Gjest Uflaksa Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har vært hos gynekolog i dag og fått påvist at jeg har en "kronisk" soppinfeksjon. Det vil si at den reagerer lite på både canesten, pevaryl og de tablettene man får resept på som man svelger. Alle de forskjellige kurer, piller og kremer demper det litt, og det hender også at det forsvinner helt en ukes tid, men det kommer alltid tilbake. Sånn har det vært i et halvt år nå. I begynnelsen var det mer utvendig, altså i åpningen, og kunne ganske lett kureres med krem. Men det fortsatte å komme tilbake, og etterhvert ble det sånn at selv om ikke jeg hadde hatt symtomer på lenge så brøt det ut i form av skikkelig hovne indre kjønnslepper, etter sex. Jeg har nå vært gjennom den ene kuren etter den andre. Sist gang det dukket opp kom det i form av hvit kornete utflod, og dette har på tross av alle tabletter som finnes tilgjengelig, ikke forsvunnet. Hva gjør jeg? Jeg kan jo ikke ha sex med kjæresten, han vil jo garantert merke dette og sikkert synes det er ekkelt... Er det noen som har opplevd dette? Som har soppinfeksjoner mer eller mindre konstant og har funnet en måte å leve med dette i et forhold? Og når det først dukker opp med sånn utflod, vil det forbli sånn hver gang jeg får det, eller er det noen mulighet for at jeg innimellom slipper unna med "bare" svie og kløe? Og er det noen mulighet for å noensinne bli kvitt sopp når man først har fått det? Eller noen som har tips om alternative metoder for å bli kvitt soppen, jeg er villig til å prøve ALT!!!!
Hermula Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Hadde ei veninne som slet med det samme som du. Du bør i alle fall snakke med kjæresten din om dette! Jeg mener hun ble kvitt dette etter en graviditet, ... så ....
Rainbow Brite Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Jeg kan ingenting om det der, men jeg anbefaler deg i allefall å snakke med kjæresten din om det! Kan dere ikke dra sammen til gynekologen din, så kan dere få svar på alle de spørsmålene dere lurer på? Gynekologen din sa kanskje noe om dette her da du var der og eller? Det ordner seg nok skal du se!
Gjest Uflaksa Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Jeg kan ingenting om det der, men jeg anbefaler deg i allefall å snakke med kjæresten din om det! Kan dere ikke dra sammen til gynekologen din, så kan dere få svar på alle de spørsmålene dere lurer på? Gynekologen din sa kanskje noe om dette her da du var der og eller? Det ordner seg nok skal du se! Fikk vel vite litt, men spørsmåla kommer gjerne etterpå når alt er fordøyd...
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 I tilfelle gynekologen har glemt det i farten, kan det være pga hormonprevensjon? Er svært mange som blir bedre av å enten skifte merke eller kutte det ut helt (kom på det når en her nevnte graviditet, da har hun jo kuttet det ut for en periode i det minste )
Gjest lillebøll Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Leste engang om ei som hadde det slik og begynte på noe diettgreier. Da forsvant det. Var noe med sukker og gjør osv Prøv å søke litt på nettet.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Leste engang om ei som hadde det slik og begynte på noe diettgreier. Da forsvant det. Var noe med sukker og gjør osv Prøv å søke litt på nettet. Det stemmer at en diett kan hjelpe. Det er en ganske hard diett, som går ut på at du ikke må få i deg noe gjær og sukker over en lang periode. Jeg gikk på denne dietten selv og synes at det hjalp. Prøv å google på candida albicans diett. Så får du opp masse linker.
Dizzy Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Har kjæresten din tatt noen kur samtidig som du? Det er mulig at han smitter deg, så dere bør kanskje behandles samtidig?
OsloTwo Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Man får lettere soppinfeksjon hvis man spiser mye sukker. Det kan være lurt å kutte ned på dette. Dessuten er det noen som bruker naturell youghurt mot sopp. Dette er sikkert helt ufarlig og man kan sikkert prøve det over tid. Innføres m sprøyte om kvelden før man legger seg, vil jeg tro... Søk på nettet eller kontakt lege eller homeopat.
Gjest Gjest_Hildegard_* Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Kanskje du allerede har prøvd dette, men man kan visst få en lengre kur på de tablettene som dreper soppen. Som regel får man jo bare en pille, og så skal man være frisk. Man kan altså få en kur der man tar en pille en gang i uken i opptil 2-3 mnd. Har hørt om flere som har blitt kvitt soppen etter å ha hatt det sammenhengende i flere måneder og år.
Varsia Skrevet 22. mai 2007 #12 Skrevet 22. mai 2007 Søsteren min ble kvitt alle sopproblemer og har ikke hatt det siden etter at hun gikk på en diett der hun holdt seg _totalt_ unna sukker og gjær (noe soppen lever av). Kuren skulle vare 3 måneder tror jeg (eller var det 1? husker ikke jeg...=S men dette finner du sikkert raskt info om), men hun gikk på den i 6 fordi hun ikke visste hvor lenge det skulle være sånn.. Men, det hjalp i hvertfall. Må understreke at hun fulgte dietten slavisk, hun holdt seg unna alt pålegg med sukker i, og bestilte spesialbrød uten gjær. Så prøv det, det er uansett mye bedre enn å stappe i seg masse piller og kremer, som _kan_ gjøre problemet verre.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. juni 2007 #13 Skrevet 3. juni 2007 Sopp i underlivet kan komme av å bruke stramme truser/bukser og kroppsåpe med parfyme i underlivet. Det kan hjelpe om du kutter ut det, hvis noe av dette gjelder deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå