Gå til innhold

alkohol på fly?

Anbefalte innlegg

Gjest TaraTarantell
Skrevet

serveres det alkohol på flyet?

gruer meg til jeg skal fly og kunne tenke meg en drink eller to. er det bare å "plinge" på flyvertinnene så kommer dem med drikke eller burde man ta med selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Det er ikke tillatt å ta med selv, så du må satse på det du kan få kjøpt ombord, i så fall. Avhengig av reiselengde varierer utvalget, men du får uansett kjøpt øl (og vin?) på alle strekninger.

Skrevet

Hei

Det spørs litt hvor du drar, hvilket flyselskap, hvilken klasse du flyr på osv. Jeg fløy Thai til Bangkok nettopp og da jeg hadde begynte å spise middagen fikk jeg tilbud om drikke for 4 gang :overrasket: Så her var det mer eller mindre fri flyt av øl, vin etc. Men noen av selskapene har begynt å stramme inn på fri alkohol for å spare penger.

Gjest Gjest
Skrevet
serveres det alkohol på flyet?

gruer meg til jeg skal fly og kunne tenke meg en drink eller to. er det bare å "plinge" på flyvertinnene så kommer dem med drikke eller burde man ta med selv?

Som de andre sier er det litt varierende fra strekning til strekning. Er det innenlandsflight kan du uansett ikke ta med egen alkohol. Vær forøvrig litt forsiktig med å "plinge" på flyvertinnene i tide og utide. De har nok å gjøre ombord, og serverer i en viss rekkefølge, du blir ikke videre populær der om du maser i ett sett når de uansett er på vei for å servere folk og du vil få etterhvert.

Skrevet

Alle flya jeg har vært på har hatt alkohol til salgs. Små søte flasker...

Skrevet

De gangene jeg har reist langt (usa og asia) har det bare vært å plinge, eller gå til der flyvertinnene står og be om drikke.

Både alkohol og brus/vann. Dette har også vært gratis.

På mindre turer eller med enkelte flyselsskap må du betale for alkoholen

Skrevet

Hvis du gruer deg til å fly og har flyskrekk så brude du si det til flyvertinnene når du kommer inn i flyet. De fleste fly har besetningsmedlemmer som er opplært til å hjelpe passasjerer som har flyskrekk. Det er også en god idé å ta med spennende spill, bøker eller noe annet som kan avlede oppmerksomheten.

Gjest Olava
Skrevet
Som de andre sier er det litt varierende fra strekning til strekning. Er det innenlandsflight kan du uansett ikke ta med egen alkohol. Vær forøvrig litt forsiktig med å "plinge" på flyvertinnene i tide og utide. De har nok å gjøre ombord, og serverer i en viss rekkefølge, du blir ikke videre populær der om du maser i ett sett når de uansett er på vei for å servere folk og du vil få etterhvert.

Det er ikke lov til å ha medbragt alkohol på utenlandsflyvninger heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...