Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Neria
Skrevet

Den gamle vaskemaskina vår holder på å ta kvelden og jeg lurer på om jeg da skal kjøpe en kombinert vask og tørk maskin til det bittelille badet vårt. Har tittet på to maskiner

UPO

eller

AEG

Noen som har erfaring med noen av disse maskinene? Eller som vet om noen andre bra kombimaskiner?

Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Har ingen erfaringer med slike maskiner, bortsett fra min søsters Ariston. Jeg hadde uansett gått for den fra AEG. Jeg liker AEG :)

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Ved kjøp av kombinert vask/tørketrommel så vær obs på at kilokapasiteten i vask ofte er høyere enn det trommelen klarer å tørke. Altså, vasker du en full maskin må en del av tøyet lufttørkes på grunn av mindre kapasitet på tørkingen. For meg ville det ikke vært noen problem for stort sett det meste av klær tåler uansett ikke tørketrommel, men for en småbarnsfamilie som tørketrommler det meste av klær vil en slik løsning bli mer pes enn praktisk.

Gjest Neria
Skrevet
Ved kjøp av kombinert vask/tørketrommel så vær obs på at kilokapasiteten i vask ofte er høyere enn det trommelen klarer å tørke. Altså, vasker du en full maskin må en del av tøyet lufttørkes på grunn av mindre kapasitet på tørkingen. For meg ville det ikke vært noen problem for stort sett det meste av klær tåler uansett ikke tørketrommel, men for en småbarnsfamilie som tørketrommler det meste av klær vil en slik løsning bli mer pes enn praktisk.

Har sett det, ja. Men sånn som det er her nå, har jeg ikke tørketrommel i det hele tatt, tørker alt på snor, så blir fint bare det å kunne tromle litt sengetøy og sånn innimellom... :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo et minus at man ikke kan tørke og vaske neste maskin samtidig da..

Jeg ville nok ikke valgt en fellesmaskin. Men hvis man er sikker på valget ville jeg valgt en AEG.

Skrevet

Har selv hatt en kombinert maskin og anbefaler dette IKKE. Dette er noe av det dårligste jeg noengang har vært ute for og er virkelig slik at strømforbruket blir enormt da tørkedelen må gå, gå, gå, gå og gå enda litt til for at klær skal tørke.

Nei kjøp to seperate, dette gjorde vi etter at den vi hadde ble byttet inn igjen og har ikke angret ett sekund på dette.

Skrevet

Jeg har hatt en Ariston og den var helt håpløs. Brukte evigheter på å gjøre en maskin ferdig. Kjøper aldri en kombinert maskin igjen.

Skrevet

Trådstarter sa at hun hadde en bitteliten bad og da er det ikke plass til to maskiner i den.

Jeg har UPO. Jeg er for det meste fornøyd med den. Vi har hatt den nå i 2 år. At den vasker og tørker i samme maskin, sparer tid. Jeg setter den på når jeg går på jobben, og når jeg er tilbake er klærne vasket og tørket ferdig. Da er det bare å brette dem og sette i skapet. Og man kan da sette på ny runde med vask hvis man ønsker.

Den har en av markedets største kapasiteter for tørking, tror den er på 5 KG, mens vask er på 7 kg. Det hender at hvis jeg har en stappfull maskin at den ikke klarer å tørke det helt innen makstiden på 2 timer og 20 min, men da setter jeg den bare på en runde til med tørking. Vasker jeg med halv maskin så klarer den å tørke fint innen 2 timer.

Eller så har ikke vi noe særlig problemer med den. Akkurat nå så har det kommet noe jeg tror er knapper under trømmelen slik at maskinen bråker når den tørker, så jeg må ringe service for å se på det.

Jeg fikk maskinen ved innflytting i ny leilighet. Tanket med å ha en kombi maskin i stedenfor to maskiner var å spare plass samt tid. Jeg ønsket ikke å tørke klær på stativ hjemme for den tar for mye plass i stua samt at det tar en dag med tørking før klærne er tørre.

Alt i alt er jeg fornøyd med min UPO.

Skrevet

Jeg har en AEG kombimaskin, den er jeg kjempefornøyd med, og har generelt god erfaring med AEG. :)

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg ville ikke valgt en kombimaskin, men sjekk ut hvor Upo-maskinen er produsert: er den italienskprodusert så ville ikke jeg kjøpt den (mye trøbbel med de da jeg solgte hvitevarer), men det er en mulighet for at den er produsert i Sverige/Finland (på ASKO-fabrikken) og da er det absolutt en god maskin, da er det og hipp som happ om du velger Upo eller AEG.

Skrevet

Jeg har kombimaskin av merket Indesit. Er ganske fornøyd, ikke noe å si på vaskeresultat/tørkeresultat. Det eneste som er kjipt er at jeg ikke kan vaske og tørke samtidig, så tidbesparende er det ikke. En ting jeg la merke til når vi skulle kjøpe maskinen var at ALLE UPO maskinene som var utstilt hadde skjev dør.. Samtlige utstillingsmodeller vi så på hadde fått skjev dør, og vi var i ca 10 forskjellige butikker.. Spurte en selger om det der og han sa at jo, UPO sine dører hadde en svakhet der, men hvis man brukte døra forsiktig ville det ikke bli sånn.. Er ca 2 år siden.

AEG var for dyr for oss, så da ble det INDESIT. Helt grei maskin. En annen ting som kan være dumt med slike kombimaskiner er at den slipper ut alt loet i sluket, altså det er ikke noe filter man må rense. Det kan føre til tette rør osv, det har skjedd en gang hos oss(jeg vasket noe med myyyyyye hestehår på da) noe annet jeg ikke liker er at hvis jeg har vasket og tørket håndklær f.eks så MÅ jeg skylle trommelen før jeg kan putte inn mørke klær, hvis ikke blir de mørke klærne loete..

Men på et lite bad, og en liten familie vil en kombimaskin være kjempe bra.

Gjest -eline-
Skrevet
En ting jeg la merke til når vi skulle kjøpe maskinen var at ALLE UPO maskinene som var utstilt hadde skjev dør.. Samtlige utstillingsmodeller vi så på hadde fått skjev dør, og vi var i ca 10 forskjellige butikker.. Spurte en selger om det der og han sa at jo, UPO sine dører hadde en svakhet der, men hvis man brukte døra forsiktig ville det ikke bli sånn.. Er ca 2 år siden.

Japp, er det en italienskprodusert maskin så er dette en av svakhetene, derimot så er ikke dørene slik på de svenskproduserte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...