Barkhel Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Er det noen som har erfaring med røkelse bruk? Er litt nysgjerrig på dette.
Tabris Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Jeg har brukt en del røkelse, hovedsakelig røkelsespinner. Men er litt usikker på hva du lurer på...?
Gjest ~Alwa~ Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Jeg har brukt en del røkelse, hovedsakelig røkelsespinner. Men er litt usikker på hva du lurer på...? Jeg også...... Røkelse er deilig
Barkhel Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2007 Jeg har brukt en del røkelse, hovedsakelig røkelsespinner. Men er litt usikker på hva du lurer på...? Lurer på fremgangsmåten, hvorfor og hvordan dette brukes. Har det noen spesiell hensikt?
Tabris Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Hvis man bruker røkelsespinner, så tenner man på tuppen og blåser ut flammen. Da får man en glo som sakte vil brenne innover røkelsespinnen og avgi en god lukt. Det kan være lurt å ha en røkelsesholder som man setter pinnen i, slik at man slipper å få røkelsesasken på bordet. Som regel bruker man det bare fordi det avgir en god lukt som sprer seg i hele rommet, men i noen religiøse retninger bruker man det i seremonier og ritualer. Ofte kan disse luktene være ganske sterke, og det er derfor en del som ikke liker det. Det finnes veldig mange forskjellige lukter, så man kjøpe de man foretrekker. Det finnes også andre typer røkelse, f.eks kongerøkelse som består av ulike planter og urter som er tørket. Disse legger man i en egen holder med vann og har et telys under. Røkelse finnes også som en pyramide-kone som man tenner på.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Vurderer å stæsje opp leiligheten med litt røkelse, noen som vet om lukten setter seg i gardiner, puter, klær og andre tekstiler fort? Er nemmelig ikke interessert at det skal lukte konstant, bare når jeg brenner røkelsen (og selvfølgelig det lille tidsrommet etterpå.) Men, hvis det setter seg fort i tekstiler så går man jo med lukten hele tiden. Så man blir "immun" for den, mens kansje andre syntes det lukter forjævlig? Noen innspill?
Iero Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Vurderer å stæsje opp leiligheten med litt røkelse, noen som vet om lukten setter seg i gardiner, puter, klær og andre tekstiler fort? Er nemmelig ikke interessert at det skal lukte konstant, bare når jeg brenner røkelsen (og selvfølgelig det lille tidsrommet etterpå.) Men, hvis det setter seg fort i tekstiler så går man jo med lukten hele tiden. Så man blir "immun" for den, mens kansje andre syntes det lukter forjævlig? Noen innspill? Jeg kjenner ikke at det setter seg i tekstiler iallefall, bare når når jeg tenner røkelse og ca 5-30 min sener (kommer ann på mengden røkelse/lukt/størrelse på rommet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå