Hermula Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Heisann! Fødte ei jente for ca 3 uker siden. Har den siste tiden spist jern, og dermed sikkert fått litt hard avføring. De siste to dagene har jeg ved dobesøk hatt ferskt blod fra anus. Er dette normalt? Noen tips angående hva jeg kan gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Sannsynligvis hemoroider eller rift. Spør på 6 ukerskontrollen, og spis svisker el for å få litt fart på magen
Gjest Alou Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Fødte ei jente for ca 3 uker siden. Har den siste tiden spist jern, og dermed sikkert fått litt hard avføring. De siste to dagene har jeg ved dobesøk hatt ferskt blod fra anus. Er dette normalt? Noen tips angående hva jeg kan gjøre? Hvis du har hard avføring og presser mye på ved do-besøk blir det jo økt trykk i endetarmen og mest sannsynlig ført til hemorider. Fersk normalt er helt normalt og ufarlig.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Hvis du har hard avføring og presser mye på ved do-besøk blir det jo økt trykk i endetarmen og mest sannsynlig ført til hemorider. Fersk normalt er helt normalt og ufarlig. Fersk blod er slett ikke ufarlig selvom det mest sannsynlig er hemorider her. TS snakk med en lege for sikkerhets skyld.
Gjest lillebøll Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Tre uker etter fødsel er det nok ganske så normalt. Spesielt med tanke på hemoroider. Du får kjøpt slik salve og stikkpiller for dette reseptfritt på apoteket. Brukte mye av den salven etter fødselen for å få ned hevelser og slippe mye av ubehaget av dobesøk etterpå.
Hermula Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2007 Tre uker etter fødsel er det nok ganske så normalt. Spesielt med tanke på hemoroider. Du får kjøpt slik salve og stikkpiller for dette reseptfritt på apoteket. Brukte mye av den salven etter fødselen for å få ned hevelser og slippe mye av ubehaget av dobesøk etterpå. Takk for tips. husker du hva salva heter?
Gjest lillebøll Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Nei dessverre, men spør på apoteket. Det gjorde jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå