Gå til innhold

Lønn som 1. år sykepleie student

Gjest SKPL STUDENT

Anbefalte innlegg

Gjest SKPL STUDENT

Hei alle sammen. Jeg er snart ferdig med 1. året som sykepleiestudent. Jeg har begynt å jobbe på et sykehjem fra 25. mars. Jeg har fått en hjelpepleier kode 7076. Jeg har 8 års ansiennitet men ikke innen helsesektor. Jeg får beskjed på lønningskontor at jeg får 139 NOK/time. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er heldig med lønnen din. Jeg får lønn som en sykepleierstudent 1 året og tjener nesten 120,- timen i grunnlønn. Ingen på det sykehjemmet jeg jobber stiger noe særlig før de ferdige.

Endret av Alou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Minstelønn i kommunen (ikke Oslo) med 8-års ansiennitet er 139,71 kr. Så det stemmer vel bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SKPL STUDENT

Men hvor mye tjener en hjelpepleier i gjennomsnitt? Jeg hørte at noen andre tjener 156 NOK/time. Derfor lurer jeg på lønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror nok at du regnes som ufaglært selv om du gjør jobben til en hjelpepleier, derfor får du ikke like mye lønn som en hjelpepleier. jeg får 118 kroner i timen som 2. års student.. men har ikke så mye annsinnitet. så du har nok fått rett lønn-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Men hvor mye tjener en hjelpepleier i gjennomsnitt? Jeg hørte at noen andre tjener 156 NOK/time. Derfor lurer jeg på lønnen.

Tror nok mange hjelpepleiere har fått forhandlet fram litt høyere lønn ved lokale forhandlinger. Minstelønnen ved 10-års ansiennitet er 152,22 kr timen. Men en som jobbet som hjelpepleier før 1. mai i år med 10-års ansiennitet vil f. eks etter tariffoppgjøret nå få 154,35 kr timen. Og dette er jo minstelønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg har 8 års ansiennitet

Hva har du ansenitet fra? Bare lurer på om du får med deg ansentitet om du f.eks har jobber som sekretær i åtte år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SKPL STUDENT
Hva har du ansenitet fra? Bare lurer på om du får med deg ansentitet om du f.eks har jobber som sekretær i åtte år.

Ja, jeg har jobbet som sekretær og oversetter i 8 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jobbet som sekretær og oversetter i 8 år

regner du å få med deg denne anseniteten i lønnsforhold når du starter å jobbe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nye regler på det. all jobbing skal taes med, ikke bare det som er relevant for yrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...