Gå til innhold

Pris på antibiotika-kur mot kviser

Gjest rar

Anbefalte innlegg

Hva koster det å ta en antibiotika-kur på kviser?

Hvor lang tid tar det før man ser at huden begynner å bli bedre?

Får man maaasse kviser i starten, sånn utrensing av kvisene som ligger under huden liksom?

rar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KATTAstrofe

Tenåringssøsteren til samboeren min går på en sånn kur, og hun har fått det på blå resept, mener jeg. Syns de nevte noe om at det ellers ville kostet flere tusen. Hun har blitt plaget med håravfall av denne kuren, og må levere urinprøve for å testes mot graviditet hver gang de henter medisin, selv om hun bare er 14. Alle kvinner over 12 år må visstnok det på grunn av fare for store fosterskader.

Noe mer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Tenåringssøsteren til samboeren min går på en sånn kur, og hun har fått det på blå resept, mener jeg. Syns de nevte noe om at det ellers ville kostet flere tusen. Hun har blitt plaget med håravfall av denne kuren, og må levere urinprøve for å testes mot graviditet hver gang de henter medisin, selv om hun bare er 14. Alle kvinner over 12 år må visstnok det på grunn av fare for store fosterskader.

Noe mer vet jeg ikke.

Det høres nesten ut som Roaccutan, ikke tetrasykliner , som gjerne prøves ut først? Ang. tetrasykliner, vet jeg at man stort sett går på kur i tre måneder, men prisen aner jeg ikke. Jeg har flere venner som har prøvd det, og som har blitt kvitt alt som likner kviser etter kuren.

*edit* Jeg så i Felleskatalogen at tetrasykliner er farlig under graviditet, også.

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

det koster ikke så mye... noen lapper tilsammen kanskje?

jeg husker ikke hva jeg brukte... noe på d, herregud for en hukommelse, og noe på s tro?

jaja. det som skjedde med meg var at huden ble perfekt i løpet av noen uker, og jeg var i himmelen. men det varte ikke lenge. etter en stund var kvisene tilbake. immun mot antibiotika tilslutt kanskje? :klø:

nå bruker jeg den sterkeste rensen fra MD og huden har blitt fin, i min målestokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt opp og ned hvordan det virker, men de fleste blir mye bedre. Tetracykliner er iallefall ikke dyrt, ca 85,- for 100 tabletter tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har gått på medisiner i to år nå, han var hos hudspesialist og fikk resept. Startet med antibiotika, og etter en stund gikk han over på noe annet (disse var veldig dyre). Nå er han ferdig med medisinene og er helt fin!

Edit: Roaccutan het de siste dyre medisinene, og er ikke et vanlig preparat i Norge, må bestilles.

Endret av Mediocre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres nesten ut som Roaccutan, ikke tetrasykliner , som gjerne prøves ut først? Ang. tetrasykliner, vet jeg at man stort sett går på kur i tre måneder, men prisen aner jeg ikke. Jeg har flere venner som har prøvd det, og som har blitt kvitt alt som likner kviser etter kuren.

*edit* Jeg så i Felleskatalogen at tetrasykliner er farlig under graviditet, også.

Det høres ut som Roaccutan. Jeg har gått på ulike tetracykliner i lengre tid og har ikke tatt en eneste blodprøve. Roaccutan ligger på en 10-12000 kroner for en kur, avhengig av hvor mye medisiner en må ha for å komme opp i riktig antall mg pr. kg kroppsvekt. Det bør nevnes at en får refundert rundt 75% av kostnadene fra trygdekontoret og at en selv ender opp med å betale 2-3000 for en kur. Noen få trenger to kurer.

Tetracyklinene varierer litt i pris, fra litt over hundrelappen til en 300 kroner. En del som slutter på tetracykliner vil oppdage at problemene kommer tilbake, men det er mange som får god hjelp av disse. Tetracykliner kan skade emaljen på fosterets tenner permanent ved at de blir misfarget. Roaccutan er livsfarlig for et foster!

Jeg har ikke blitt kvitt kvisene med tetracykliner eller med disse kombinert med andre preparater og skal til spesialist for å vurdere roaccutan. Mine problemer er ikke av den mest alvorlige art, men de er utrolig seiglivede. Har nå trakka meg opp hele den klassiske behandlingsstigen uten resultater og det har tatt noen år for å si det pent. Særlig siden enkelte leger ikke tar problemer med kviser/acne alvorlig og mener det er noe en kan vokse av seg. (Jeg er 27 år nå.)

Hudlegen må søke om å få bruke Roaccutan og da må også kvinner avlegge graviditetstest hver måned før en får nye medisiner, samt avlegge blodprøver for å sjekke at leveren har det bra.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...