Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som har prøvd dette? Det er jo samme produkt som i.d pudder får jeg inntrykk av, men bedre kanskje?

Finnes jo så mange mineral greier på markedet.

Jeg er forøvrig ute etter et mineral pudder uten så mye skimmer i..og i.d har jo en del skimmer ettersom jeg husker og ha prøvd det for mange år siden, før det i det hele tatt kom til Norge.

Men er det da et finishingpudder man kan ta på til slutt for og få bort skimmer? Det har jeg ikke prøvd.. Så ønsker og høre med noen som kanskje er litt mer erfaren, Jeg liker nemlig en matt overflate i ansiktet, skimmer i kinnene kan være fint, men that's it for meg.

Endret av lost
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må vel være noen som har peiling på det? Alle bruker jo i.d her, hehe :)

Skrevet

Må ærlig innrømme at jeg ikke har hørt om Sheer Cover.

Når det gjelder id og skimmer derimot - vet jeg mye ))

Hvis du ønsker å fortsette å bruke id har de jo Mineral Veil som er laget til å fjerne glansen. Det er et pudder som kommer i flere nyanser, standard Mineral Veil er transparent men du får det også i Tinted og Featherlight.

Ellers så finnes det jo mange andre mineralmerke som gir en mattere finish (og er bedre, billigere og renere)

Her er et par horisont uviklende tråder også er det jo bare å søke på mineralsminke også drukner du i info.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...l=mineralsminke

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...l=mineralsminke

Om det er noen andre som har prøvd Sheer Cover hadde det jo vært gøy å høre erfaringer!!

Skrevet

Takk for utfyllende svar. Jeg skal virkelig prøve Kiss me sminken.. :) Så er det jo bare og håpe på at den holder samme standard som utenlandske merker..

Skrevet

Det pressede fra Glo gir et mattere resultat enn det løse.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Hei.

Jeg har bestillt denne sminken fra USA og den er super. Den er uten glitter og gir en matt fin farge. Sitter veldig bra også. Absolutt å anbefale. Forresten mye billigere å kjøpe på ebay

Gjest StockDama
Skrevet

Everyday minerals!

Bare husk å kryss av når du velger farge at du vil ha matt, ikke skinnende =D

• 8 måneder senere...
Gjest hudpleier
Skrevet

hei...

jeg er utdannet hudpleier og har prøvd og bruker sheer cover. jeg synes det er et kjempe bra produkt. ikke bare dekker den veldig bra,men den pleier huden. jeg slter selv med kviser og uren hud,men etter å ha begynt med sheer cover har huden min blitt mye bedre. jeg anbefaler dette produnktet sterkt:)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt Sheer cover i et par mnd nå, og er super fornøyd!

Jeg er 15 år, og sliter litt med kviser og urenhud. Den dekker kjempe bra, og det har ikke kommet noen nye kviser etter at jeg begynte med Sheer cover. Jeg kjøpte en sånn pakke fra tv shop, hvor det fulgte med mange ting. Der var det blant annet en sånn rense greie og noe krem som fungerer utmerket på min hud. Det er ingen skrubbekrem liksom, men den kjennes egentlig helt ut som en vanlig krem. Også lukter den veldig godt :-)

Jeg anbefaler den sterkt ! :D

Gjest Gjest_Fru Fryd_*
Skrevet

Jeg falt for fristelsen og kjøpte en pakke fra tv-shop med bl.a Sheer cover. Jeg bruker i.d til vanligt, men var ute etter ett billigere alternativ.

Konklusjonen min ble : ikke noe mer Sheer cover på meg.

Jeg har prøvd ett par andre merker også, men ender alltid opp med i.d. Det er sikkert veldig individuelt hva en liker, men jeg har gitt opp. Bare i.d for meg heretter :)

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Jeg falt for fristelsen og kjøpte en pakke fra tv-shop med bl.a Sheer cover. Jeg bruker i.d til vanligt, men var ute etter ett billigere alternativ.

Konklusjonen min ble : ikke noe mer Sheer cover på meg.

Jeg har prøvd ett par andre merker også, men ender alltid opp med i.d. Det er sikkert veldig individuelt hva en liker, men jeg har gitt opp. Bare i.d for meg heretter :)

Jeg har aldri prøvd noe som hetet i.d jeg.. Hva er forskjellen på det og Sheer Cover?

Gjest Gjest_Fru Fryd_*
Skrevet

I.d bare mineral, som har skiftet navn til bareMinerals nå :) Føles bedre på huden, og ser bedre ut. De andre jeg har prøvd gir meg en kløende og kilende følelse i huden. Og det blir ikke så bra resultat.

bareMinerals holder også lenge på huden, med et pent resultat.

http://www.bareminerals.no/default.asp?fid=1018 Her ser en litt om hva baremineras er.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Hei :) jeg tror jeg har et godt svar til deg...

jeg har hatt problemer med huden min helt siden begynnelsen på

ungdomsskolen, og har derfor testet ut de fleste

brunkremer, pudder osv. etter min erfaring vil jeg si at

den beste dekkingen jeg noen gang har brukt på huden

min er Isa Dora Mineral Powder. den har en

utrolig god dekkeevne og finnes i de fleste farger.

den skinner ikke, renner ikke av dersom du svetter,

men tetter heller ikke porene dine!

Skrevet

Jeg vil som dere nok har sett, anbefeale mineral make-up jeg og. Men IsaDora er nok langt fra den reneste. Da ville jeg sett nærmere på de mer uavhengige merkene.

Selv bruker jeg Glo sitt pressede. Det er ikke blant det aller reneste det heller, men jeg vil påstå at det nok er renere enn IsaDora, Maybelline og andre billigmerker. Det pressede dekker godt. En kan, som med all annen mineral-makeup bygge opp dekkevnen. Jeg synes Glo dekker godt fra starten av. Glo er også mattere enn det løse, og har ikke like mye bismuth i seg som f.eks. ID. Det er det som gir denne skimmereffekten, som på fet hud har en lei tendens til å bli "selvlysendeeffekten". ;)

Sel om mineral-makeup skal være aldri så ren, anbefales det å ikke sove med den. Selv om den skal være så ren at du kan det.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Maren_*
Skrevet
Er det noen som har prøvd dette? Det er jo samme produkt som i.d pudder får jeg inntrykk av, men bedre kanskje?

Finnes jo så mange mineral greier på markedet.

Jeg er forøvrig ute etter et mineral pudder uten så mye skimmer i..og i.d har jo en del skimmer ettersom jeg husker og ha prøvd det for mange år siden, før det i det hele tatt kom til Norge.

Men er det da et finishingpudder man kan ta på til slutt for og få bort skimmer? Det har jeg ikke prøvd.. Så ønsker og høre med noen som kanskje er litt mer erfaren, Jeg liker nemlig en matt overflate i ansiktet, skimmer i kinnene kan være fint, men that's it for meg.

Både Id og sheercover er laget slik at du kan mixe og blande selv, med farger osv. Jeg vet ikke om shimmer er noe problem hos sheercover, men jeg vet at Id har et eget produkt du kan blande inn for å hindre for shiny hud ;)

Skrevet

Sheer cover var bare vanlig matt.

Men jeg skal ikke bruke det mer.

Syntes jeg ble veldig tørr og stram i ansiktet av det pudderet.

Gjest LanaLane
Skrevet

Elsker sheer cover! Men bare pudderet da, mascaraen og concealeren var jeg ikke så fornøyd med, men kan være at jeg tok feil farge på concealeren.

Ikke noe shimmer, det satt hele dagen og jeg fikk kjempefin hud av det. Billigere er det også.

Får lønn på fredag, da skal jeg kjøpe litt:)

• 2 uker senere...
Skrevet

noen fler som har prøvd sheer cover??? jeg er så usikker. huden min blir fort blank.

er sheer cover bra??

Skrevet

Ja har prøvd og kastet det etter at jeg fikk det. Den lyseste fargen var for mørk for meg, det ga et kakete utseendet og det inneholder bismuth oxychloride noe som ikke er spesielt bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...