Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om mannen din/samboeren din valgte å ta opp

Anbefalte innlegg

Gjest lillebøll
Skrevet

Ja, overskriften sier vel sitt.

Hvordan ville du reagert dersom samboeren/mannen din valgte å ta opp problemene deres her inne på KG?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hvordan ville du reagert dersom samboeren/mannen din valgte å ta opp problemene deres her inne på KG?

Hadde hun ikke tatt det/de opp med meg først hadde jeg blitt pissed!

Skrevet

Greit oppsummert fra Gorgonzola, ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Anonymisert, helt greit. Men hadde nok foretrukket at han skrev på utenlandske forum om det var en ekstremt sær situasjon.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Det spørs litt på hva han spurte om. Om det hadde vært en svertekampanje om meg hadde jeg blitt sinna. Om han var lei seg og bare ville ha noen råd hadde jeg syns det hadde vært greit, men jeg håper han hadde tatt opp problemene med meg også. Det hadde også vært viktig at det han skrev ikke kunne gjøre at jeg ble lett gjenkjent.

Gjest *Magica*
Skrevet

Hvis det var anonymisert er det helt greit for meg. Men jeg håper at vi har god nok kommunikasjon til at han tar det opp med meg før han går til KG...

Skrevet

Det hadde vært ok om det var snakk om å få innspill før han skulle snakke med meg. Det måtte vært anonymisert da, og helst ikke på et forum jeg frekventerer (så sånn sett blir vel svaret nei, ikke greit på kg så lenge jeg er her).

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Det spørs litt på hva han spurte om. Om det hadde vært en svertekampanje om meg hadde jeg blitt sinna. Om han var lei seg og bare ville ha noen råd hadde jeg syns det hadde vært greit, men jeg håper han hadde tatt opp problemene med meg også. Det hadde også vært viktig at det han skrev ikke kunne gjøre at jeg ble lett gjenkjent.

Enig der. Det kommer helt an på hva det gjaldt. Var det en spesiell situasjon han ville lufte eller at han generelt syntes jeg var en drittkjerring? Som Gorgonzoloa ville jeg selvsagt at han skulle prate med meg om det uansett.

Endret av Bellatrix
Gjest lillebøll
Skrevet

Hva om han la det ut i den meningen at du skulle lese det her inne for å se hans side av saken og alle som er enig med han?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hva om han la det ut i den meningen at du skulle lese det her inne for å se hans side av saken og alle som er enig med han?

Som sagt så kommer det an på hva det gjaldt og at det selvfølgelig måtte anonymiseres. Det skulle heller ikke vært nevnt at jeg var en aktiv bruker av kg.

Om han hadde lagt det fram på en ok måte for at jeg skulle sett hasn side av saken så kanskje jeg hadde syntes det var greit. Det kunne jo hende de hjalp meg å se hans perspektiv på problemet.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Da hadde jeg ment han hadde vært utrolig barnslig og umoden.

Skrevet

Det kunne han ihvertfall drite i, og finne seg et annet sted å sove til han fikk komme hjem igjen. En så barnslig mann er jeg ikke interessert i å ha.

-og nei, jeg legger heller ikke ut om samlivsproblemer på nettet.

Gjest Piper
Skrevet

Da hadde han blitt singel, for jeg hadde ikke orket å leve med en slik person.

Jeg tar ikke opp våre problemer her inne, og hadde heller ikke akseptert at han gjorde det. Våre problemer er våre, og da mener jeg at ingen andre har noe med de problemene.

Gjest Gjest
Skrevet

På den måten du fremstiller det her, som en tråd for å mer eller mindre bevise at han har rett, så hadde jeg ikke likt det. Om det derimot hadde vært en nornlunde nyansert tråd om problemene, og at det var en måte å få innspill fra andre og å fått vist sin side av saken uten å stadig bli avbrutt så vet jeg ikke om jeg hadde blitt direkte forbannet. Kanskje mer frustrert over at vi hadde såpass dårlig kommunikasjon sammen.

Gjest Gjest
Skrevet

Helt greit anonymt, siden jeg gjør det selv. Ofte trenger vi jo andres synspunkter for å reflektere over problemene, og da er det greit i en så anonym setting som dette. Hadde blitt mer irritert om han tok det opp med mora si før han snakket med meg, f.eks.

Gjest lillebøll
Skrevet
Helt greit anonymt, siden jeg gjør det selv. Ofte trenger vi jo andres synspunkter for å reflektere over problemene, og da er det greit i en så anonym setting som dette. Hadde blitt mer irritert om han tok det opp med mora si før han snakket med meg, f.eks.

Så du hadde synes det var greit å lese om deg selv her inne? Selv om ingen andre viste det var du så ville du jo vist det selv. Hva skulle du si til mannen når han kom hjem til middag da?

Gjest Tweek
Skrevet

Enig her.

Gjest Gjest
Skrevet
Så du hadde synes det var greit å lese om deg selv her inne? Selv om ingen andre viste det var du så ville du jo vist det selv. Hva skulle du si til mannen når han kom hjem til middag da?

Er ikke sikkert at jeg hadde skjønt at det var "oss". Jeg vet ikke... Er ikke mange menn på KG, tviler på at jeg ser min her noen gang.

Jo, jeg måtte vel ha taklet det. Siden jeg selv lager diskusjoner om han, kunne jeg ikke blitt dritsur om han gjorde likedan. Det kommer an på hva han hadde skrevet også da. Om det var skrevet på en hatefull måte som virkelig ville såret meg, eller om det var skrevet med ømhet mellom linjene.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg hadde nok foretrukket at han hadde tatt problemene sine opp i ett annet forum enn det jeg er i...Men alle har jo behov for å lufte problemene sine engang i blandt..

Skrevet

Jeg hadde foretrukket at han tok det/dem opp med meg. Er også enig med Bøllefrøet i at det kommer an på hva det gjelder, og har også forståelse for at det kan være greit å lufte tankene sine og kanskje få noen innspill/råd. Men vil helst at han snakker med meg først...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...