Gå til innhold

Jeg skal flytte om 3 uker..

Anbefalte innlegg

Gjest Tweek
Skrevet

Da skal jeg altså flytte og jeg gruer meg. Mye fordi dette er den første leiligheten min og selv om den er liten så liker jeg å bo her. Dessuten vet jeg ikke hvor jeg skal flytte etterpå fordi ejg ikke har råd til å bo for meg selv. Så jeg må flytte hjem igjen noe jeg ikke vil. Jeg har begynt litt og pakket en kasse med klær jeg ikke kommer til å bruke den neste mnd. Men hvordan skal jeg pakke fornuftig ned de andre tingene? Hvilken system hadde dere, noe som gjør det enkelt å pakke ned? Vi har ikke noen møbler utenom 2 nattbord og et stuebord, resten var der da vi kom. Men vi har jo lamper, skriver, data, masse småting osvosv. Jeg vil helst pakke ned så det blir enklest mulig å pakke opp.

Så jeg setter meg her å ser på svarene deres jeg :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi flyttet i helga, til noe midlertidig. Vi skal derfor flytte igjen om en måned eller to.

Jeg pakket i to omganger, først sorterte jeg ut alt jeg vanligvis ikke trenger og derfor ikke blir å bruke her i den midlertidige leiligheta. Jeg pakket finservise og slikt inn i sengetøy, og la det i esker som nå står på boden. Bøker likeså. Det kan stå nedpakket til jeg skal flytte på nytt igjen.

Kjøkkenglass, bilderammer og knuselige greier stakk jeg imellom klærne våre, så ingenting ble knust. Jeg pakket hvert rom for seg, og merket eskene, så jeg vet hva som skal hvor. Kast alt du ikke trenger, en flytting er perfekt til å rydde opp i gamle greier, spesielt i klesskapet!!

På butikker har de grønne bama-kasser, som er geniale å flytte i. Greie i pakke i, lette å bære og man får ikke så alt for mye oppi de så de blir ikke så alt for tunge. Om du kjenner noen som jobber på butikk så spør om å få låne noen. De er laget av hardplast, og må leveres tilbake, men da slipper du alle eskene etterpå.

Lykke til med flytting, Tweek, og jeg håper du finner et sted å bo snart!

Skrevet

Da vi flyttet begynte jeg å pakke ganske lenge før. Ta de tingene du trolig ikke trenger først. Ting som ikke har blitt brukt på en mnd. er ganske trygt å pakke ned.

Det beste tipset jeg kan tenke meg nå er i alle fall å merke eksene godt. Forsøk å ha esker som ikke er for store. Da er det lettere å finne igjen ting dersom man plutselig skulle trenge noe allikevel...

Skriv relativt detaljert hva som er i eskene. Gjerne på toppen og på siden. Spesielt om du skal lagre det en ubestemt tid. Hvis du setter esker oppå hverandre og ikke kan se alle toppene er det greit slippe å lete gjennom alle eskene :)

Å pakke alle tingene sine er slitsom uansett. Pakk "like" ting sammen. Så slipper du masse foskjellig rot i eskene. Da kan du pakke ut alle tingene og rydde de rett inn i skapene på det rommet det hører til. (Kjedelig å løpe gjennom alle rom med en og en ting..)

Lykke til med pakking!

Gjest Tweek
Skrevet
Vi flyttet i helga, til noe midlertidig. Vi skal derfor flytte igjen om en måned eller to.

Jeg pakket i to omganger, først sorterte jeg ut alt jeg vanligvis ikke trenger og derfor ikke blir å bruke her i den midlertidige leiligheta. Jeg pakket finservise og slikt inn i sengetøy, og la det i esker som nå står på boden. Bøker likeså. Det kan stå nedpakket til jeg skal flytte på nytt igjen.

Kjøkkenglass, bilderammer og knuselige greier stakk jeg imellom klærne våre, så ingenting ble knust. Jeg pakket hvert rom for seg, og merket eskene, så jeg vet hva som skal hvor. Kast alt du ikke trenger, en flytting er perfekt til å rydde opp i gamle greier, spesielt i klesskapet!!

På butikker har de grønne bama-kasser, som er geniale å flytte i. Greie i pakke i, lette å bære og man får ikke så alt for mye oppi de så de blir ikke så alt for tunge. Om du kjenner noen som jobber på butikk så spør om å få låne noen. De er laget av hardplast, og må leveres tilbake, men da slipper du alle eskene etterpå.

Lykke til med flytting, Tweek, og jeg håper du finner et sted å bo snart!

Vi har kjøpt noen passe store esker hos et flyttebyrå og så hadde vi noen esker ra før fra ikea men ikea eskene er brukt i kjelleren. Jeg har merket den ene esken med "kler 1" :ler:

Skrev litt feil der, og 1 forteller det er den første eska med klær som jeg pakket ned.

Begge skal flytte hjem igjen så derfor trenger vi ikke det servise osv vi kjøpte, men heldigvis er det ikke mye. Men var det stress å pakke det inn i sengetøy? Kanskje jeg kan bruke håndklær..

Jeg gleder meg også til jeg får kastet og tok med meg søpelsekker hjem fra jobb i håp om at jeg kan kaste en del. Jeg har allerede kastet om 70% av tingene jeg hadde på loftet hjemme hos pappa og 80% av rommet mitt der i fjor rundt flyttetider så det var deilig. Jeg orker bare ikke ha masse rit jeg ikke har brukt for og er ganske flink med å kaste det jeg vet jeg ikke kommer til å bruke.

Da vi flyttet begynte jeg å pakke ganske lenge før. Ta de tingene du trolig ikke trenger først. Ting som ikke har blitt brukt på en mnd. er ganske trygt å pakke ned.

Det beste tipset jeg kan tenke meg nå er i alle fall å merke eksene godt. Forsøk å ha esker som ikke er for store. Da er det lettere å finne igjen ting dersom man plutselig skulle trenge noe allikevel...

Skriv relativt detaljert hva som er i eskene. Gjerne på toppen og på siden. Spesielt om du skal lagre det en ubestemt tid. Hvis du setter esker oppå hverandre og ikke kan se alle toppene er det greit slippe å lete gjennom alle eskene :)

Å pakke alle tingene sine er slitsom uansett. Pakk "like" ting sammen. Så slipper du masse foskjellig rot i eskene. Da kan du pakke ut alle tingene og rydde de rett inn i skapene på det rommet det hører til. (Kjedelig å løpe gjennom alle rom med en og en ting..)

Lykke til med pakking!

Liketing er fint :-D

Men alt er så usikert siden jeg ikke vet hvor jeg skal bo og at jeg sannsynligvis bare får brukt for klær/sminke og data der jeg flytter. Rare greier dette, og så trist å flytte :(

Skrevet

Nei, det var ikke stress å pakke i sengetøy. Vi har mye sengetøy, og beholdte vel et par-tre trekk, resten pakket vi i og satte på boden. Det skal stå til vi skal flytte igjen. Det var veldig kjekt å pakke store tallerkener, former og slikt i sengetøy, det var bare å tulle rundt - og putetrekk har perfekt form til serviset vårt.

Håndklær brukte vi også. Og sokker. En sokk rundt hvert glass, og ned i eska med det. Kjapt og greit :)

Gjest Tweek
Skrevet

Genialt det med sokker til glass, men jeg gidder nok ikke gjøre det ettersom jeg skal bruke sokkene og ikke glassene etterpå :ler:

Huff, dette er så kjedelig :(

Skrevet

Sokker har jeg faktisk ikke tenkt på. Er jo kjempe smart :tommelsmil:

Skrevet

Vi pakket servise i håndklær, funket genialt det. Også kjøpte jeg en pakke silkepapir på binders, kosta ikke så mye, og inneholdt MASSE. Vi har nok til å pakke inn knuselige gaver for resten av livet (for når vi pakka ut igjen, så var jo alt papiret her fortsatt...)

Jeg skrev litt på eskene om hva som var oppi, men det mest verdifulle var at jeg numererte hver enkelt kasse, og hadde ei detaljert liste av innhold.

Litermål? Det er ei kjøkkenkasse... nummer 3. (jeg merket kassene mest med hvilket rom jeg ville ha dem båret til, pluss altså fortløpende tall som korresponderte med lista mi)

Hammer? det er kasse 12. Og plaster? Medisinmappa er i kasse 15, det en er nok på badet.

Men, vi flytta jo inn i et nytt hus da, det er litt annerledes. Men dess lenger det går fra du pakker ned til du skal pakke opp, dess viktigere er det at kassene er merket godt, så du ikke trenger åpne mer enn EN kasse for å finne det du leter etter. Skriv gode lister, enten på kassa eller i ei bok.

Gjest Tweek
Skrevet

Will do!

Lister er jo en fin sak ;)

Skrevet

Dersom du har mye bøker anbefaler jeg å kjøpe noen av de små eskene på ikea som koster 5 kroner. Flyttebyrået vårt ga oss mye ros for å ha pakket i små esker (både fordi det ikke ble så vanvittig tungt å bære og fordi det var lettere å stable dem innimellom de store tingene). Utenom det anbefaler jeg esker med håndtak!

Utenom ryddetipset er det greit å pakke rom for rom og sortere på hva men ikke trenger før man har flyttet neste gang og hva man ikke trenger frem til man kommer til det midlertidige stedet. Er man villig til å bo litt sånn "primitivt" er det utrolig hva man kan pakke ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...