Gå til innhold

KG <> AFFO <> F2F ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Elise72

Jeg har de siste ukene vært inne på både KG, AFFO og F2F sine sider og luftet mine synspunkter.

Svarene i de ulike forumene er ganske morsomme.

Jeg har skrevet de samme tingene, men spesielt inne på AFFO - har jeg blitt kalt både "frelseren Elise"(i negativ betydning), at jeg driver med flisespikkeri ol.

Er det så "uvanlig" at jeg som kvinnelig BM ønsker den nye ordningen velkommen?

Har påpekt at de jeg synes synd på er:

*barna til BM som har en BP som gir f.

*barna til BM hvor BP unndrar inntekt

*barna til BM hvor BM er bitter og "grisk"

Håper systemet fanger opp disse BP.

Men jeg synes det er mest rettferdig at BM og BP deler de faktiske utgifter til barnet. BM skal jo ikke "tjene" på å ha barnet boende hos seg.

Er spent på hvordan fremtidens barnefordelingssaker blir.

Så, dere BM der ute: er det så "forkastelig" å være kvinne og inneha slike "BP-vennlige" meninger?

Jeg mener det er min jobb å forsørge meg og min sønn etter beste evne. Om jeg har vært "heldig eller uheldig" med min eks. sin inntekt - så har det ingenting med hva det koster å forsørge et barn. Tjener BP godt - nyter jo barnet godt av dette når det er hos BP. (Igjen: synes synd på dem som har en fraværende BP.)

Så er det det samme argumentet: "En bør ikke sette prislapp på et barn". Men jeg synes det argumentet faller på sin egen urimelighet siden nettopp BM sier st BP nå slipper billig unna.

KG + KVINNEGUIDEN

F2F = FORENINGEN 2 FORELDRE

AFFO = ALENEFORSØRGER FORENINGEN

Sier ikke navnene sitt?

Synes det er mer givende å være innpå et forum hvor meningen er at barna tross alt har 2 foreldre - uavhengig om de bor hos mor eller far -delt eller ikke delt omsorg.

Elise72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er et ganske forvirrende tema for mange.

Det viktigste må ihvertfall uansett være at barna har foreldre som bryr seg og vil deres beste uansett økonomi og sivil status.

Det finnes mødre som gir f..., og det finnes fedre som gir f...

En kan ikke skjære alle over en kam.....

Mange alenemødre nyter godt av sin "enslige" tilværelse.. sitter på rumpa og mottar penger i øst og vest, uten at de nødvendigvis går til det de egentlig skal.. Nemlig til barna.

Andre mødre sliter med å få hjulene til å gå rundt...om far er inne i bildet eller ikke.

Når det gjelder barnebidrag, dekker det egentlig lite av det det egentlig koster å forsørge et barn, og hvis far ikke bidrar på noen annen måte, kan det bli ganske tøft hvis ikke mor tjener godt.

Problemet i disse tilfellene er hvis det er snakk om små barn. Da er det ikke så godt for mor å være i full jobb, og i tillegg ta seg av de små alene. Det må også far forstå.

Men som sagt, gjelder ikke dette alle.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

jeg tror faktisk ikke at det finnes noen alenemødre som sitter på ræva å tjener penger - blir så jæ provosert av sånne uttalelser. Vis meg den statistikken!!!!!!

og så til deg elisa (eller hva du heter). Du sitter der så jæ høyt på hesten din og skjærer alle over en kam - hopp ned fra pidestallen og se deg litt rundt. Hvordan i all verden kan du si at de nye bidragsreglene er fornuftige?????? La oss utelate den listen du lagde og se på resten:

Nå er det lagt opp til at foreldrene må samarbeide, hvordan i all verden tror du at de skal få til dette nå - når det er snakk om penger og ikke følelser lenger?? far (eller bp) skal bidra med det det faktisk koster å ha barn men hvis han tjener mye penger så skal han ikke bidra allikevel!! hvor er logikken i det?? Tror du virkelig at to voksne som ikke har evne til å samarbeide nå plutselig skal bli så veldig gode venner fordi lovverket gir BP mer økonomisk frihet?? Da tar du så jæ feil.

Jada min x kjøper stæsj til barna våre hele tiden han, han overprøver alle mine meninger om hva som er fornuftige i forhold til alderen og handler i øst og vest. Det går i mobiltlf til 7-åringen og rulleskøyter til 6-åringen - hjelm er utelukket. Og hva skjer når barna skal hjem til meg igjen. Jo da må alt stæsjet bli igjen hos far. Det er fint at han kjøper sykler og skøyter men det hjelper veldig lite når barna ikke får lov å bruke det.

Det var en liten utblåsning fra meg.

Ja - jeg er forbanna og fortvilet over de nye reglene. De gavner mine barn overhode ikke. Jeg har nå 1,5 jobb for å overleve økonomisk og prøve å gi barna mine en ok hverdag - hvordan i all verden skal jeg greie dette etter 1. oktober???? Jo da må jeg ut å jobbe enda mer!! Og hvem går dette ut over? Barna selvfølgelig!! Da vil de oppleve å måtte være alene om kveldene og kanskje de må greie seg selv om morgenene.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de nye reglene er bra. Så lenge mannen dekker sin andel av utgiftene til barna, får det være bra. Hvorfor i all verden skal en mann (fortsette å) subsidiere en kvinne etter de har gått fra hverandre.

Jeg tror faktisk det er mange kvinner, også alenemødre, som utnytter systemet og mennene. Kvinner som ikke vil stå på egne ben er noe av det mest provoserende jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elise72

Kan godt hende at du er en av dem jeg mener dette faktisk går utover.

Ro deg ned - diskuter på et saklig nivå. Dersom du har samme ordelag med din eks: JA DA VILLE JEG OGSÅ GÅTT I TAKET. :ler:

En skal aldri si aldri og aldri si alltid. :wink:

Ingen regel uten unntak.

Men for å forklare min mening en gang til:

Jeg synes den nye ordningen er mer rettferdig for folk flest.

BP skal jo bare være med å finansiere barna sine - ikke de utgifter du har anyway.

Elise72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...