Gå til innhold

Hvordan lager jeg.....

Anbefalte innlegg

Gjest Cilla_
Skrevet

...........bokstaver som u, o og a med "tøddler"(?) over.

Ble inspirert av millas fruktmusli, men lurer nå på hvordan lager en u'en som skal være i m*sli?????

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er bare å trykke på den knappen med de to prikkene (til venstre for enter) og så trykke på den bokstaven den skal stå over.

Skrevet

ü skriver du ved å holde shift nede mens du trykker på tasten ved siden av enter... så skriver du u-en.

Gjest Anonymous
Skrevet

Merkelig, på mitt tastatur får jeg denne; û, hvis jeg trykker på shift , den tasten og u. Varierer vel fra tastatur til tastatur.

Skrevet

Sorry.. jeg bomma litt der... IKKE shift!

Skrevet

Dessuten har du en hel del nummerkoder som du kan bruke. Aksenter over e-er - du får spanske n-er etc.

Skriv og prøv deg frem og du kan lage alt mulig rart hvis du trykker ned Alt-knappen og et tall - fra 123 og oppover, tror jeg det er...

Når du skriver Alt+123 får du {

Og på det konkrete spørsmålet, så blir Alt 129 til ü

Gjest oslotommen
Skrevet

Hei! 8)

Vet ikke om du har fått svarene du trenger!

Men ü'en lager du ved å først trykke på den tasten med ~¨^ på!

Men du skal ikke holde den inne. Bare trykk på den én gang, slipp den, og så kan du trykke u, a, o, eller hva du nå vil putte prikkene over!

OK? :wink:

Tom A

Link slettet da det ikke er tillatt med reklame for eget foretak i innleggene. Hege (mod)

www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Skrevet

Takk for greie svar!

I dag har jeg oppdaget en ny tast på tastaturet! Så nå kan jeg skrive müsli eller hva som helstmed ¨ i :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...