Gå til innhold

Tips for å få vekk lim fra klistremerker

Anbefalte innlegg

Gjest Rosin
Skrevet

På noen glass går merkene enkelt av. Mens på andre sitter klistremerkene altfor godt fast. Selv om de står i vann i vasken inntil jeg kan skrubbe papiret av med en klut, og etter flere runder i oppvaskmaskinen, er det lim igjen.

Er det noen som har noen gode tips for hvordan jeg raskere kan få vekk limen så jeg kan gjenbruke glassene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plasterfjerner. Regner med at neglelakkfjerner eller aceton også gjør susen.

Gjest Rosin
Skrevet

Linus, takk for tipset. Jeg skal prøve med neglelakkfjerner.

Tar forsatt i mot andre tips også, gjerne med kjemikalier / midler som ikke er fult så harde. Jeg prøvde f.eks. å ligge glasset i vask med bakepulver, da jeg trodde dette kanskje ville bruse og arbeide på limen. Det hadde ikke særlig effekt.

Gjest Frysepulver
Skrevet

:klø: Det går alltid av på mine glass med varmt vann og en oppvaskkost...

Skrevet

Hva med å smøre inn med smør/olje? Forestiller meg at et kan hjelpe, men har ikke prøvd selv.

Gjest Rosin
Skrevet
:klø: Det går alltid av på mine glass med varmt vann og en oppvaskkost...

På noen går det lett av. På andre sitter limen utrolig godt fast, f.eks. krydderglass fra black boy. Eller kanskje det er jeg som ikke er hardhendt nok med oppvaskkosten ;)

Gjest Rosin
Skrevet
Hva med å smøre inn med smør/olje? Forestiller meg at et kan hjelpe, men har ikke prøvd selv.

Det skal jeg prøve. Jeg kan også forestille meg at det virker, når du sier det. Det er jo også et ganske miljøvennlig alternativ.

Skrevet

Når jeg har sett dette "ekstrem rengjøring"- programmet (de to damene som går og hyler og vasker), så mener jeg å ha sett at de bruker eddik til alt mulig, kanskje også gagnig til dette?

Ellers er rødsprit og aceton greit til å fjerne limrester.

Skrevet

Jeg tror ikke eddik har noe særlig effekt, men nå har jeg ikke prøvd, så det kan sikkert være verdt et forsøk.

Jeg ville satset på aceton (som nevnt finnes det aceton i vanlige neglelakkfjernere) eller tynner.

Skrevet

Biltema har ett eller annet på spray som tar vekk slike ting, er til å vaske vinduer med tror jeg. Den funker på alt! Men husker dessverre ikke hva den heter!

Sprayer på, la det være bare i noen få min (så det ikke tørker) så tørke av!

Gjest -eline-
Skrevet

Det er det jeg alltid bruker for å fjerne lim, funker som bare det :)

Gjest Reven
Skrevet

Sprit fungerer også bra, rett fra barskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...