lidia Skrevet 7. mars 2003 #1 Skrevet 7. mars 2003 Fant en oppskrift på noen osteboller som jeg tenkte jeg skulle lage. Gikk til butikken og skulle kjøpe gjær, men de hadde bare den røde gjæren,ikke den jeg vanligvis bruker som er blå på papiret. Denne stod det at var for søte deiger. Regner med at det går greit siden dette er boller, men det er jo ikke vanlige boller da, ikke så veldig søte akkurat. Hva er forskjellen på denne gjæren og den andre? Noen som vet??
Gjest care Skrevet 7. mars 2003 #2 Skrevet 7. mars 2003 Rød gjær?? Ja pakken altså? Den har jeg aldri sett. Men hvis det står at det er for søt bakst, så burde den være ypperlig for boller.
Gjest Zalomine Skrevet 8. mars 2003 #3 Skrevet 8. mars 2003 Det er noe nytt de har begynt med det, med den med rødt papir for søt deig, som altså skal heve 25% mer eller noe slikt. Det burde gå helt fint det til dine boller. (trur det er noe med en reaksjon med sukker, men er ikke sikker) Lykke til (Vel, skal ikke uttale meg FOR bastant da, jeg har bare tørrgjær jeg (fordi jeg handler en gang i uka, og vil ha gjær tilgjengelig når jeg trenger den, uten å tenke på utløpsdato og sånne ting))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå