Gå til innhold

Vi er ikke uromantiske selv om vi ikke vil gifte oss::::::::

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så irritert på noen venner og familiemedlemmer som hevder at vi ikke tar forholdet på alvor, fordi vi ikke vil gifte oss, etter å ha vært sammen i over 7 år og har snart 3 barn i sammen.

Vi er da glade i hverandre selvom.

Hvorfor skal man gifte seg?

Det kan jo hende vi gjør det en gang i framtiden,men jeg synes ikke det skal være noen selvfølge bare fordi vi har barn i sammen.

Er det noen andre som har det sånn også?

Hilsen en som ikke er noen stor tillhenger av ekteskap:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada.. jeg skjønner hva du mener.

Vi har ikke barn, men har bodd sammen i snart 6 år. Vi har heller ikke blitt "presset" av foreldrene våre. Men mange spør om vi ikke skal gifte oss snart.

Jeg har ikke noe behov for å gifte meg. Jeg har heller aldri drømt om å stå hvit brud eller ha en gedigen bryllupsfest. Selvsagt kunne det gjøres enklere. Men HVORFOR? Vi er bundet sammen av felles hjem, felles gjeld og masse annet. Og vi gifter oss ikke av økonomiske grunner.

Jeg skjønner hva du mener og synes ikke at du skal la deg presse til ekteskap. Gjør som dere vil og la andre passe på seg selv.

Skrevet

Har det nesten på samme måte...

jeg får negative komentarer på at vi er så unge (20 år) og på at vi ikke er forlovet.. folk sier at vi ikke har en garanti på at forholdet vårt vil vare, men er virkelig ektaskap og forlovelse en garanti???

man kan jo bryte det også!!!

Så har man jo også de som sier at barna blir skadet av at foreldrene ikke er sammen... Det er noe jeg raser mot!!! :evil:

for jeg er vokst opp uten far og min mor har gjort en Jävla god jobb!!! Og jeg er ikke skadet på noen måte!!!!

Jeg mener at hvis man elsker hverandre og har lyst på barn så kan man pröve å få et... og hvis man elsker hverandre og vet at forholdet er sterkt nok uten ekteskap så mener jeg at man ikke trenger et!!!

Gift deg når du vil!!!! det skal vi gjöre!!!( og nei det blir ikke ennå!!!!!!!)

Skrevet

Ekteskapet har jo ingen betydning dersom det ikke har noen betydning for nettopp de to som er gift? Andre må jo skjønne at å pådytte dere et bryllup ikke forandrer det forholdet dere har til hverandre?

Jeg skjønner godt at folk vil se dere gift hvis de selv liker ekteskapet, og ikke minst er det stas med bryllup, men det er da ingen andre enn de to det gjelder som kan avgjøre om dette er riktig for dem?

Enten ønsker man å gifte seg og føler at det er en riktig ting å gjøre, eller så føler man det ikke og da er det jo helt meningsløst å skulle gjøre det.

:o

Synes dette er sånn en rar ting å krangle om/mase på, det er liksom alt for personlig.

Selv er jeg en av de gifte, det var riktig for oss, og vi trives med det :D

Skrevet

hvor dumt, at gifte sig har da ingen betydning, selvom jeg har tænk mig at gifte mig igen men det er mest for alle ungernes skyld, ave ret mm så det bliver nok bryllup når vi døber knotten

Skrevet

Ikke bry dere om hva andre sier. Mange av mine venner maser om at jeg bare "må" forlove meg med kjæresten min. Jeg trenger ikke hverken forlove meg eller gifte meg for å bevise noe for andre, vi tar det når vi eventuelt føler for det.

Man trenger da ikke noen ring eller et papir for å være sikker på at man er glade i hverandre vel?!

Skrevet

Det er tåpelig av andre å mase om slikt. Men siden dere har barn, kan det være greit å sjekke litt rundt fordelene ved å være gift da.

Det eneste jeg kommer på i farten er arv dersom en av dere skulle falle fra. Det kan slå ganske negativt ut dersom dere ikke er gift. Da kommer overformynderiet inn og sikrer barnas arv (har jeg lest et eller annet sted).

Gjest Anonymous
Skrevet

Er helt enig med at man absolutt ikke behøver å gifte seg. Har selv vært sammen med kjæresten min i over 5 år. Vi har det fint sammen og stoler 100% på hverandre, og føler ikke at vi trenger noe "symbol" på vår kjærlighet.

Det verste jeg vet er jenter av typen "Nå når vi har forlovet oss/giftet oss kan ihvertfall andre se at han er opptatt" Vet selvsagt at dette gjelder langt fra alle.

Men hvor lett er det ikke å ta av den ringen eller gi f... har sett flere eksempler i min omgangskrets på gifte folk som har gjort mye dumt og vært utro mot partneren sin.

Så min mening er at det hjelper ikke med ytre symboler ol dersom man ikke er glade i hverandre i hjertet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg mener nå det at den største forpliktelsen du kan få ovenfor ett annet menneske er å få ett barn sammen. Ring eller ikke på fingeren....

Dette bestemmer dere selv!

Ringen er heller ingen "garanti" for at dere skal holde sammen.

:vinke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, må si meg enig med siste innlegg.

Får man et barn sammen, er man bundet sammen resten av livet!

Det er flere jeg vet som ønsker å gifte seg, men som ikke vil binde seg til samboer'n enda - men barn har de fått! Flere også! Kan ikke helt forstå det der.... Dersom man ikke vil gifte seg, er dette ikke noe å diskutere. Men får man et barn sammen, må jo alle skjønne at man er knyttet sammen for livet? Er man "bare" gift, kan man skille seg uten å ha kontakt etter det.

Jeg selv ville gifte meg før jeg ville ha barn, da dette føltes naturlig for meg. Jeg er en av de som alltid har drømt og stort bryllup, og ser frem til å ha samme etternavn som min samboer. Finnes også en del lover og regler som sikkert også har noe å si om man er gift eller ei.

Men så skjedde det jo. Vi ble gravide. Og det før vi var gift! Hjelp!! :wink: Neida, så nøye tar vi de ikke. Men jeg har sagt at jeg vil være gift før en evnt. nestemann kommer til verden. Fordi dette føles naturlig for meg - kanskje ikke for deg? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...