Gå til innhold

Voksing av bikinilinja, hvilket merke er best til dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_petrine_*
Skrevet

Jeg er så lei av barbering og prikkene som man får av det, dessuten går det så altfor kort tid til de vokser ut igjen, så jeg tenkte kansje jeg skulle prøve ut voks, noen som har erfaringer å dele, enten det gjelder merke og produkt eller fremgangsmåte?

Har også prøvd hårfjerningskrem og det funker jo greit, men vokser veldig fort ut igjen der også, så føles litt bortkasta å bruka så mye krem og så mye tid for å måtte gjøre det på nytt igjen noen dager etterpå igjen.

Skal til syden nå snart så da kan det være greit å ikke måtte bruke så altfor mye tid på dette hver bidige dag.

Har prøvd dette èn gang før og da begynte det å blø fra noen hårsekker eller hva det var, er dette vanlig eller? Var ikke noe mye, men bare sånn litt.

Brukte da en sånn brazilian wax fra Vita i en grønn pakke, huska ikke hva det het. Men syns det var litt vanskelig å rive av da man ikke skulle bruke strips eller noe sånn..

Finnes det noen merker som er litt bedre som du har god erfaring med?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg bruker MOOM voks på bikinkanten siden jeg ikke kan bruke høvel der. Etter at jeg har vokset smører jeg på en krem som har aha-syrer i seg, for å forhindre inngrodde hår. Denne smører jeg på en gang om dagen.

Her kan du lese om MOOM hårvoks : http://www.imoom.com/

Her er en internettbutikk som selger voksen : http://www.skinstore.com/store/category.asp?catID=1348

Den så veldig bra ut, skulle til å kjøpe den etter å ha lest på den siden du linka til, men når jeg skulle gå til kassa og fikk opp shipping på $34,95 (!!) fikk jeg hakeslipp, for da ble totalen på $54,90 noe som ble altfor dyrt for meg. =/ dumt, for den hørtes bra ut.

Var den forresten så dyr da du kjøpte den og?

Skrevet

jeg har brukt veet sin varm voks. Den er super :)

Gjest Gjest
Skrevet

hvordan gjør man det med slike da, følger det med sånne strips ? Og skal voksen legges på disse eller rett på leggen og hvordan festes stripsen slik at den setter seg godt i voksen?

Syns jeg har hørt så mye negativt om veet`s vokser, men det er kanskje bare kaldvoksen det?

Skrevet

Jeg har akkurat prøvd Body Shop Sugarings, og syns det funket kjempe bra.

Gjest Gjest
Skrevet

Får heller vente med moom til de har fått det inn igjen på den butikken du linka til (de var midlertidig tomme på lager)

Men skulle gjerne hatt noe før den tid siden jeg skal til syden. Hva er egentlig forskjellen på sånn sugarig og voks?

Fungerer det like bra?

Skrevet
Får heller vente med moom til de har fått det inn igjen på den butikken du linka til (de var midlertidig tomme på lager)

Men skulle gjerne hatt noe før den tid siden jeg skal til syden. Hva er egentlig forskjellen på sånn sugarig og voks?

Fungerer det like bra?

Hva som er forskjellen vet jeg ikke helt, men jeg syns det fungerte kjempe fint i allefall.

Gjest allium
Skrevet
hvordan gjør man det med slike da, følger det med sånne strips ? Og skal voksen legges på disse eller rett på leggen og hvordan festes stripsen slik at den setter seg godt i voksen?

Syns jeg har hørt så mye negativt om veet`s vokser, men det er kanskje bare kaldvoksen det?

Jeg bruker Veet varmvoks på leggene, man smører voksen tynt på leggen, fester stripsen og glatter den godt inntil med hårene, river av mot hårene mens man holder huden stram. Jeg foretrekker forresten å bruke opprevne filler av gammelt sengetøy fremfor de papiraktige stripsene som følger med.

Det fungerer fint. Veet kaldvoksstrips derimot var et rent mareritt, fryktelig vondt, og fjernet ikke hårene.

Nå slipper jeg heldigvis å vokse bikinilinjen. Lenge leve laserbehandling!

Gjest Gjest
Skrevet

Gode tips, tusen takk:)

Allium: hvor mye tror du at du betalte totalt for å fjerne bikinilinja med laser? Har VELDIG lyst å gjøre det, men ser for meg flere tusen, sånn 4-5000 kr totalt, stemmer det eller?

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Synes Veet sine kaldstrips funker fint, jeg! Gjør selvsagt litt vondt, men det er jo bare fordi den røsker ut hårene ved røttene, og man blir vant til det når man har gjort det noen ganger. Kan anbefales :)

Skrevet
Den så veldig bra ut, skulle til å kjøpe den etter å ha lest på den siden du linka til, men når jeg skulle gå til kassa og fikk opp shipping på $34,95 (!!) fikk jeg hakeslipp, for da ble totalen på $54,90 noe som ble altfor dyrt for meg. =/ dumt, for den hørtes bra ut.

Var den forresten så dyr da du kjøpte den og?

Du kan jo velge mellom to typer shipping i kassen. En fra USPS til ca $15 og en fra FedEx til ca $35. Holder ikke den billigste da?

