Gjest Lund Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Vi er 22 voksen og 2 barn,hvor mye kaker skal jeg ha?vi skal ha to etasje bryllup kake. Håper dere på nette kan hjelpe oss
Bente:) Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Når dere ikke er flere, så trenger dere ikke så mange kaker. Jeg vil tro at 5 kaker skulle holde i lenge. For at ikke kakebordet skal se litt "tomt" ut, så ville jeg fyllt opp med masse frisk frukt!
foxie Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 ville ikke hatt mere enn to kaker til jeg da.... og frukt i tilegg..
Frey Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Enig med foxie. Vi blir ca 65 stk og skal ha fire-fem kaker i tillegg til treetasjes bryllupskake, og regner med at det holder i massevis! Husk folk er gode og mette etter middagen.
Gjest Lund Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 ville ikke hatt mere enn to kaker til jeg da.... og frukt i tilegg.. Da tar jeg tre kaker
Gjest Vampyra Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Jeg synes tre kaker hørtes lite ut. husk at de gjerne blir stående fremme resten av kvelden slik at folk forsyner seg flere ganger. Og så synes jeg det ser trist ut med få kaker Hva med å heller lage noen små kaker? suksessterte, ostekake osv er ofte veldig små..
Hedda-78 Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 Dt går an å ha andre ting enn kaker på kakebordet også. Da ser det litt mer "bugnende" ut. F.eks. fruktsalat, karamellpudding, lefser, krumkaker, multekrem, muffins, småkaker osv. Tre kaker på rad bortover et bord kan se litt stusselig ut. En idé er også å sette kakene oppå noe, i varierende høyder, da ser også kakebordet litt mer bugnende ut
Gjest Lund Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 Dt går an å ha andre ting enn kaker på kakebordet også. Da ser det litt mer "bugnende" ut. F.eks. fruktsalat, karamellpudding, lefser, krumkaker, multekrem, muffins, småkaker osv. Tre kaker på rad bortover et bord kan se litt stusselig ut. En idé er også å sette kakene oppå noe, i varierende høyder, da ser også kakebordet litt mer bugnende ut Takk for tipse
Gjest Lund Skrevet 19. mai 2007 #9 Skrevet 19. mai 2007 Dt går an å ha andre ting enn kaker på kakebordet også. Da ser det litt mer "bugnende" ut. F.eks. fruktsalat, karamellpudding, lefser, krumkaker, multekrem, muffins, småkaker osv. Tre kaker på rad bortover et bord kan se litt stusselig ut. En idé er også å sette kakene oppå noe, i varierende høyder, da ser også kakebordet litt mer bugnende ut Takk for tipse
kathrine79 Skrevet 19. mai 2007 #10 Skrevet 19. mai 2007 Vi skal ha 3 etages bryllupskake og kransekake i tillegg. Bordet blit tilpasset innholdet. Alle gjestene er invitert til middag, og får servert dessert. Vi ble anbefalt av personalet på stedet vi skal ha festen å ikke ha så mye kaker, det gikk aldri med noe særlig med kaker etter mye god mat og vin allikevel.
Kykkelikokos Skrevet 20. mai 2007 #11 Skrevet 20. mai 2007 Dette med kaker handler litt om tradisjon, og hva som er vanlig på de ulike stedene. På visse kanter av landet er det ikke så vanlig med kaker, mens andre kanter er det vanlig å ha MASSE kaker uavhengig om det blir spist opp. Vi satser på å ha litt utvalg
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2007 #12 Skrevet 20. mai 2007 Vi skal også kun ha bryllupskake og en kake til. Fikk dette anbefalt fra stedet vi ska ha bryllupet. Ingen som er keen på masse kaker etter 4 retters middag og en del vin Setter heller frem frukt, snacks og konfekt utover kvelden.
Brura2007 Skrevet 20. mai 2007 #13 Skrevet 20. mai 2007 Vi er 60 gjester og har en tre-etasjes bryllupskake. I tillegg til denne skal vi ha seks kaker utenom. Dette er nok altfor mye der kakene blir ikke satt frem før 23. Jeg synes tre kaker høres helt greit ut
Gjest Lund Skrevet 22. mai 2007 #14 Skrevet 22. mai 2007 Vi er 60 gjester og har en tre-etasjes bryllupskake. I tillegg til denne skal vi ha seks kaker utenom. Dette er nok altfor mye der kakene blir ikke satt frem før 23. Jeg synes tre kaker høres helt greit ut tusen takk
Emilie_82 Skrevet 22. mai 2007 #15 Skrevet 22. mai 2007 Det kommer vel også litt an på hvor kakespisende gjester du har. Vet ikke hvor mange kaker vi skal ha enda, men har en familie som er store kakemumser. Tror de har egen kakemage jeg (enda så tynne de er :s) Uansett syns jeg det er bedre å ha for mye enn for lite. Kaker skal alltids få bein å gå på i etterkant...
helludu Skrevet 23. mai 2007 #16 Skrevet 23. mai 2007 Vi er 44gjester, å skal ha Bryllupskake, 2etg, kransekake, lefser, en fromage og 2 kaker til, samt fruktfat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå