Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når noen i en gjeng blir anmeldt og pågrepet av politiet etter en voldsepisode, er det fare for at voldsofferet blir utsatt for hevnaksjoner fra miljøet hvis hun avgir forklaring til politiet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tweek
Skrevet

Det er mulig, og det er derfor sånne saker ofte blir henlagt p.g.a bevisets stilling. Men det er ikke godt og si heller. Det kommer som vanlig ann på, man må jo også tenke på sin egen sikkerhet og det er ikke noe liv å gå rundt å være redd for alt hele tiden. Men jeg ville nok vurdert sterkt å si det likevel og det er jo sikkerhetstilbud

Skrevet

Hun har forklart seg, men ønsket ikke å anmelde. Politiet velger likevel å anmelde forholdet av allmennpreventive hensyn. Politiet trodde ikke det var fare for hevn, men hun skal ringe 112 hvis hun føler seg truet. Jeg er likevel bekymret for henne, og også for resten av familien. Kan andre i familien oppleve hevnaksjoner?

Gjest Tweek
Skrevet

Det tror jeg ikke, men vanskelig for meg å si. Du kan jo spørre politiet.

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Ja, dessverre. Men jeg ville ikke latt det stoppe meg. Politiet kan gi deg beskyttelse også. De kan også la deg vitne anonymt i verste fall.

Endret av Frøken Titt
Gjest Nedfall
Skrevet
Hun har forklart seg, men ønsket ikke å anmelde. Politiet velger likevel å anmelde forholdet av allmennpreventive hensyn. Politiet trodde ikke det var fare for hevn, men hun skal ringe 112 hvis hun føler seg truet. Jeg er likevel bekymret for henne, og også for resten av familien. Kan andre i familien oppleve hevnaksjoner?

Er det muslimer det dreier seg om ?

Gjest Gjest
Skrevet

De hadde utenlandsk utseende, men snakket norsk. Jenta som ble banket opp er etnisk norsk og kjente dem ikke fra før. Vitner ringte 112. Kan ikke gi flere opplysninger, grunnet sikkerhet og etterforsking. Vet ikke om de er muslimer. Er det bare muslimer som praktiserer æresrelatert vold?

Gjest Frysepulver
Skrevet
Er det bare muslimer som praktiserer æresrelatert vold?

Nei, det gjør alle folkegrupper. En gærning er en gærning uansett religion og hudfarge

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, det gjør alle folkegrupper. En gærning er en gærning uansett religion og hudfarge

Muslimer er ikke en folkegruppe.

Dette var en gjeng og ikke en gærning.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Muslimer er ikke en folkegruppe.

Dette var en gjeng og ikke en gærning.

Jeg skrev "religion" også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...