Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg en utrolig kjæreste som jeg er kjempe glad i. Han er snill og omtenksom, alt jeg kunne ønsket egentlig i en mann. Vi har vært sammen i 2 måneder nå, og har det kjempe kjekt sammen.

Men det som bekymre meg er hans forhold til mat. Jeg er langt i fra det tynneste selv, og liker junk food jeg også, men er litt streng med å ta det kun på lørdag. Jeg vil at han skal føler seg fri og ikke skamme seg over hva eller hvordan han spise i det hele tatt, men nå jeg ser hvor mye usunt han spise, har jeg begynt å virkelig bekymre meg for helsen hans. Han er nå 50kg overvektig og BMIen ligge på 40. Men han er nærmeste avhengig av cola og drikke det hverdag, spise boller eller andre bakverk daglig. En annen ting er at jeg elsker å gå tur men han klarer det ikke, han føler seg varm og svette og trøtte med bare en liten rolig tur. Da må jeg innrømme at jeg bli litt lei meg.

Jeg vet selv at det er en vanskelig tema. Han la på seg på grunn av depresjon, og har aldri vært overvektig før. Jeg vil så gjerne hjelpe han, stille opp for han og støtte han, men har ikke lyst at han skal føler at jeg skamme meg over kroppen hans (for jeg elsker kroppen og utseende hans!) I mine øyne er han perfekt, men jeg har så lyst at vi kan finne på ting sammen som er fysisk aktiv-sykling, tur i skog, eller bare gå rundt å kikke på butikker. Har noen råd eller tips om hvordan jeg burde gå fram?

Takk på forhand :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil først si gratulere med forelskelsen. 50 kg overvekt er mye , og med en BMI på 40 er det helt tydelig at han er i faresonen helsemessig.Du sier han la på seg som en følge av depresjon. Bruker han tabletter? Da skal du være klar over at det kan skyldes at han har lagt på seg. Ikke sikkert du skal si så mye foreløpig. Prøv å få han med på din livsstil. Spør om han vil være med på den daglige kveldsturen. Inviter til koselige middager som besår av sunn mat. Når han er hos deg, kjøp inn grovt brød, magert pålegg (og ikke noe snop og brus) . Ta det i det små. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...