Gjest Gjest_naomi_* Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Dette er nok et litt pussig spørsmål, men har lurt på dette en liten stund. Skiftet til Diva Cup for ca et halvt år siden (hurra), og har derfor litt mer inngående innsyn i mengde blod og slikt. Ekkelt kanskje, men men Tingen er at jeg blør mye mer omtrent annenhver månede. Med tanke på at et egg løsner fra annenhver eggstokk hver månede (sånn ca), kan det forklare blødningsforskjellen? Mye man skal lure på!
Chiquita Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 Jeg vet at det er flere som har varierende blødninger ca annenhver måned, ja... Så det kan jo stemme bra... Men nå kommer jo mens-blodet fra livmoren, og ikke fra eggstokken, så helt sikker kan jeg jo ikke være. Men såvidt jeg vet er det eggstokkene som produserer et hormon som gjør at livmorslimhinnen blir tykk, og dersom den ene eggstokken produserer mer enn den andre, så vil det vel bli tykkere hinne og større blødning av det. TROR JEG! Alternativt er (som jeg selv hadde det) - annenhver syklus med eggløsning og ikke eggløsning. De syklusene som var uten eggløsning hadde en svakere blødningsstyrke enn i de syklusene med eggløsning... Men dersom du har regelmessig mens, så er sjansene for at du bare har eggløsning annenhver måned ganske liten
Gjest Frysepulver Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 En venninne av meg hadde forskjellige blødninger annenhver måned, dette ble hun forklart var fordi egget slippes annenhver gang fra de to egglederne
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Egget slippes fra den eggstokken som har det dominante egget, det er ingen automatikk i at dette er annenhver gang.
Annikken Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 (endret) Egget slippes fra den eggstokken som har det dominante egget, det er ingen automatikk i at dette er annenhver gang. Jepp. Men ofte vil det modne egget sitte i den eggstokken som ikke hadde et modent egg forrige gang. Derfor opplever mange å som oftest ha eggløsning annenhver måned fra de to eggstokkene. Her er en link om eggløsning jeg synes var fin. Edit: Leif Endret 20. mai 2007 av Annikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå