Gå til innhold

Svigerforeldre


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal gifte oss september 2003 og er nå i full gang til å planlegge. Vi har fortalt foreldrene om den store dagen og de ble veldig glad.

Vi trenger ikke å få hjelp økonomisk, da vi har spart opp alt vi trenger.

Vi har vært samboer i 7 år.

I dag ringte svigermor og sa hun ville hjelpe til økonomisk. Jeg sa hun ikke trengte det, da vi hadde penger til alt. Min samboer var ikke hjemme da denne telefonsamtalen fant sted.

Hun ga seg ikke, så jeg godtok litt hjelp. Hun skulle betale for pyntingen av kirka. Men hun satte en betingelse, og det var at hun skulle vite hva vi hadde i inntekt og utgifter hver mnd.

Jeg mener hun ikke har rettigheter til det. Samboeren ble sint når han kom hjem og fikk vite det.

Da han ringte de, så var det pga rykter som gikk. Noen hadde sagt at vi hadde store utgifter og hadde måtte lånt penger.

Vi har spart til dette bryllupet i 5 år, og er glad for at vi slipper å låne penger for å feire dagen.

Jeg vil bare si at vi har ikke mye gjeld, vi betaler på huset og er snart ferdig med billån utenom det har vi ikke gjeld.

Er det flere som har opplevd dette?

Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg er rasende. Hun ringte isted, samboeren var ikke hjemme og jeg tok ikke telefonen. Har heldigvis nummerviser.

Jeg gifter meg og med en drømmeprins med håpløse foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o :o :o

Jeg hadde ringt tilbake og takket nei til tilbudet.

Makan til frekkhet!

:evil: :evil: :evil:

Vel svigerforeldre er jo svigerforeldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har ringt å sagt at pynting av kirka betaler vi selv.

Kan de ikke bare godta at vi vil betale alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplevde jeg også. En enorm villighet til å dekke noen utgifter - etterfulgt av krav om hvem som skulle bes, hvordan ting skulle være etc. Dama ville rett og slett kjøpe aksjer og bestemmelsesrett. Takke f..n for at vi hadde penger selv.

Det endte med at familien min sjauet og bar og hjalp til med alt, mens de fjernet seg fra alle forberedelser og all deling av glede og ting som familier gjerne gjør, som å dekke på dagen før, bidrag til henitng av kaker etc. Det ble til og med an anelse sjalusidrama mellom "klanene"... men det brydde ikke vi oss om. Men vet du hva - det var like greit! Vi betalte alt sammen selv, og fikk det bryllupet vi ville ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...