Gjest Frøken Titt Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Jeg har søkt på nettet, og jeg finner litt om porselensplanta, men ingen som beskriver så mye om den. Vet noen om hvor ofte den skal vannes og om hvor mye og hvordan stell den trenger?
Leo Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Den porselensplanten jeg vet om som ser ut til å trives best er den som befinner seg på mine foreldres hytte. Hytta er riktignok oppvarmet året rundt, men den er mye "alene hjemme" for å si det slik og ofte er den det i uker av gangen. Den får en vannskvett nå og da. Det er det hele. Vil anta at den tilhører de plantene som skal tørke helt ut før de får vann igjen.
Cr@sh Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Jeg gjør så og si ikke no' med min. Den står i vinduet, så den får mye lys, ellers får den en skvett med vann en gang hver eller annen hver uke... Den har faktisk blomstret (!) 3 ganger siden nyttår!
Gjest Frøken Titt Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Oi, men stemmer det at de sjeldent blomstrer? For jeg leste noe om at de som regel bare blomstrer om våren eller noe.. Stemmer det? Takk for svar. Hørtes ikke så ille ut å ta vare på de da.
Havfrua Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har en poselensplante og det stemmer at de skal ha minimalt med vann. Jo mere du piner den, jo oftere får du blomster på den. Jeg tror nok jeg er litt for ivrig til å vanne min, for jeg får stort sett bare blomster på den om sommeren, når solen står og steiker på den i vinduskarmen og den sikkert tørker ut raskere enn om vinteren.
Gjest vimse Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Min får vann hver uke eller noe, det kommer an på når jeg husker det, men det ser ut til at den er fornøyd med det lille stellet den får, den har åtte blomster på seg nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå