Gå til innhold

Trygdebil.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har fått trygdebil her inne?

Er det noen som vet hva slags grunnlag en må ha for å søke det?

Håper noen kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trygdebil?? Er det for slike som går på trygd og som ikke selv har råd til å kjøpe bil. Er det da staten som kjøper denne til deg???

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet ikke så veldig mye, men jeg har forstått det slik at det kommer an på helsa di. Det er vel helst de som er sykmeldt som ikke har råd til en bil men som trenger en pga helsa. Staten dekker noe.

Skrevet

Ok. Nettsidene til trygeetaten bør vel ha den beste informasjonen på det området...

Skrevet

Hvis du går inn på Trygdeetatens internettsider og skriver "bil" i søkefeltet på venstre side, vil du få ganske mange treff. Det du er på jakt etter står under "helse/sykdom", eller under "trygdeetaten"

Skrevet

Vel

En trygdebil kan utstedes dersom man er bevegelseshemmet, eller at det er øvrige hensyn som gjør at en bil vil kunne bedre livskvaliteten. Disse kriterier vil bli lyst opp mot din økonomiske yteevne. Saksbehandlingen vil ta noe tid.

Mitt umiddelbare råd til deg er å oppsøke ditt lokale trygdekontor, for å få en time med saksbehandler. Det finnes eget skjema for å søke.

Videre skal du også ta det opp med din lege, som er bemyndiget til å skrive en høvelig anbefaling, som trygdekontoret vil være avhengig av.

lykke til.

Milo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...