Gå til innhold

Antrekk i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal i bryllup i helgen og klarer ikke helt å velge hvilken kjole jeg skal ha på meg. Den ene kjolen er rød, lang, stropper og ikke noe "dilldall" på den. Den andre er gullfarget, går til leggene, stropper og tyll under. Er litt perler på brystet på den.

Har hørt at man helst ikke skal gå med rød, svart og hvite plagg i et bryllup. Hvitt pga at man ikke skal være i tvil om hvem bruden er og svart pga sorg og rødt pga djevelen.

Men gjør det noe om jeg går med rød kjole?

For det er den jeg heller mest mot akkurat nå og føler meg mest vell i. :)

Og en ting til: hva skal man ha til en kjole; jakke, sjal...? Man vet jo aldri hva slags vær det blir, så man burde ha hatt noe som er litt varmt.

:rødme:

Endret av Bare meg selv
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sier man ikke skal gå i rødt, men jeg tror majoriteten syns rødt er heeeeelt ok. De fleste trådene her inne svarer folk at de reagerer på hvitt mens både svart og rødt er helt ok nå. (Det var nok flere som var negative til de fargere "før i tida".)

Føler du deg mest vel i den ville jeg tatt den røde.

Jakke eller sjal...hmmm...vanskelig å si. Vet du noe om lokalet dere skal være? Hvordan det er der liksom? Vi var i et bryllup hvor det var utrolig "trangt under taket" og det ble veldig varmt...er det et sånt type sted holder det feksi massevis m sjal..om du i det heletatt trenger det....

Skrevet

Du kan godt ha rød kjole i bryllup i disse dager. Nå er det vel bare hvitt som er forbudt. Kjøp deg et sjal/pashmina i matchende farge evt kontrastfarge og kos deg :)

Skrevet
Skal i bryllup i helgen og klarer ikke helt å velge hvilken kjole jeg skal ha på meg. Den ene kjolen er rød, lang, stropper og ikke noe "dilldall" på den. Den andre er gullfarget, går til leggene, stropper og tyll under. Er litt perler på brystet på den.

Har hørt at man helst ikke skal gå med rød, svart og hvite plagg i et bryllup. Hvitt pga at man ikke skal være i tvil om hvem bruden er og svart pga sorg og rødt pga djevelen.

Men gjør det noe om jeg går med rød kjole?

For det er den jeg heller mest mot akkurat nå og føler meg mest vell i. :)

Og en ting til: hva skal man ha til en kjole; jakke, sjal...? Man vet jo aldri hva slags vær det blir, så man burde ha hatt noe som er litt varmt.

:rødme:

Det mer rødt innbilte jeg meg var fordi fargen tiltrekker seg mye oppmerksomhet og tar oppmerksomheten bort fra bruden, men vet ikke jeg...

Sjal, jakke, det er vel opp til hva du liker:-)

Gjest Gjest
Skrevet

Man skal liksom ikke ha rød kjole i bryllup da det symboliserer at man har "hatt seg" med brudgommen. Men tror ikke det er mange som tenker på det da...

Skrevet

Rødt er fordi den som går i det har hatt seg med brudgommen. :ler:

Gå i rødt, du. Sikkert ingen som reagerer. Men ha sjal over skuldrene - man skal ikke ha bare skuldre i kirken! Dessuten kan det jo bli kjølig utover kvelden. Man vet aldri!

Skrevet
Rødt er fordi den som går i det har hatt seg med brudgommen. :ler:

Akkurat ja, hehe... Greit å vite;-)

Skrevet
Jeg tror ikke så mange tenker over hva fargene betyr lengre.. med mindre man leser her inne da :ler:

Synes du for all del kunne valgt rødt jeg! tror virkelig ikke det er så mange folk som vet hva alle farger betyr... og det vet ikke jeg heller, første gang jeg hørte om det var her på KG.

Enig i dette! Men ville uansett styrt unna helt svart og helt hvitt:-)

Skrevet

Skulle ikke ha sagt det der med at rødt betyr at man har hatt seg med brudgommen. Gjett hva jeg kommer til å tenke på når jeg har på meg kjolen og ser han da :hoho:

Skrevet

Fant ut at jeg har pashmina i skapet, men det er hvitt. Kan jeg ha det til den røde kjolen eller er det forbudt å gå med hvitt i det hele tatt???

Hjelp, jeg er i villrede :P

Skrevet

Jeg er av dem som svarte nei til hvit kjole m svarte detaljer i en annen tråd - men rød kjole med hvitt sjal syns jeg absolutt ikke er i samme liga og det ville jeg ihvetrfall syns var helt greit :)

Skrevet
Fant ut at jeg har pashmina i skapet, men det er hvitt. Kan jeg ha det til den røde kjolen eller er det forbudt å gå med hvitt i det hele tatt???

Hjelp, jeg er i villrede :P

Hvitt tilbehør må da være lov!!!

Konkurrerer vel ikke med bruden av den grunn:-)

Skrevet
Skulle ikke ha sagt det der med at rødt betyr at man har hatt seg med brudgommen. Gjett hva jeg kommer til å tenke på når jeg har på meg kjolen og ser han da :hoho:

:hoho:

Skrevet

Tenkte å ta meg en tur ned til byen i morgen for å se om jeg finner svart pashmina, hvis ikke så tar jeg det hvite :) Er så deilig når slike ting kommer på plass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...