Meaty Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Jeg har lyst til å kjøpe GPS, men har ingen erfaring med dette. Jeg ser at MPX.no selger en GPS til under 1000 kr men jeg har ingen anelse om hvor bra denne er. Jeg har egentlig ikke lyst til å bruke mange tusen, men på den annen side så vil jeg gjerne ha en som dekker Europa siden vi kjører en del i UK. Hva vil det f.eks. si at det følger med europakart på CD? Hva bør jeg se etter når jeg sammenligner produkter? Håper noen kan svare
Bhrsrk Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Når europakart følger med på CD er det fordi det ikke er plass på minnebrikken, slik at du må drive og sjonglere med kartene når du reiser rundt i Europa. Det er lurt å kjøpe en GPS med europakart installert, eller å kjøpe en minnebrikke der du får plass til kart for hele Europa. En GPS bør være rask i responsen ved navigasjon i menyer, beregne fornuftige ruter, rekalkulere rutene raskt når du kjører feil eller velger å ikke følge anvisningene, og det er greit om man enkelt kan kjøpe nye kart i ettertid. Garmin og TomTom er noen av dem som har holdt på lengst og stort sett har gode enheter. En Nüvi eller One koster ca 3000. Jeg har ingen spesiell erfaring med andre merker.
Meaty Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2007 Se der ja, den var fin! Jeg har nå lagret den siden under Favoritter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå