Gjest Madlini Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har kommet hjem fra ferie og skal trene, men Centrum Athletica er nå stengt, så jeg må trene på Domus istedet. Hvor ligger egentlig dette treningssenteret? Jeg vet at det er rett ved Blindern, men hvor går man fra trikkestoppet? (Nr. 17 og 18) Og hvor er inngangen til garderobe og de forskjellige "rommene" med spinning, høypuls og så videre? Mener å huske at jeg har vært der en gang før, og det er jo masse ballspillbaner og sånt der inne. Er ikke så flink til å finne frem på nye steder gitt. Håper noen kan forklare meg, for jeg skal dit etterpå (antakelig spinning).
Grønt blad Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Hvis du går av på Forskningsparken kan du gå gjennom et lite "skogholt" (går sti og ofte mange som går der). Hvis du går fra Forskningsparken mot Blindern finnes det et skilt på venstre side med en gang du har gått opp "bakken". Følg veien og skiltene, og du vil se "Vestgrensa studentby" der Domus ligger. (Ble litt kronglete dette...) Det er forresten bare å spørre de som går forbi, for mange vet hvor Domus ligger. Du kan enten ha garderobe i 1. etasje eller i 2. etasje. Når du skal inn i rommene går du "gjennom" garderoben og tar til høyre i koridoren. Følg koridoren og rommene ligger enten i enden eller på høyre side. Dette gjelder både 1. og 2. etasje. Spinningsalen ligger i andre etasje, helt i enden på høyre side. Som regel er det flere som skal på spinning, så du kan sikkert spørre dem eller bare følge etter dem (det gjorde jeg i starten ) Lykke til!
Hobgoblin Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Skal du på spinning, så husk å ta med lapp i resepsjonen! Ellers er Domus helt ok som treningssted. Treningsstudioet er dessverre veldig fullt, men utstyret er veldig bra.
Grønt blad Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Skal du på spinning, så husk å ta med lapp i resepsjonen! Ellers er Domus helt ok som treningssted. Treningsstudioet er dessverre veldig fullt, men utstyret er veldig bra. Bra du skrev dette med lapp. De begynner å dele ut lappene 20 min før timen, men noen ganger er det mange der, og da kan det lønne seg å komme litt før slik at du er sikker på å få lapp...
eriksen Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Du kan ta buss nr 25 til Majorstuen (kjører over Grefsen, Kjelsås osv), og gå av på holdeplassen som heter nettopp Domus Athletica. Da er du rett utenfor!
hypergirl Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Hei! Du kan trene i Nydalen Athletica også mens Centrum er stengt. Der er det en super spinningsal og senteret er veldig fint og fresht! Mens Centrum er stengt kan alle trene i Nydalen uten å betale noe ekstra. Du slipper også å komme lenge før timen for å stille deg i kø, siden det generellt er MYE mindre folk der. Men det er et kjempe senter, så jeg anbefaler på det sterkeste å prøve det. Buss 37 går dit, og t-bane.
Grønt blad Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Hei! Du kan trene i Nydalen Athletica også mens Centrum er stengt. Der er det en super spinningsal og senteret er veldig fint og fresht! Mens Centrum er stengt kan alle trene i Nydalen uten å betale noe ekstra. Du slipper også å komme lenge før timen for å stille deg i kø, siden det generellt er MYE mindre folk der. Men det er et kjempe senter, så jeg anbefaler på det sterkeste å prøve det. Buss 37 går dit, og t-bane. Må man ikke betale ekstra for å trene på Nydalen, eller kan "vi andre" (som ikke har betalt ekstra) benytte oss av tilbudet der mens Centrum er stengt?
hypergirl Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Jepp. Mens Centrum er stengt kan alle trene i Nydalen, som en kompensasjon, så benytt muligheten:-) Og informer alle vennene deres:-) Det er fortsatt masse ledig kapasitet i Nydalen, kan virke som om de som senteret i utgangspunktet er for, ikke er så sprek som andre. Det er jo ikke så altfor mye ekstra man må betale for å kunne trene også der ellers heller, så det er noe å tenke på, da det er godt med kapasitet enda. Og instruktørene er de samme:-)
Grønt blad Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Jepp. Mens Centrum er stengt kan alle trene i Nydalen, som en kompensasjon, så benytt muligheten:-) Og informer alle vennene deres:-) Det er fortsatt masse ledig kapasitet i Nydalen, kan virke som om de som senteret i utgangspunktet er for, ikke er så sprek som andre. Det er jo ikke så altfor mye ekstra man må betale for å kunne trene også der ellers heller, så det er noe å tenke på, da det er godt med kapasitet enda. Og instruktørene er de samme:-) Kanskje jeg skal tusle opp til Nydalen en dag, da. Har alltid hatt lyst til å dra dit, men gidder ikke betale mer... Men nå som det er gratis, så benytter jeg kanskje muligheten...
Gjest Madlini Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Tusen takk for hjelp, folkens! Jeg fant frem til spinningsalen og fikk en skikkelig treningsøkt!
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 Hei! Beklager at jeg kupper tråden, men jeg lurer på hvor i treningsenteret solsengene er? Mener å huske at jeg har lest at de er i tilknytning til svømmebassenget, er det mulig å komme seg dit uten å måtte skifte til badetøy der? Og hvor mye koster det?
hypergirl Skrevet 23. mai 2007 #12 Skrevet 23. mai 2007 Spør de i resepsjonen før du går inn, det er det de er der for:-) Er ikke helt sikker hvor de er.
Gjest Camillo Skrevet 24. mai 2007 #13 Skrevet 24. mai 2007 HVor lenge holder egentlig Centrum stengt?
Grønt blad Skrevet 25. mai 2007 #14 Skrevet 25. mai 2007 Jeg trodde det var til semesterstart, jeg. Men vet egentlig ikke...
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2007 #15 Skrevet 25. mai 2007 Centrum åpner igjen 6. august. Det står ganske tydelig på www.uio.no, under "trening".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå