Gjest Krokusen Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Etter at jeg sluttet med p-piller for noen måneder siden har jeg vært plaget med kviser i ansikt, på hals og rygg (akkurat som jeg var da jeg begynte med pillene). Nå nærmer det seg sommer, og det er forferdelig kjedelig ikke å kunne gå med topper eller kjoler med bar rygg. Har dere noen gode råd mot kviser på ryggen? Jeg ser etter noe som ikke er så sterkt, altså ikke tetracycliner og liknende. Jeg er ikke SÅ hardt rammet, men det er veldig ujevn og småkvisete hud med noen store røde innimellom. (Beklager beskrivelse!) Kan dere hjelpe meg? Noen som har gode erfaringer med å ta solarium?
Helen Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Jeg fikk resept på en krem som heter Skinoren, den hjalp meg veldig godt. Men det blir ikke full effekt av den før etter 4 uker, men da forsvant kvisene mine. Jeg sluttet med kremen i begynnelsen av februar og har fortsatt fin hud. Det dukker opp en kvise nå og da men det må jeg vel bare regne med, eller er jeg fornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Ikke sikker på om du får resept på noe, p-piller er jo som regel det man begynner å behandle kviser med. Min erfaring er at det hele roer seg etter et par månder når kroppen har kommet i vanlig rytme igjen.
Saeria Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Skinoren kan nok ha en effekt på deg. Den skal hvertfall være i stand til å løse opp talgpropper. Du kan fint gå til legen og be om dette. Det er ikke alle leger som behandler kviser med å be deg om å stappe hormoner i deg. Normalt vil en primært starte med preparater som er til utvortes bruk, før man starter med oral medisinering. Det er nok ikke uvanlig at en lege spør om en vil prøve prevensjon dersom en er en kvinne i fruktbar alder, men det er vel en grunn til at du sluttet. Et annet alternativ er basiron wash som en får reseptfritt på apoteket.
Gjest Eir Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Nå nærmer det seg sommer, og det er forferdelig kjedelig ikke å kunne gå med topper eller kjoler med bar rygg. Du bør bare drite i det, og gå med bar rygg likevel. Sol hjelper til å bli kvitt kvisene, og folk flest legger neppe merke til det. (Har hatt samme problem selv, men det begynner å gå over av seg selv nå.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå