Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns håret mitt ser litt tørt og slitent ut og tenkte at en hårkur kanskje kunne hjelpe litt. Må jeg dra til frisør å gjøre dette eller er noen av de som selges i butikker/parfymerier også bra? Har bare prøvd en gang og det var en billigsak fra H&M som jeg kjøpte mest fordi det så ut som den luktet godt....det gjorde den også og akkurat som jeg tenkte gjorde den ikke noe mere for håret enn å få det til å lukte godt.

Noen som har tips?

Hilsen nesten-hårkur-jomfru :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tweek
Skrevet (endret)

Et tips jeg fikk av kitekatt er herbal sin hårkur for tørt og slitt hår (den rosa på tube eller i boks). Begge oss har hatt mislykkete permanenter men nå er håret tykt og mykt :) Har aldri vært fan av herbal men dette hårkuren liker jeg godt, og fåt håret glatt og mykt igjen. Ikke minst så er den billig og enkel å få tak i :)

Endret av Tweek
Skrevet

KMS sin moist repair er suveren, og du ser resultater etter 2-3 gangers bruk. Skal ikke brukes mer enn 1 gang i uka da :) Å kure håret mer enn det er bortkastede penger. Du spiser heller ikke når du er mett, ikke sant? :)

Skrevet
KMS sin moist repair er suveren, og du ser resultater etter 2-3 gangers bruk. Skal ikke brukes mer enn 1 gang i uka da :) Å kure håret mer enn det er bortkastede penger. Du spiser heller ikke når du er mett, ikke sant? :)

Hvor kjøper jeg den? Er ikke det sånn frisørsalongmerke?

Spise når jeg er mett...nei...men jeg visste heller ikke at jeg skulle ta kur flere ganger.....

Skrevet

Denne får du i de fleste frisørsalonger, men dette er en kur du kjøper med deg og tar med hjem. Dette er en kur som gir håret KICK! Jeg er platina blond, og de gangene jeg er uheldig med blekinga og får tyggegummi hår, bruker jeg denne to ganger, og håret er normalt igjen. Før het den streghtning treatment, men nå heter den moist repair. Super god. Man skal bestandig kure håret sitt. Men ikke for ofte. En gang i uka i 3 uker, så gå over til å kure det en gang annenhver uke :)

Skrevet

Man kan godt kure håret så ofte som ukentlig dersom håret trenger det.

Og ja, KMS er et frisørsalongmerke som du enten kan kjøpe hos frisør eller i en nettbutikk. :)

Jeg har ikke prøvd den nevnte kuren fra KMS, men jeg har brukt litt ulike ting fra KMS med varierende hell (noe er ok, mens andre ting har vært helbom). Sånn jeg oppfatter det så fins det kurer som er bedre for å gi fuktighet og kurer som er bedre på strukturskader (proteinkur), så du bør vurdere hva du trenger mest.

Jeg liker veldig godt Kerastase produkter, og det fins flere ulike kurer, men jeg har ikke én spesifikk å anbefale.

Skrevet

Ja, SP sine kurer er jo suverene på å tilføre fuktighet, men bør være forsiktige med de om man har fet hodebunn, kerastase skal man være forsiktig med om man har sensitiv ut, den kan fort gi irritasjon og kløe :) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...