Gå til innhold

Tir'na Noir

Anbefalte innlegg

Gjest Brud juni07
Skrevet

Synes dere Tir'na Noir med Vamp passer som solistinnslag i kirken? Vi har skaffet både solist, pianist og en fløytist og sagt ifra til dem at det er denne sangen vi ønsker.

Men synes dere den passer i en (kirkelig) vielse? Den handler jo om døden, men den kan vel også fungere som kjærlighetssang? Presten vår kom ikke på i farten hvilken sang det var når jeg spurte om godkjennelse, men sa at vi kunne bruke den hvis den ikke var en hyllest til en annen religion osv.

Så hva mener dere?

Skrevet
Synes dere Tir'na Noir med Vamp passer som solistinnslag i kirken? Vi har skaffet både solist, pianist og en fløytist og sagt ifra til dem at det er denne sangen vi ønsker.

Men synes dere den passer i en (kirkelig) vielse? Den handler jo om døden, men den kan vel også fungere som kjærlighetssang? Presten vår kom ikke på i farten hvilken sang det var når jeg spurte om godkjennelse, men sa at vi kunne bruke den hvis den ikke var en hyllest til en annen religion osv.

Så hva mener dere?

Jeg ville ikke brukt den i bryllup, nei, men i begravelse passer den fint.

Skrevet

Så hva mener dere?

Vi har også tenkt på denne sangen, syns den er nydelig. Har vært i en vielse der den har blitt brukt så syns du aboslutt kan bruke denne. Vi har i tilegg tenkt på Gje med handa di ven, den er også brukt i både begravelser og vielser. Det spørs jo hvordan dere tolker den. Jeg mener personlig at man skal ta de sangene man syns betyr noe og ikke tenke så mye på hva andre mener. Det blir vakkert uansett:)

Skrevet

Er det ikke en sang "alle" bruker også? Ikke veldig original akkurat. Tror jeg hadde valgt en sang jeg hadde et veldig godt forhold til, og som kanskje skilte seg litt ut.

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet
Er det ikke en sang "alle" bruker også? Ikke veldig original akkurat. Tror jeg hadde valgt en sang jeg hadde et veldig godt forhold til, og som kanskje skilte seg litt ut.

Kan man ikke like en sang alle liker? Hva ER greia med at alt skal være så orginalt??

Det er en nydelig sang som jeg gjerne ville hørt i et bryllup. Synes ikke teksten er upassende, men så er ikke jeg så opptatt av at alt skal symbolisere noe heller. Den er vakker, holder ikke det?

Skrevet

I følge en prest jeg "kjenner" brukes den ofte både i begravelser OG bryllup. Ikke noe galt med den. Jeg har ikke studert teksten nøye men blei hvertfall fortalt da jeg vurderte den at den handlet om savn og kjærlighet...ikke nødvendigvis død.

Skrevet

Det er en vakker sang, men jeg syns kanskje ikke en tekst som handler om at man skal 6 fot under jorda i ei kiste har så mye i et bryllup å gjøre. Jeg ville vist presten teksten før jeg bestemte noe, ihvertfall. Kjipt om han ringer dere dagen før og sier at "nå vet jeg hvilken sang det er og den kan dere ikke ha i morgen".

Skrevet

Så hva mener dere?

Jeg syns det som betyr noe er hva låta betyr for dere. Det spiller ingen rolle hva andre måtte mene:-)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ikke valgt en så trist sang i bryllup. Det blir helt feil for meg.

Skrevet
Kan man ikke like en sang alle liker? Hva ER greia med at alt skal være så orginalt??

Det er en nydelig sang som jeg gjerne ville hørt i et bryllup. Synes ikke teksten er upassende, men så er ikke jeg så opptatt av at alt skal symbolisere noe heller. Den er vakker, holder ikke det?

Er jo mange sanger som er vakre, men det betyr ikke at jeg ville brukt dem i bryllupet mitt fordi. For eksempel "Where the wild roses grow" med Nick Cave er jo nydelig, men ikke passende.

For all del, alle må få lov til å bruke de sangene de vil i kirken når de gifter seg, men jeg gjør et lite nummer ut av å ikke være som alle andre. Jeg hadde hatt lyst til å huske dagen min som noe spesielt (skal ikke gifte meg, men en gang i fremtiden kanskje), og ikke som ett av 1000 bryllup i perioden 2005-2008.

Gjest Gjest_Merethe_*
Skrevet

Vi skal også ha denne sangen i kirken. Sangen handler jo om uendelig kjærlighet, og at når de dør skal de møtes igjen.. Jeg synes den er vakker, med vakker melodi. Snakket med organisten i vår kirke, og han sa at den var ikke uvanlig i bryllup.. Da kjører vi den!!

Skrevet

Hvis man analyserer teksten, ser man at den handler om tapt kjærighet, sorg og døden. Men syns man det er passende tema i bryllupet sitt, så for all del...

Gjest Anne.
Skrevet

Det kommer vel helt an på hvem som analyserer den det vel.....

Jeg var i bryllup på lørdag, og de hadde den i kirka. Var helt nydelig.

Leste forresten at Kurt Nilsen også hadde den i kirka når han giftet seg

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg ville ikke valgt den, synes teksten blir helt feil i et bryllup.

Annonse
Skrevet

Jeg lurer veldig på å ha den som inngangsmarsj med orgel og trompet, da blir den jo uten teksten selvsagt.. Noen som har noen meninger om det?

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg ville vært opptatt av hvordan jeg tolker sangen, ikke at én av tolkningsmulighetene er triste.

Jeg ville likevel ikke valg akkurat den sangen, fordi jeg syns det blir litt "standard". Men syns man den er fin, syns jeg man skal ta den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...