Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ekteskap er fra gammelt av en praktisk ordning, spesielt for kvinner som ikke før hadde særlig gode muligheter til å tjene penger på egen hånd. Og før i tiden var det først når man var gift at man kunne kalle seg en ekte mann.

Men hvilke grunner har man til å gifte seg i disse dager? Nå som alle har like rettigheter og samfunnet har stort fokus på individualitet. Man er ikke avhengig av å ha en ektemann for å kunne ha en god og trygg fremtid lenger.

Jeg har lagt merke til at mange som er gift føler de blir holdt igjen fra å leve slik de egentlig vil leve på grunn av partneren - og da tenker jeg på annerledes livsstil, ikke nødvendigvis sexliv. Mange drømmer høyt at hadde jeg vært singel hadde jeg gjort ditt og datt.. men hvorfor sette seg inn i en sånn situasjon hvis man egentlig vil ha noe annet i livet og ha det mer spennende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser heller ikke det store behovet for å gifte meg, men mannen i mitt liv synes det er viktig å formalisere samt feire forholdet.

Derfor skal vi gifte oss.

For meg er et forhold hvor vi har lovet hverandre å dele livet like forplikende som at vi feire bryllup.

Skrevet (endret)

Hva spør du egentlig om?

Virker som om du egentlig spør hvorfor folk er sammen når de helst vil leve livet alene og på kun egne premisser...

Hvorfor være i forhold:

* Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg

* Økonomisk bedre stilt, større handlingsrom

* Hyggelig med noen som er der for deg og som du kan være der for

* Kjærlighet

* Barn - både å få dem, og å se dem hver dag.

Hvorfor gifte seg med vedkommende:

* Arverett

* Arverett ved særkullsbarn

* Arverett ved felles barn

Endret av bella domina
Skrevet
Jeg har lagt merke til at mange som er gift føler de blir holdt igjen fra å leve slik de egentlig vil leve på grunn av partneren - og da tenker jeg på annerledes livsstil, ikke nødvendigvis sexliv. Mange drømmer høyt at hadde jeg vært singel hadde jeg gjort ditt og datt.. men hvorfor sette seg inn i en sånn situasjon hvis man egentlig vil ha noe annet i livet og ha det mer spennende?

Når man er to må man kompromisse. For de fleste som velger å forbli to er det verdt det. Det betyr IKKE at man ikke kan drømme om full frihet til å gjøre som man vil når man vil alltid. Det er bare det at de som velger å bli ikke syns denne friheten er verdt prisen ved å la partneren gå. Grønt gress og alt det der.

De single nyter på samme måte ikke alltid privilegiene de har ved å kunne styre egen hverdag selv, og føler kanskje ikke en gang at de gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...