Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hairess
Skrevet

Nå har jeg nettopp mottatt hair extensions fra qxl. Det ser veldig bra ut og håret er veldig godt behandlet, det er mykt og kjennes helt ekte ut. Men jeg trenger litt hjelp... Hva gjør jeg når jeg skal sette i håret? Noen som kan forklare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilken type er det da? den du smelter inn, eller den du limer med tape?

Skrevet
hvilken type er det da? den du smelter inn, eller den du limer med tape?

Det er den du smelter... Har fått med smeltetang...

Skrevet

Hvor mye betalte du for det? Kunne nemlig tenke meg litt tykkere og lengre hår. Hvilken type bør man kjøpe da? Er det lett å sette på selv?

Skrevet

Jeg har hairextensions og fikk gjort dette hos frisør. Det er egentlig ganske enkelt og gjøre dette, men det blir litt problematisk å gjøre dette helt selv da det er vanskelig å se seg selv i bakhodet :klø:

Du begynner helt nederst i nakken. Tar bort håret over til du har en liten linje med hår i nakken.. litt lurt å ikke ta i det helt nederste håret da dette vil gjøre punktene mer synlige når du har håret satt opp i hestehale o.l. Du tar en liten del av håret og ledde plastbiten på extensionen på håret ca en halv cm fra hodebunnen. så smelter du fast plasten med tanga og former den rundt håret med fingrene (bruk gjerne hansker eller noe.. kan bli ganske varmt). Fortsett med ny "rekke" hår.

Tips: Det kan være lut å klippe av litt av tuppen på plastgreia. De er som regel ganske store og du vil få ganske store punkter. Ikke veldig nødvendig at de skal være såå store.

Det blir også finere om du deler punktene i to. Altså klipper plasten på tvers sånn at du har to tynnere punkter. Håret vil da se mer naturlig ut og blander seg bedre med ditt eget hår. Det er selvfølgelig litt ekstra arbeid, men resultatet blir bedre. Det kan være greit med hele punkter nederst i nakken der det ikke vises så godt, og heller ta de tynne lengre oppe.

Lykke til! :tommel:

Obs: vær forsiktig når du grer håret. ikke gre helt ned i hodebunnen slik at du får med deg punktene. Bruk eventuelt naturbørste om du vil gre alt..

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Jeg bare lurer, men hvordan får dere sånne av?

Må dere ikke klippe dere da, eller hvordan løser man opp extensionsen?

Sliter ikke dette veldig på håret? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...