Gå til innhold

Hva serverer man en lørdags formiddag?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Eller, tidelig ettermiddag da, men ikke kveld.

Vi får besøk av noen venner i morgen (dette har vært planlagt og utsatt omtrent siden vi flytta hit i sommer....) men ikke på kvelden, for da må hun jobbe. Antakelig skal vi stå på skøyter først, men poenget er altså at jeg ikke aner hva i all verden jeg kan komme på å servere på en lørdag på dagtid! Man kan da ikke servere pizza/taco/lasage og andre slike "lørdagsmater" på denne tiden av døgnet...

Da vår lille "middagshvil" i dag likegodt endte med at vi sov til butikkene hadde stengt, ja så må vi opp og handle i morgen tidelig... og jeg har ingen ideer (vel joda, brød/rundsykker er godt det altså, men...)

Noen med god fantasi som kan komme med gode forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes at det er greit med påsmurte rundstykker jeg.. og kanskje en kake eller noen kjeks.

Eller hva med ostesmørbrød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmebakte boller med kardemomme og fårepølse eller salami oppå! nammenammenam!!!! eller skoleboller!

eller noe skikkelig enkelt; kjeks med oste! smøreost eller skiveost er begge nam. litt paprika oppå for litt ekstra stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Utfra tidsbegrensingene er nok ikke å bake boller en mulighet. (vi må nemlig bruke all vår ledige tid på å rydde og vaske.... Jeg har allerede satt på duken i vaskemaskina og dusja, og begynt å rydde i papirer. Her sover man ikke lenge nei, jeg var oppe kvart over 7 (men det var fordi jeg var våken da, rett og slett fordi vi sov så masse i går kveld) Snart serveres frokost, og så går det i ett med handling og rydding og vasking og støvsuging helt til vi skal møte dem.

Det blir nok rundstykker likevel tenker jeg. Handle mange slike på butikken, og servere med diverse pålegg i fri fantasi (jeg liker ikke dette med påsmurte rundstykker, da setter jeg heller frem rundstykker, smør og "masse" pålegg (vel, det vi har i alle fall, pluss litt vi skal kjøpe) og så tilbyr jeg "melk, jus, saft, vann, te, kaffe eller kakao" til. (Det er alt jeg kan komme på noen kan ønske... og alt dette har vi i alle fall.)

Takk for gode innspill. Jeg har tenkt en del på dette i natt (sovna ikke den førte timen etter at jeg la meg, og lå våken fra 6 før jeg sto opp) og kom til at dette ble den beste løsningen i dette tilfellet.

Da får jeg fortsette med rydding i papirer, og begynne å tenke på frokost etterhvert. Ha en fin lørdag, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...