Gjest lillebøll Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Hva hadde du tenkt om mennesker du ikke hadde bedt i bryllupet kom i kirken? Naboer, slekt, venner, kolegaer osv.. Snakker ikke om en flokk gærne tyske turister, men mennesker du vet hvem er eller kjenner.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Da hadde jeg blitt kjempeglad! Har allerede fått beskjed fra flere som ikke blir "inviterte" om at de har lyst til å komme til kirken og se vielsen.
Leo Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Med mindre man opererer med lukket kirke er da det helt normalt!
Usikker Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 Med mindre man opererer med lukket kirke er da det helt normalt!
naley Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 tror det kommer mange gamle klassekamerater kollegear. Mange kommer nok pga de selv vil se "bruden". Jeg er en av de som ikke går alltid inn i kirka menn må se bruden fra kirketrappa hvertfall!!
MAcy Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Har jobbet i kirken under bryllup i snart 6 år og det er helt vanlig at det kommer folk å ser på. Venner, naboer, kollegaer og ikke minst klassekamerater. Men dersom dere ikke ønsker det er jo det også mulig, dere har da en privat og lukket vielse.
Gjest lillebøll Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 Tror ikke alle synes dette er like vanlig, ser flere tråder her hvor bruder bekymrer seg over skrikende barn o.l Og hvor går grensen? Helt fremmede er det og greit?
kathrine79 Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 Vi har trykket opp 20 ekstra kirkeprogram, og vet det kommer kollegaer, venner etc. som ikke er inviert til festen. Jeg syns det er kjempekoslig at de vil være der:)
Helen Skrevet 19. mai 2007 #9 Skrevet 19. mai 2007 I vårt bryllup kom det mange som vi ikke hadde invitert, jeg ble gledelig overrasket over det. Synes også det var kjempekoselig at eksen til mannen kom for det hadde jeg ikke ventet. Det kom en del som jeg ikke hadde sett på lenge, der i blandt tidligere kollegaer. Vi hadde annonse i avisa der det sto når og hvor vi skulle gifte oss, har man annonsert det så må man forvente at det kommer en del som ikke er invitert. Synes det bare er koselig jeg. Men det blir nok litt vanskelig å kontrollere om det er noen som har med seg små barn for de som er hysterisk redd for at barna skal skrike i kirka.
Gjest lillebøll Skrevet 19. mai 2007 #10 Skrevet 19. mai 2007 Personlig tror jeg nok jeg hadde blitt kjempeglad. Jeg ville sett på det som en stor ære at mennesker kom bare for å se meg og min tilkommende bli viet. Tror nok det hadde vært en av de tingene som hadde betydd mye i etterkant. Ofte ønsker man jo å invitere flere enn man har plass eventuelt økonomi til.
mamma_mia Skrevet 19. mai 2007 #11 Skrevet 19. mai 2007 Det hadde bare vært koselig Foreldrene til forloveren min skulle kanskje komme å se på vielsen.. Har bestevenninna mi som forlover, og har alltid gått inn og ut av huset deres..
Kosemose Skrevet 19. mai 2007 #13 Skrevet 19. mai 2007 Hva hadde du tenkt om mennesker du ikke hadde bedt i bryllupet kom i kirken? Naboer, slekt, venner, kolegaer osv.. Snakker ikke om en flokk gærne tyske turister, men mennesker du vet hvem er eller kjenner. Her jeg bor er det vanlig å dra i kirken og se på når gamle klassekamerater eller naboers barn gifter seg, selv om man ikke er bedt i brylluppet. Tror alle syns det er hyggelig, og det er vel flott med en full kirke? :-) Synd hvis noen finner dette problematisk, spesielt siden kirken er åpen for alle ;-)
Malama Skrevet 19. mai 2007 #14 Skrevet 19. mai 2007 Jeg vet det kommer folk til kirka som ikke er invitert til festen, og noen som er invitert, men ikke kommer, kommer likevel i kirka. Hadde vi giftet oss her hadde nok en del kolleger kommet, de har jo sagt at de gjerne vil se meg, men vi gifter oss på min hjemplas, så det blir litt for langt å dra. Men noe "fjern slekt" eller naboer av mine foreldre kan jo finne på å stikke innom, eller andre gamle kjente, det er bare koselig det. En busslast tyskere hadde jeg nok ikke blitt så glad for, men det hadde ikke ødelagt dagen min det heller. Et fremmed par eller to har jeg absolutt ikke noe problem med (Jeg vet jo andre som har gjort det, gått i en vielse i kirka der de skal gifte seg senere, for å "se hvordan det er". Har ikke noe problem med det!) Generelt er jeg jo bare glad for alle som vil dele denne dagen med oss, og kirka rommer mange flere enn vi har invitert, så det er ikke noe problem i det hele tatt. Jeg regner jo med at de som har små babyer som kan finne på å skrike har såpass med fornuft at de setter seg slik at de har muligheten til å gå ut av krika dersom det skulle bli en skrikekonsert, det er da normal folkeskikk i kirka uansett? (bortsett fra i dåp, da er det jo normalt med babyer som gråter, og man tar ikke med dåpsbarnet ut av den grunn...)
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. mai 2007 #15 Skrevet 19. mai 2007 Kan ikke skjønner at noen vil reagere på det. Det høres bare koselig ut.
Kitsune Skrevet 19. mai 2007 #16 Skrevet 19. mai 2007 Det er bare koselig. Men vi kommer neppe til å annonsere det i avisa av forskjellige grunner.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2007 #19 Skrevet 19. mai 2007 Hva hadde du tenkt om mennesker du ikke hadde bedt i bryllupet kom i kirken? Naboer, slekt, venner, kolegaer osv.. Snakker ikke om en flokk gærne tyske turister, men mennesker du vet hvem er eller kjenner. Trodde dette var helt vanlig jeg, at man kunne komme i kirken selvom man ikke er invitert i bryllupet!? Jeg hadde i allefall bare synes det var koselig om noen ekstra kom
Sympatia Skrevet 20. mai 2007 #20 Skrevet 20. mai 2007 Hvis det skjer blir jeg kjempeglad! Skriver under på denne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå