Gjest Lalala Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Hei hei,jeg lurer på om noen kunne jelpe meg med å finne ut av dette. Idag så var jeg og vasket hos en venn noe jeg gjør hver fredag,han har to hunder av rasen beagel. de er rolig av gemytt og jeg har blitt svært knytta til disse. Tar de med ut på tur og blitt svært glad i de. Men idag når jeg sto og vasket kom en av de to og,sirkulerte rundt meg,jeg følte meg som en fisk som var i ferd med å bli slukt av en hai. Han beit meg uprovosert i beinet,og jeg ble så redd at jeg løp inn på et rom og stengte meg inne. En gang tidligere har samme hunden bitt meg i hånden i det jeg går forbi når jeg støvsugde,men dette skyldes sikkert markeringen av territoritumet. er det noen som har erfaring med dette,og vet hva grunnen kan være,jeg har jo aldri lagt en hånd på de! Jeg håper noen kan svare meg på dette,for jeg er litt bekymret for at eieren kanskje vil avvelive han hvis dette fortsetter! Hilsen meg
Ut i det fri Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Huff! Hvor befinner eieren seg? Om han er hjemme burde han ha kontroll over "sjarmtrollene" sine. Dette er absolutt uønsket adferd! Om han ikke er hjemme mens du vasker, burde han ta med seg hunden eller sette den i hundegård el. mens du jobber.
Frey Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Jeg håper noen kan svare meg på dette,for jeg er litt bekymret for at eieren kanskje vil avvelive han hvis dette fortsetter! Det bør han da også vurdere. At en hund biter er uakseptabelt, og enda mer så når det er uprovosert! Han bør få beskjed om hendelsene og ta hunden med til vetrinæren for en helsesjekk i tilfelle årsaken til bitingen er at hunden er syk. Han bør også ta med hunden til noen som kan hundeadferd for hjelp. hva om hunden uprovosert biter et barn neste gang?
rangi Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Helt enig Frey! Det er fullstendig uakseptablet at du blir bitt av din arbeidgivers hund, dette bør du ta tak i og fortelle eieren snarest. Slik uønsket adferd skal tas tak i! Det er slett ikke utenkelig å avlive, en hund med slik adferd, overser man det, eller velger ikke å gjøre noe med det, kan det fort koste dyrt!
rangi Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Og foressten, en hund skal ikke bite deg i armen for å markere sitt territorium!! En slik oppførsel hos mine hunder ville gjort meg alvorlig bekymret!
Leo Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 For en god del år siden, hadde vi en beagle i familien som gjorde temmelig nøyaktig det samme mot en av mine venninner. Denne hunden var vanvittig stri og egenrådig, slik beagler gjerne er, men svært snill og kjærlig mot familiens medlemmer. Det ble imidlertid raskt konkludert med at man ikke kan ha en hund som biter fullstendig uprovosert, så den ble avlivet noen dager senere. Hadde det vært min hund som hadde bitt deg, ville jeg ha vurdert avliving. Årsaken til at den bet deg, er i mine øyne irrelevant, så lenge den faktisk gjør det. Hadde du trengt deg på dens område og den ikke kjente deg, ville saken ha stilt seg noe annerledes, men slik jeg forstår det, kjenner du disse hundene godt og de er vant til at du er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå