Gå til innhold

Malingsflekker av vannbasert maling

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har dessverre greid og søle vannbasert maling på en av buksene mine, hev den rett i vaskemaskinen og håpet det ville bli bort , men det er fortsatt noen flekker igjen.

Er det noen tips for hvordan få det bort? Det må vel være en måte ettersom det er vannbasert og ikke oljebassert..

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg tror at vannbasert maling som er tørr dessverre er umulig å få bort.... Hør på et renseri, kanskje?

Skrevet

Stikk innom en malingsbutikk.. kanskje de har ett tips..

Gjest Aprilgirl
Skrevet (endret)

Kopiert fra Forbrukerrådet:

Maling

Ny oljemaling fjernes med white-spirit.

Gammel oljemaling fjernes med terpentin, tilsatt litt salmiakk. Legg en klut fuktet med terpentinblandingen på flekken og la den virke en stund for at flekken skal løses opp. Terpentinen fjernes med white-spirit eller vaskemiddelløsning. Skyll godt eller vask plagget.

Latexmaling fjernes med eddik (ikke på acetat eller triacetat). La det ligge en stund, skrap av løsnet maling og gjenta behandlingen. Latexmaling kan være vanskelig å få bort.

Her er ikke akrylmaling nevt en gang... og min erfaring er at det er helt håpløst å fjerne akrylmaling når den er tørr.

Endret av Aprilgirl
Skrevet

Drev en fargehandel i noen år, og må nok si at å fjerne maling er svært vanskelig, har ødelagt masse klær pga malingssøl, også pga akrylbasert maling. Det er viktig å ikke la malingen tørke, da kan det gå bra, skrubbe plagget med zalo eller avfarger for harde livet, skylle og håpe på det beste. I ditt tilfelle, vel, kanskje høre med renseri, men ikke ha høye forhåpninger.

Skrevet

vannbasert maling er desverre vanskelig å få vekk dersom den har tørket.

Skrevet

Jakka ble litt borte på, samme med buksa så jeg prøvde buksa en gang til med masse såpe på (man vet jo aldri) får sjekke om det har hjulpet noe når jeg kommer hjem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...