Gå til innhold

Solisten ringte to uker før bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må få ut litt frustrasjon her...

...solisten som er en venninne av en venninne av meg, skulle synge i kirken. Dette fikk hun vite ca ett halvt år i forveien. Hun sa ja, og det gledet meg mye. Vi har hatt masse kontakt, og sammen har vi funnet de sangene som fungere både for henne og for mannen og meg.

Men så, ringte hun i går, to uker før bryllupet, og sa at hun ikke kunne synge likevel! TO uker før! HJELP! Jeg ble så forbanna, frustrert, lei meg og stressa. Ikke ville hun gi meg en ordentlig grunn heller.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg vil ikke bestille en solist som jeg ikke kjenner, siden jeg føler det blir mer personlig med en bekjent. I dag fikk jeg spurt ei om ikke hun kunne stille opp på så kort tid, og i morgen får jeg svaret. Kan dere krysse fingerene for meg for at dette ordner seg?

Lettere frustrert Brura2007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars dere. Det kan ikke være greit nei... Kanskje hun har fått kalde føtter? Men hun gav ingen forklaring på hvorfor hun ikke kunne synge?

Hun burde gitt beskjed på et mye tidligere tidspunkt ja, hvis det ikke er noe akkutt som har skjedd.... (sykdom eller lignende)

Hun setter jo dere i en veldig vanskelig situasjon da.. Er nok ikke så lett å finne noen to uker før bryllupet skal stå...

Jeg hadde sikkert grått av frustrasjon...

Ønsker dere lykke lykke til, og håper dere får positiv tilbakemelding fra "stand in" i morgen!! :klem:

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er frustrert og skuffet. Det er irriterende når slikt skjer.

Men du har 2 muligheter her:

1) Bruke masse tid og energi på å irritere deg og la det gå ut over humøret i en tid som burde preges av glede og forventning

2) Gjøre det beste ut av det, enten du klarer å skaffe ny solist eller ikke.

Det spiller jo egentlig ingen rolle om hun gir en skikkelig grunn. Resultatet for dere er det samme; Dere står uten solist.

Håper denne andre solisten takker ja, så dere får den sangen dere ønsker i kirken.

Går ikke det hadde jeg heller forsøkt å få organisten til spille noe spesielt for dere, og kanskje bedt forlovere bidra med dikt/tekst opplesing f.eks, fremfor å bruke MASSE tid på å skaffe en solist du ikke kjenner kvaliteten på så kort tid før bryllupet.

Lykke til! Det blir nok flott uansett solist eller ikke.

Gjest Dagoberta ii
Skrevet

Et lite tips om du får nei fra hun du kjenner og kan tenke deg å leie en profesjonell: hør med presten om han/hun kjenner til noen dere kan spørre. Det er ganske vanlig å leie en fremmed (ja, jeg ser du ikke vil ha noen du ikke kjenner, men bare i fall du ombestemmer deg ;)), jeg kjenner et par gode sangere som er mye brukt i bryllup og begravelser.

Men skal krysse fingrene for at hun du vil ha til å synge sier ja :)

Skrevet

Skjønner at du blir frustrert/irritert når det er ordnet såpass lenge i forveien og hun trekker seg så nært bryllupet.

Jeg tror besteløsning er å svelge skuffelsen og irritasjonen og bare droppe hele solist-innslaget. Drøssevis av folk gkifter seg uten noe som helst ekstra i kirken. Det blir kanskje ikke akkurat sånn dere hadde tenkt dere det i utgangspunktet -men helt sikkert kjempe flott likevel :)

Skrevet

uff, føler med deg brura..:(

har dere fått svar?

Skrevet

Takk for gode råd. Jeg klarte å legge fra meg frustrasjonen den samme dagen, faktisk. Jeg ringte to venninner som forøvrig sa nei, før jeg prøvde tredjemann. Hun svarte meg i dag og sa JA! Til begge sangene også :) Jippi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...