Vraket Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Jeg fikk en flott blomsterplante i bursdagsgave, problemet er bare at jeg har ikke eid planter før. Denne har masse små, hvite blomster på seg, og står i ei vanlig potte med jord. Bør en slik plante stå i sola? Hvor ofte må den vannes? Vil den trives bedre hvis jeg prøver å plante den om? Målet må jo være å ha den lenge, lenge!
knudz3n Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Litt vanskelig å si når du ikke har noe navn på blomsteren..
wind-up bird Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Står det en merkelapp på potten med hva blomsten heter, kanskje? Er ikke så lett å gi tips uten at man vet hvilken type blomst det er, for de liker så mye forskjellig..
wind-up bird Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 Hvis ikke ville jeg ha gått i en stor blomsterforretning og sett om jeg fant en tilsvarende og spurt om råd der. Du kan jo også høre med den som gav deg blomsten vet hva den heter, eller om h*n kan finne det ut.
Vraket Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2007 Ok, endelig fant jeg ut av det, det er en Margeritt jeg har fått - håper jeg stavet det riktig her. Som sagt har jeg ikke hatt noe særlig planter før, bare noen kaktuser som døde.... Hvordan skal jeg nå stelle denne planten? Tusen takk for alle råd!
-frøya- Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 Ok, endelig fant jeg ut av det, det er en Margeritt jeg har fått - håper jeg stavet det riktig her. Som sagt har jeg ikke hatt noe særlig planter før, bare noen kaktuser som døde.... Hvordan skal jeg nå stelle denne planten? Tusen takk for alle råd! Margeritt skal tørkes lett mellom vanningene,men ikke la jorda bli knusktørr.Tåler sol til halvskygge. Fjern visne blomster.
Gjest Reven Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 Margeritt skal tørkes lett mellom vanningene,men ikke la jorda bli knusktørr.Tåler sol til halvskygge. Fjern visne blomster. For øvrig er den ettårig og trives best ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå