Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:frustrert: Så skjer det igjen. Jeg har vasket klær, stappet sengetøy og noen håndklær pluss en del annet i tørketrommelen og etter en tid høres *dunk, dunk, dunk* fra badet.

Jeg sjekker og som vanlig har dynetrekket fortært laken og et par håndklær med hud og hår. Dermed blir det selvsagt ubalanse i trommelen og masse bråk, pluss at det som er havnet i floken inni dynetrekket ikke blir skikkelig tørt.

Regner med jeg ikke er den eneste som har glupske dynetrekk så hvordan forhindrer man "storspiseren" i å spise? Har ikke veldig lyst til å lukke med sikkerhetsnåler ettersom de fort kan gå opp og ende på ubehagelige steder inni trommelen - men jeg kan da ikke tørke dynetrekket alene heller. Det får være måte på energisløsing.

Savner de gamle dynetrekkene med lukkemekanisme i form av knytebånd nå, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Eneste jeg kan tenke på er å ikke sende dynetrekket i tørketrommelen... Savner også dynetrekk med lukking, men har heldigvis noen slike fortsatt.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Har opplevd å finne håndklær inni dynetrekket, men har aldri hørt rare lyder fra trommelen på grunn av det.

Skrevet

Det er jo ikke noe problem å sy i knytebånd! Så vidt jeg vet var det det som ofte ble gjort før og jeg gjør det ofte fremdeles både for å unngå at dynen kommer ut og andre ting kommer inn når jeg vasker dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du kan törke dem i store vaskeposer, hver for seg`?

Skrevet
Det er jo ikke noe problem å sy i knytebånd! Så vidt jeg vet var det det som ofte ble gjort før og jeg gjør det ofte fremdeles både for å unngå at dynen kommer ut og andre ting kommer inn når jeg vasker dem.

Jeg hater å sy.... Men det spørs om jeg må bite i det sure eplet og gjøre det, ja. Har ikke noe problem med at dyna tyter ut, men.....i og med at jeg har vaskesøyle på badet så er det ikke OK når trommelen begynner å hoppe ;) .

Skrevet

Helt klart überkjedelig jobb, men jeg gjør det for hånd mens jeg ser en film eller hører på radio. Da merker jeg ikke så godt at det er kjedelig ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Høie har glidelås i sine dynetrekk

Skrevet

Kanskje du kan lukke igjen enden med et hårstrikk?

Skrevet

Da tørker det jo ikke under hårstrikken, i tillegg vil det bli fryktelig krøllete.

Mine dynetrekk spiser alt! Har funnet igjen sokker som har vært borte en stund osv... Men har aldri vært plaget av at det ikke tørker skikkelig i trommelen når det ligger ting inni dem.

Skrevet (endret)

Hva med å sette på trykknapper?.. Er raskt gjort med en hammer..

Endret av Titti73
Skrevet

Jeg har sydd i glidelås i mine dynetrekk. :)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Problem solved!

Jeg fulgte ingen av rådene slavisk, men lot meg inspirere. Løsningen her ble å ta når og tråd og hefte sammen åpningen med et par sting - akkurat nok til at håndklær ikke sniker seg inn. Enkelt å fjerne etterpå og trenger ikke akkurat prydsøm.

:)

Edit: trykkfeil sto i kø.

Endret av Cata
Gjest Bodillen
Skrevet

Her var det mange gode tips! Dette irriterer meg også til stadighet. Mine dynetrekk er til og med kanibaler - de spiser hverandre! :sur:

Skrevet

Der ser dere, monstrene er ikke under sengen, men I... hehe... alle våre dynetrekk har lukking i enden i form av knapper trykk eller vanlig. Men vi gidder sjelden lukke dem igjen før vask - har ikke tenkt på det heller. Men min kjøre gidder ikke lukke dem ved bruk en gang... vi har ogsp masse små vaskekluter pga lite barn i huset - DE forsvinner de. Skikkelig dynesnacks!

Gjest Tabby
Skrevet

Har stort sett bare sokketrollet på besøk jeg... Noen tips der?

Gjest Blondie65
Skrevet
Problem solved!

Jeg fulgte ingen av rådene slavisk, men lot meg inspirere. Løsningen her ble å ta når og tråd og hefte sammen åpningen med et par sting - akkurat nok til at håndklær ikke sniker seg inn. Enkelt å fjerne etterpå og trenger ikke akkurat prydsøm.

:)

Edit: trykkfeil sto i kø.

Noterer og *abonnerer*

(Genialt ... nothing short of ... :tommel: )

Skrevet
Har stort sett bare sokketrollet på besøk jeg... Noen tips der?

:Nikke: Lett som en plett: Vaskepose. Fås kjøpt på super'n. Holder styr på all småvask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...