Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

cd rom stasjonen min virker ikke...uansett hvilke cd`er eller dvd`er eg putter i så komme det bare masse lyder og hakking og så skjer det ikke noe mer:(

noen som vet om noe eg kan gjør??

det har virket heilt fint heilt tid no...og når eg går på feilsøking så står det at det funker som den skal?? fortvilet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å stille diagnose over nett... :) men lyder og hakking tyder nok på at laserhodet ikke klarer å fokusere riktig.

Har spilleren vært utsatt for slag eller støt? Har noen puttet noe inn i den, noe som ikke skal inn i en cd-spiller?

For jeg antar at du har prøvd med plater som ikke er fulle av riper, fingeravtrykk og/eller matrester. Og i den sammenheng... pleier du å tørke av platene før du setter dem inn i spilleren? Eller kan det tenkes at fremmedobjekter kan ha sneket seg inn på den måten?

Så har vi selvfølgelig muligheten for at spilleren rett og slett har tatt kvelden. Er den gammel?

Gjest lillebøll
Skrevet

Du kan jo prøve å ta den ut for å se om det er noe som har løsnet eller om det er noe inne i den som ikke skal være der. Hatt barn i nærheten?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
cd rom stasjonen min virker ikke...uansett hvilke cd`er eller dvd`er eg putter i så komme det bare masse lyder og hakking og så skjer det ikke noe mer:(

noen som vet om noe eg kan gjør??

det har virket heilt fint heilt tid no...og når eg går på feilsøking så står det at det funker som den skal?? fortvilet!!

Høres ut som laseren er gåen, men.. prøv å gå inn i enhetsbehandling (start - innstillinger - kontrollpanel - system - velg fanen maskinvare - enhetsbehandling), utvid DVD-/CD-ROM-stasjoner, slett cdrommen herifra (tast delete knappen). Start så pcen pånytt.

Windows vil oppdage en ny enhet (den du nettopp slettet), og legge inn driveren pånytt. Hvis det ikke er noen fysisk feil på enheten vil det kanskje løse det..

Skrevet

Til BlueEyes:

Nei eg har ikke puttet noe inn der som ikke skal være der, hehe...men er jo mulig det er kommet støv ol i den...var noen som nevne en rense cd som eg kunne prøve, men vet du hvor du får kjøpt det??

Pc`en er ikke gammel, det som er så rart...den er bare litt over året :( sukk...skulle så gjerne brent noen musikk cd`er til å ha i bilen, hehe. og tatt kopier av bilder...men håper den ordner seg:)

Skrevet
Høres ut som laseren er gåen, men.. prøv å gå inn i enhetsbehandling (start - innstillinger - kontrollpanel - system - velg fanen maskinvare - enhetsbehandling), utvid DVD-/CD-ROM-stasjoner, slett cdrommen herifra (tast delete knappen). Start så pcen pånytt.

Windows vil oppdage en ny enhet (den du nettopp slettet), og legge inn driveren pånytt. Hvis det ikke er noen fysisk feil på enheten vil det kanskje løse det..

Wææh... Det tipset skulle jeg visst om før jeg (på fredag) sendte inn datamaskinen til reparasjon (hadde også noenlunde samme problem som TS). Minst 4 uker uten min kjære laptop... :( Det rådet kunne ingen gi meg, de _måtte_ sende den inn for å i det hele tatt se på den. Hmmh...

Skrevet

Prøvde å slette cdrommen men den funker fortsatt ikke:(

noen som ver hvor eg kan kjøpe rense cd??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...