Skrevet
Synes Veet sine kaldstrips funker fint, jeg! Gjør selvsagt litt vondt, men det er jo bare fordi den røsker ut hårene ved røttene, og man blir vant til det når man har gjort det noen ganger. Kan anbefales :)

Jeg ser ikke vitsen med kaldstripsene. Prøvte selv å ta bikinilinjen med de, men ble ikke et hår fattigere. To veninner av meg skulle prøve å vokse bena med de, og jeg sa ingenting om min fiasko med kaldstripsene. Holdt på å le meg i hjel da de holdt på å de nesten ikke fikk noen hår bort. Så for min del er de kaldstripsene bortkasta penger :)

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Jeg ser ikke vitsen med kaldstripsene. Prøvte selv å ta bikinilinjen med de, men ble ikke et hår fattigere. To veninner av meg skulle prøve å vokse bena med de, og jeg sa ingenting om min fiasko med kaldstripsene. Holdt på å le meg i hjel da de holdt på å de nesten ikke fikk noen hår bort. Så for min del er de kaldstripsene bortkasta penger :)

Det er sikkert variasjon fra person til person, så at det funker for noen og ikke for andre er vel ganske normalt. De store kaldstripsene til bena har jeg ikke prøvd selv, men de små til ansikt og bikinilinje fungerer for meg. TS (og andre) må nesten bare prøve seg frem, men noen tips kan vi jo gi, det var vel det hun var ute etter :)

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan jo velge mellom to typer shipping i kassen. En fra USPS til ca $15 og en fra FedEx til ca $35. Holder ikke den billigste da?

hvor får du det opp? hos meg står det at det kun er et valg for internasjonal shippping og det er den fedex til ca $35. De andre er raskere sending med fedex og et alternativ fra ups som er for innbyggere i USA som er gratis.

Hvor finner du noe til bare $15 for internasjonale ordre?

En ting til som jeg lurer på, er om tollavgiften medregnes shippinga eller om det kun er prisen på produktet som medregnes?

Og ja, vil gjerne ha masse ulike svar, alle folk er jo forskjellige så er greit å få høre litt ulike erfaringer. Håper jeg tør å rive den av når jeg først kommer så langt, gruer meg litt =/ Men tenker at det sikkert er verdt det:)

Gjest Gjest
Skrevet
hvor får du det opp? hos meg står det at det kun er et valg for internasjonal shippping og det er den fedex til ca $35. De andre er raskere sending med fedex og et alternativ fra ups som er for innbyggere i USA som er gratis.

En ting til som jeg lurer på, er om tollavgiften medregnes shippinga eller om det kun er prisen på produktet som medregnes?

Og ja, vil gjerne ha masse ulike svar, alle folk er jo forskjellige så er greit å få høre litt ulike erfaringer. Håper jeg tør å rive den av når jeg først kommer så langt, gruer meg litt =/ Men tenker at det sikkert er verdt det:)

Ser det står det på den generelle kundeservicen, men kommer ikke opp som alternativ for akkurat det produktet. Men helt ærlig så syns jeg det er litt dyrt når shippinga blir nesten like dyr som selve produktet, er student så ville egentlig ha det billigst mulig.

Får heller sette moom på ønskelista når jeg får litt mer penger i sommerferien.

Tror jeg skal satse på veet varmvoks eller den der fra bodyshop, selv om kaldvoks høres litt lettere ut, er det flere jeg kjenner som har fått en dårlig opplevelse av bare smerte og ikke noe hårfjerning, så får gå for varmvoks og kansje heller prøve kaldvoks en senere gang.

Takk for alle svar dere! =)

Gjest allium
Skrevet
Gode tips, tusen takk:)

Allium: hvor mye tror du at du betalte totalt for å fjerne bikinilinja med laser? Har VELDIG lyst å gjøre det, men ser for meg flere tusen, sånn 4-5000 kr totalt, stemmer det eller?

Det stemmer ganske godt.

Verdt hver krone.

Skrevet

Jeg skulle se litt på hva prisen ble selv, så jeg la voksen i handlekurven og begynte på utsjekkingen. Registrerte meg, og trykket videre, og da fikk jeg de to alternativene for forsendelsen.

Og så angående tollavgift: Tollvesenet krever moms hvis voksen er verdt mer enn 200 kr, for å beregne verdien tar man ikke med porto. I dette tilfellet skal du altså ikke betale moms uansett om portoen er på 100 eller 200 kr, siden voksen koster mindre enn 200 kr. (MEN, hadde du bestilt noe mer og summen ble over 200 kr beregnes merverdiavgift av både verdien på varene og verdien av portoen. I tillegg må man da betale et fast fortollingsgebyr.)

Skrevet (endret)
Ser det står det på den generelle kundeservicen, men kommer ikke opp som alternativ for akkurat det produktet. Men helt ærlig så syns jeg det er litt dyrt når shippinga blir nesten like dyr som selve produktet, er student så ville egentlig ha det billigst mulig.

Får heller sette moom på ønskelista når jeg får litt mer penger i sommerferien.

Tror jeg skal satse på veet varmvoks eller den der fra bodyshop, selv om kaldvoks høres litt lettere ut, er det flere jeg kjenner som har fått en dårlig opplevelse av bare smerte og ikke noe hårfjerning, så får gå for varmvoks og kansje heller prøve kaldvoks en senere gang.

Takk for alle svar dere! =)

Lykke til, da :cool:

Endret av wind-up bird

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...