Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere erfart? Kan det være fint med lang kjole, og flate sko, når man er ca 160 høy, og har relativt korte ben? Eller bør man helst ha noe kortere?

Og med bukselengder?

Og hva med de som er veldig høye, hva mener dere passer best på de?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

De fleste lange klær gjør deg kortere. Altså da med tanke på lange kjoler og skjørt, osv.

Lange jeans med et par pumps til gjør deg høyere.

De som er veldig høye kler lange kjoler og skjørt best syns jeg, da.

Endret av Frøken Titt
Skrevet

Jeg er 1.60 og kan bruke lange skjørt. Er riktignok veldig slank, og ikke alle typer skjørt/kjoler jeg kan bruke. Skjørt kan ikke ha vidde over hoftene eller ha en "bomsete" fasong. Helt flate sko bruker ikke jeg til da, behøver ikke være så høye heller.

Skrevet

Jeg er 1.58 og unngår de fleste kjoler/skjørt som går til kneet eller midt på leggen fordi de får bena mine til å se så korte ut, men det finnes også unntak. Kler nok likevel de som slutter over kneet best.

Skrevet

Jeg er også 160 cm høy, og bruker en del lange kjoler. Men det kommer litt an på snittet på kjolen. Smale kjoler ser bedre ut enn de med vide skjørt, og empire (høyt) liv ser bedre ut enn lavt liv. Hvis du skal gå for noe kort, så tror jeg det er best om det er ordentlig kort, så du får vist så mye av bena som mulig. :)

Gjest Elastica
Skrevet

Piratbukser er ikke flatterende for de som er korte. Faktisk syns jeg man bør være særdeles langbent for å kle det. Heller bukser til rett under knærne.

Gjest Deception
Skrevet
Piratbukser er ikke flatterende for de som er korte. Faktisk syns jeg man bør være særdeles langbent for å kle det. Heller bukser til rett under knærne.

Enig! Og det samme gjelder skjørt med vidde, og som slutter midt på leggen. Koblet med ballerinasko, er det effektiv forkortning.

Hvis man ikke er så høy, er det lurt med skjørtelengde litt over kneet, evt vide bukser med høye hæler til. Et langt (men ikke ankelsidt) smalt skjørt er heller ikke dumt.

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

SLenger meg på denne tråden da jeg selv er 1,62 høy. Moten som er nå, med korte kjoler og tunikaer pluss tights passer meg ypperlig!

Endret av Tanita

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...