Gjest ondskapsfull Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Vet ikke om det ble riktig å legge det her, men det er jo om meg og samboeren min. Vil egentlig ingen ting med dette, men jeg bare følte meg så ond i det sekundet jeg tenkte det. Jeg går jo på p-piller, så var det en dag i forgje uka at eg hadde glemt å ta ei pille. Og tanken som streifa meg da var å la vær å ta pillene i det hele tatt, altså uten å si noe til samboaren min. Jeg tok pillen, og har fortsatt, og tenker egentlig ikke sånn!!!! For jeg vil veldig gjerne ha barn, og gjerne nå. Men det passer ikke nå i forhold til jobb! Vet han vil ha en dag, men ikke så lenge eg ikkje har fast jobb! Måtte bare lufte det litt ut!
Gjest Elvis Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 For guds skyld ikke tenk i de baner. Det er viktig dere er 2 om denne avgjørelsen. Barnet vil bli det viktigste i Deres liv og du vil føle det som ett bedrag mot deg selv i ettertid når du vet du lurte faren inn i dette. Uhell skjer og det kan man ikke gjøre noe med, men det du tenkte da er indirekte svik i mine øyne (hvis gjennomført). Hvis dere ønsker dere barn så skaff deg en fast jobb som samboeren din vil. Tro meg stabil økonomi er viktig for en familie og jeg skjønner han egentlig godt jeg.
brumma* Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Bra du tok pillen, fortsett med det! Det er utrolig ødeleggende for et forhold å lyve om noe sånt. Jeg vet om et tilfelle, og de er ikke sammen lenger for å si det sånn. Masse bitterhet og problemer, og en unge oppi det hele.... Det er et stort svik, så legg fra deg de tankene. Få deg en fast jobb, det behøver ikke ta årevis. Tenk så mye bedre det blir å prøve sammen, glede dere og vente på barnet som begge ønsker.
Gjest lillebøll Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Tror ikke man skal føle seg så slem fordi man tenkte tanken så lenge man ikke gjorde noe med tanken. For å lyve for partneren er en dårlig start på å skulle bli foreldre.
Annikken Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Nå har du kjent på følelsen og funnet ut at du ikke kommer til å gjøre det. Da skal du være mer glad enn bekymra
Gjest TS Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Ja heldigvis gjorde jeg ikke noe med det. Tror ikke jeg kunne gjort det heller. Jeg er ikke så slem. Men det er rart at tanken slo meg. Det hadde eg aldri trudd. Men fast jobb blir det ikke før jeg er ferdig med skolen, og det tar jo noen år det og da! Men barn vil jeg ha med en mann som er der, og ikke går fordi jeg er dum. Så jeg må vel pent vente. Men det går nok greit vil jeg tro. Nå har jeg følt på å hatt dårlig samvitighet for tanken min!
trønderrock Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Bra at du er så fornuftig at det stoppet med tanken. Hiv den tanken i søpla!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Så lenge du sa i fra til han, eller dere uansett ikke hadde sex før ting var trygt igjen så er da ikke det der så ille. Lovlig å være litt verpesyk, det som er ille blir når du faktisk bevvist går inn for å bli gravid bak mannens rygg. Lykke til i jobbjakten
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 ja, det er en fristende tanke for mange, hvorfor ikke snakket åpent til ham om dette, at p piller er bare 99 prosent sikre..... spør hva han ville gjort hvis du ble gravid nå.... da får du en ide om hvordan han tenker.
Gjest Frøken Titt Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Alle tenker onde tanker. Det er jo først når du utfører dem du blir ond? Til en viss grad i allefall.
Grønt blad Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 Jeg tror flere har vært borti den tanken en eller annen gang, men ikke gjør det. Synes ikke du skal føle deg ond så lenge du ikke "glemmer" p-pillen med vilje. Jeg siterer trønderrock: Bra at du er så fornuftig at det stoppet med tanken. Hiv den tanken i søpla!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå