Maxine Grey Skrevet 7. mars 2003 #1 Skrevet 7. mars 2003 Er det flere voksne damer der ute med barn som skal eller har giftet seg? Kunne ha vært flott med utveksling av erfaring.
Maxine Grey Skrevet 14. mars 2003 Forfatter #2 Skrevet 14. mars 2003 Er det ingen flere mødre (fedre) der ute som har fått lov til å være med? Vi skal jo også skrive taler og sanger og bake kaker og ha klær på, vi skal stå på trappen og kaste ris og gråte varme små tårer, vi skal ligge søvnløse om nettene og ha forventninger til dagen på våre barns vegne....vi skal hjelpe til med dekking og pynting og være med i brudesalonger.... er jeg helt alene her????
Gjest Lillestine Skrevet 14. mars 2003 #3 Skrevet 14. mars 2003 Kanskje de ikke får lov til å være med!
Maxine Grey Skrevet 14. mars 2003 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2003 Har noen av dere personlige erfaringer på området? Hva er det som går galt? For lite respekt for de unges meninger? For meg blir dette en større dag enn mitt eget bryllup ... slekt etter slekt og alt det der...
Pip Skrevet 14. mars 2003 #5 Skrevet 14. mars 2003 Min mamma har absolutt ikke blitt 'kasta ut' av bryllupsforberedelsene! Men hun har heller aldri kasta seg selv inn i dem, på samme måten en del andre kanskje har...!? Mamma og jeg er kjempegode venner, og har et veldig nært forhold. Men hun har aldri vært den derre som gjerne vil ha et ord med i laget uansett hva jeg gjør og sånt. Hun svarer hvis jeg ber om råd, men lar meg ellers få 'leve mitt eget liv'... Jeg regner med at mødre (og fedre også, for den del) er veldig ulike. Og det samme er vel vi jentene... Jeg hadde nok blitt sliten av en mamma som engasjerte seg mer enn meg (jeg er egentlig ganske avslappa i forhold til bryllupsforberedelsene...), og stressa som om det var hun selv som skulle gifte seg... (PS: Kjære Mother of the Bride - dette er ikke myntet på deg - jeg tror absolutt ikke at du er sånn som jeg beskriver her. Har tvert imot fått inntrykk av at du deltar i forberedelsene med iver, men på din datters premisser. Så stå på videre!! )
Gjest Tex Skrevet 15. mars 2003 #6 Skrevet 15. mars 2003 Enig her, man må gjerne få engasjere seg, men det må jo skje på brudeparets premisser. Dersom mine foreldre eller svigers hadde blandet seg inn på en slik måte at det ble plagsomt måtte jeg jo få sagt ifra. Det er gudskjelov ikke tilfelle, men jeg vil heller at de engasjerer seg for mye enn at de ikke interesserer seg i det hele tatt... synes det er hyggelig å dele gode opplevelser, jeg...
Tosca Skrevet 15. mars 2003 #7 Skrevet 15. mars 2003 Jeg har ingen slektninger her jeg bor og det savner jeg virkelig nå når bryllupet skal planlegges. Min mor er veldig engasjert, men det blir litt vanskelig når hun ikke bor her. Sambo har veldig få slektninger, så vi føler oss ganske aleine om alt. Det er litt dumt, for det er jo egentlig en familiebegivenhet. Det er en viktig dag som en har lyst til å dele med flest mulig. åde forberedelser og selve dagen. Men jeg er enig i det som er sagt her om at det skal foregå på brudeparets premisser. Hvis foreldre har skjønt det, er det helt flott at de stiller opp.
Gjest Prinsessen Skrevet 16. mars 2003 #8 Skrevet 16. mars 2003 Mammaen min er ikke så veldig engasjert hun... Tror ikke at det spiller noen rolle for henne liksom...
Montezuma Skrevet 17. mars 2003 #9 Skrevet 17. mars 2003 Kanskje de bare ikke har tilgang på internett, alle "de gamle"..... Eller de er så opptatt med forberedelser t de ikke har tid til å sitte her.......
Tvilling76 Skrevet 17. mars 2003 #10 Skrevet 17. mars 2003 Min mamma har absolutt ikke blitt 'kasta ut' av bryllupsforberedelsene! Men hun har heller aldri kasta seg selv inn i dem, på samme måten en del andre kanskje har...!? ....Men hun har aldri vært den derre som gjerne vil ha et ord med i laget uansett hva jeg gjør og sånt. Hun svarer hvis jeg ber om råd, men lar meg ellers få 'leve mitt eget liv'... Det er sånn hos oss også...., og jeg er veldig glad for det. Svigermor derimot skal blande seg med alt, og blir sur dersom vi ikke hører med henne først... Noe vi ikke gjør siden vi betaler alt selv. Hun føler seg tilsidesatt siden sambo skal følges opp av sin far og det er mine foreldre som skal sitte nærmest oss under middagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå