Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bitch?
Skrevet

Hos oss er det fast tradisjon at vi alltid er hos svigerforeldrene mine på 17. mai. Der samles søsknene til mannen min og barna deres til mat, kaker og koselig steming. Vi var invitert i år ogå.

Den 16. mai er mannen min rastløs og vil ut på byen. Han er en godt voksen mann så jeg prøvde å si til han at det nok ikke er så mange på hans alder som drar på byen den 16. mai. Dessuten var det jo 17. mai og familieselskap dagen etter(om jeg sa det til han da han ville på byen husker jeg ikke, men som sagt så er dette tradisjon og han har snakket flere ganger om når vi skal dit). Jeg sa at jeg kunne bli med han på en rolig cafétur, men ikke noe mer. Vi tok oss en cafétur, men det var ikke nok for han så han kontaktet de fleste av vennene sine. Han fikk ikke noe særlig med folk med seg(bestekompisen hans mente også han var for gammel til å feste 16. mai), men til slutt fikk han en festinvitasjon av en mye yngre venninne. Han dro til festen, jeg dro hjem. Når han kom hjem vet jeg ikke, men det var en gang mellom 2 og 4. Og sovna.

Han sov fortsatt da tidspunktet for å dra til foreldrene hans var. Jeg tok buss til foreldrene hans som selvsagt lurte på hvor han var. Jeg sa som sant var at han hadde vært på byen dagen før og lå og sov. Flere ganger i løpet av besøket prøvde jeg å høre om mannen hadde våknet. Jeg sendte tekstmeldinger og prøvde å ring han flere ganger. Jeg fikk ikke noe svar i det hele tatt. Både jeg og foreldrene begynte å bli bekymret for han når han ikke våknet.

Etter 25 timers søvn våknet han. Da jeg nevnte at han hadde sovet vel lenge så sa han at han hadde hatt feber. Jeg sa at jeg hadde vært bekymret for han.

I går ringte moren hans for å høre hvordan det gikk med han. Hun sa også at hun var skuffet over at han ikke kom til dem på 17. mai. Jeg har sagt til mannen min at jeg skjønner hva moren mener for hun følte nok at han prioriterte familesammenkomsten bort ved å dra på byen den 16. Nå er mannen min sur på meg. Er jeg bitch som synes det var dumt av han å dra på byen den 16.? Det kunne selvsagt ha hendt at han hadde blitt syk uansett, men når du drikker deg dritings så pleier vel ikke det å hjelpe for formen dagen etter? Jeg vet i hvert fall at mannen min ofte blir syk dagen etter en fyllekule.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det veldig umodent ut. Hvis man ikke kan la være å feste 16. mai når man er invitert i familieselskap 17., så bør man nesten vurdere ens prioriteringer og tenkemåter i mitt hode.

Gjest Gjest
Skrevet
For meg høres det veldig umodent ut. Hvis man ikke kan la være å feste 16. mai når man er invitert i familieselskap 17., så bør man nesten vurdere ens prioriteringer og tenkemåter i mitt hode.

Takk, det er det jeg mener jeg også.

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Han kunne da fått dra ut natt til den 17. men da burde han kunnet komme seg opp dagen etter, da.

Gjest Gjest_gjest1_*
Skrevet

Dette er jo bare pinlig. Umoden og barnslig oppførsel. Har han kommet i panikkalderen?

Hadde det vært min mann så hadde jeg hatt meg en skikkelig prat med han.Hva er det som gjør at han synes at egotripp på 16 mai er helt greit for en familiemann?

"Kjekt" for ungene at pappa sover ut rusen på 17 mai.....

Gjest Deception
Skrevet

Du er ingen bitch, men mannen din er utrolig umoden. Han burde tatt hintet da kompisen til og med sa at han ikke orket å stikke ut på 16. mai, fordi han følte seg for gammel.

Når du i tillegg er den som må glatte over til foreldrene hans, sier det enda mer, synes jeg. Han trenger rett og slett å bli voksen.

Gjest Jytte
Skrevet

Hos oss var det sønnen på 21 som festet fra 16. til 17. mai .. ;)

At mannen skulle gjort noe sånt er utenkelig ...

Skrevet

det at han ikke kom seg opp til 17 mai vitner vel om at han er for gammel til å dra på byen... vi som er yngre fester og til kl 4, men klarer å være våkne til i 10-11 tiden alikevel :)

Skrevet

Hvis han sov i 25 timer var det nok ikke bare vanlig fyllesyke, og når han i tillegg var så rastløs som du beskriver, synes jeg det høres ut som han allerede hadde sykdommen i kroppen før han dro på byen. Du kan med andre ord ikke si at turen på byen hadde så mye og si, og da synes jeg det er dumt av deg å bli sur for at han er syk.

I tillegg ser jeg ikke helt at det skal være din sak uansett. Han er en voksen mann, og om han driter seg ut må han evt stå for det selv.

Gjest Bitch?
Skrevet

Det er mulig han ville vært syk uansett, men det hjalp neppe på å dra på byen.

Ja, han er voksen og må selv stå for det han gjør. Har jeg sagt noe annet? Jeg tar ikke ansvar for at han var på byen på 16. mai, men når folk spurte hvorfor han ikke kommer så svarte jeg at han sov og at han hadde vært på byen dagen før. At han var febersyk på 17. mai visste jeg ikke før i går uansett. Når han hadde sovet i 10 timer kunne jeg heller ikke vite at han skulle sove 15 til.

Jeg har ikke kjeftet på han for at han var syk, men sagt at jeg skjønner at foreldrene hans følte at han helle prioriterte å dra på byen enn å komme til dem.

Skrevet

Hadde ikke akseptert dette av min mann. Syns det var flott at du dro til dine sviger, og at du heller ikke "beskyttet" ham mot konsekvensene av hans valg ved å dikte opp noen unnskyldninger. Han får stå for det han gjør. Du er ikke en bitch i mine øyne.

Gjest lillebøll
Skrevet

Han kunne ha kombinert disse vis han absolutt ville på byen. De fleste voksne klarer å begrense sitt inntak slik at de kan holde avtaler dagen etterpå.

Å velge å gå på byen i stedet for å holde en avtale synes jeg er latterlig. Hadde han enda kalt meg ei bitch dagen etter skulle han fått sett hvilken megge jeg egner å være ;)

Gjest Gjest
Skrevet

En voksen mann som vil gå på byen, må gjerne gjøre det. Men har han en avtale neste dag, får han pelle seg opp i tide. Hvis han da er syk og må avlyse (ikke fyllesyk), er det ok, men da får han gjøre det selv. Såpass respekt bør han vise både deg og familien sin.

Gjest Gjest
Skrevet
Den 16. mai er mannen min rastløs og vil ut på byen. Han er en godt voksen mann så jeg prøvde å si til han at det nok ikke er så mange på hans alder som drar på byen den 16. mai. Dessuten

Hva er "godt voksen mann", 30-35-40 ? Hvor gammel er han ?

Gjest Bitch
Skrevet
Hva er "godt voksen mann", 30-35-40 ? Hvor gammel er han ?

Nærmere 50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...