Gjest Camma Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Hei! Kikker litt på nett etter en liten uke på et varmere sted i august og oppdaget at Tunisia var fryktelig billig. Har lest gamle tråder om Tunisia her på KG, og ser at det store flertall ikke har mye pent å si. Det værste er vel folkene, og da spesielt innpåslitne mannfolk. Det virker dog som alle som uttaler seg har vært i enten Hammamet eller Sousse. Ser at apollo også har hoteller i Djerba, som ligger ned mot grensen til Libya. Lurte litt på om noen har vært på Djerba (eller Tunisia generelt), og som kan uttale seg om stedet. Det vi tenkte på var et type all-inclusive hotell som ligger på stranden (egen strand tror jeg), og være der i en uke. Vi skal bare slappe av og nyte varmen, ikke ut på sightseeing, eller shopping, mao kommer vi til å holde oss innen hotellområdet i all hovedsak. I såfall skulle man jo tro at man unngår de mest slitsomme lokale mannfolkene, eller?!? Noen som har erfaringer og inntrykk de vil dele? Og hva tror dere om vår plan for å få en billig, men avslappende sol-og-bad ferie? Kommer det til å funke å holde seg på hotellområdet for å unngå klåfingrede tunisiere? Stranden så meeeeeget behagelig ut, ble fristet til den prisen...
Gjest Tanita Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Ang innpåslitne menn tror jeg du klarer å holde de godt på avstand om du reiser med mannen/kjæresten. Det bruker de å respektere. Men om du ser på de, smiler høflig til de osv, så kommer de nok til å plage deg. Det er jo bare å overse de og ikke vise dem noen slags oppmerksomhet.
Glynis Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Vi skal bare slappe av og nyte varmen, ikke ut på sightseeing, eller shopping, mao kommer vi til å holde oss innen hotellområdet i all hovedsak. I såfall skulle man jo tro at man unngår de mest slitsomme lokale mannfolkene, eller?!? Da jeg var i Tunisia i fjor var det faktisk på hotellet det var verst. Det var et nydelig hotell, men de ansatte var ekstremt innpåslitne. Det er en drøss med underholdere som maser på deg til alle døgnets tider. Under frokosten gikk de til alle gjestene og fortalte om hva slags fantastiske (hysterisk elendige) forestillinger de skulle ha om kvelden. Da vi lå ved bassenget kom de og skulle lære oss magedans og arabisk, og på kvelden ble jeg faktisk skjelt ut av hun som hadde hovedrollen i 'musikalen' fordi jeg ikke ville danse på scenen foran resten av tilskuerne. Innmari stressende! Jeg kan forstå at noen liker Tunisia, men jeg synes det var et grusomt sted.
Adonia Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 jeg er også enig i at de på hotellet var slitsomme, så og si bare mannfolk som jobba i resturanter, barer, resepsjon osv. jeg syns det var en del ubehagelig oppmerksomhet, men man blir vant til å overse det. når noen spør er det jo lett å trekke fram alt det som ikke var så bra..men når det er sagt har jeg ellers bare pent å si om tunisia. og jeg sitter igjen med veldig gode minner fra forrige sommerferie.
Gjest Camma Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Uff da... det var en strek i regninga... Trodde hotellbetjeningen var såpass profesjonell at man ble skånet for slikt på hotellområdet... Blir skeptisk av at INGEN har noe særlig bra å si om Tunisia, men samtidig var det jo så utrolig billig at det er fristende å ta sjansen likevel... ai ai, skal ikke være lett!
Gjenglemt sykkellås Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Så lenge du vet hva du reiser til, så tror jeg nok det skal gå bra. Det er en del innpåslitne selgere, men det er bare å være avvisende så går de som regel videre. Det er varmt og deilig i Tunisia. Dessuten har Tunisia verdens beste rett: Brika! En slags forrett av egg. Den er så nam, nam, nam.
Glynis Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Blir skeptisk av at INGEN har noe særlig bra å si om Tunisia Couscous.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå