Gå til innhold

Underholdning på festen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir 100 stk i alder fra 0-89 år.

Vi skal ha 3-5 sanger, noen taler blir det jo. Vil ikke ha for mye av det siden det er mange barn og unge. Dans blir det ikke.

Så tenkte å ha litt leker for voksne og noen for barn.

Vi har noen på planen alt, men lurte på om dere hadde noen som dere vet funker bra?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leker og såkalt "underholdning" i brylluper er det verste jeg vet.

Hvorfor kan dere ikke ha dans da?

Skrevet

Det blir ikke dans siden ingen i slekta liker det.

Vi har over 30 barn/unge så da må det noen leker til for å gjøre det hyggelig. Pluss vi er selv 21 og mange venner i samme alder så noe må "skje"..

Gjest Gjest_090607_*
Skrevet

Samme her...

Men i visse kretser er det jo det som er vanlig.

Jeg ville hørt med noen jevnaldrende om de har noen forslag for at det ikke skal bli for pinlig.

I et bryllup jeg var i i fjor var det en slags stollek.

Vi var 12 jenter som ble plukket ut, og det var 11 stoler. Den som røyk ut fikk en oppgave. F.eks. den som røyk ut først måtte gjøre noe for brudeparet i januar, nr 2 fikk en oppgave i februar. Dette var hyggelige ting som "ta med på kino", "invitere på middag", "ta med på skitur" mm

Skrevet

Må innrømme at jeg aldri har vært i et bryllup hvor det ikke har vært noe form for dans i heletatt. Med 100 gjester, så er det ikke en eneste som ikke liker å danse? Liker ikke ungene å danse heller?

Jeg var i et bryllup i fjor sommer hvor det ikke var så mye dans. Der var det heller ikke noe underholdning, men det spiltes musikk for de som ville danse. Resten satt og pratet o.l. Må innrømme at det var ganske kjedelig. For meg er det ikke skikkelig fest uten folk som danser og har det gøy.

Hva med å kjøre noe quiz om brudeparet med noen morsomme premier da? Rebusløp hvor både unger og voksne kan være med.

Skrevet

Mulig dette er litt off-topic, men er det noen som har noen tips til musikk til dansen? Alle i min familie har veldig forskjellig smak, og det gjelder også mine venner, så det er vanskelig å finne noe som alle liker...

Skrevet
Mulig dette er litt off-topic, men er det noen som har noen tips til musikk til dansen? Alle i min familie har veldig forskjellig smak, og det gjelder også mine venner, så det er vanskelig å finne noe som alle liker...

Vi skal ha en god mix av alt mulig. Jobber for harde livet med å få tak i musikk som vi setter sammen til en spille-liste. Alt fra DDE, Hellbillies, Elvis, Delillos, De Derre til litt VG-listen-musikk.

Skrevet

Jeg skal heller ikke ha dans, og skal ha underholdning og leker.. :) så trådstarter, ser ut som vi skal ha det litt likt. Jeg og sambo er ikke glad i å danse i det hele tatt, i familien er det relativt få, og vennene våre er heller ikke noe glad i det.

I de bryllupene jeg har vært i, samt runde dager, har det vært underholdning om kvelden, og det har vært kjempesuksess og laga god stemning.

Et av bryllupene jeg var i var det dans, og da var det dj. Det var mange som bare satt ved bordene og ikke dansa, og fåtallet var utpå og dansa. Om jeg sku hatt dans, og det blir litt svar til deg Branna, så ville jeg hatt litt gammel god swing og låter de fleste kjenner, og mindre av pop-musikk.

Jeg har dessverre ikke så mange gode forslag til leker, toastmasteren vår som er min onkel har sagt han skal ordne og høre litt med enkelte av gjestene i forkant. Så jeg er bare spent.. ;)

Lykke til!

Skrevet

Tenk tilbake på gode selskaper og fester dere har vært på sammen med familie og venner. Bruk elementer som dere vet er bra for dere, for det er det viktigste!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke ha dans da?

Helt enig leker er det verste man kan ha i et bryllup, kan ikke komme på noe som ødelegger stemningen mer enn flaue leker.

Kan dere ikke bare avslutte festen tidligere da??

Skrevet (endret)

VET at folk i familiene våre ikke kommer til å danse, ingen som våger seg ut på danse gulvet uten å ha noe i blodet (Og vi serverer ikke alkohol) HUSK det er VI som kjenner slekta og ut fra det lagt opp til IKKE dans!

Avslutte festen tidligere?? HALLO?!

Jeg har vært i 2 av mine søskenbarn sine bryllup, ingen hadde dans, og ingen savnet det. Å ingen avsluttet festen tidligere av den grunn...

Jeg har et par leker for hånd som er koselige men ville ha noen for ungene også og kanskje en mer humorfylt lek for voksne også.

Det som var spørsmålet her, Derre som ikke har tips kan bare la være å svare :Nikke:

Endret av vimse
Skrevet

Jeg var med på en kul lek på et julebord en gang. går som følger:

Del opp i flere stafettlag.

Alle tar av seg skoene og legger de i en haug på motsatt side av rommet. (bland de godt)

Så skal de løpe og finne sine sko og ta dem på, før de løper til bake og veksler med nestemann...

Så er det bare å se hvem sitt lag som blir først ferdig...

syns også skje leken kan være litt morsom..

En historie leses opp av en oppleser. De som er med i leken står i ring på gulvet rundt en haug med skjeier. (men det er en mindre enn antall deltakere). hver gang ordet skjei blir lest opp, er det om å gjort å sikre seg en skjei. Den som står igjen uten er ute av leken. til slutt står en igjen som vinner. historien skal finnes på netten.

prøv å se om du finner en side som heter: anitas festleker.

Der står det fler.

Skrevet

Dere må jo naturligvis ha deres type bryllup, men jeg hater å bli påtvunget såkalte morsomme selskapsleker, så jeg gjør alt for å slippe. I ett bryllup var vi faktisk ganske mange som rømte ut av festlokalet, for det var tydelig at "nå skal vi more oss dere, og alle synes dette er kjempegøy, og ALLE skal delta". Får utslett bare jeg tenker på det...

• Liker 1
Gjest Gjest_lillelou_*
Skrevet

Jeg er heller ikke noen fan av selskapsleker,men i dette tilfellet tror jeg at gjestene er vant till at "sånn er det". Når man ikke kan danse-hva gjør man da i stedet? Gjestene har sikkert vært i lignende bryllup/fester før og føler seg (forhåpentligvis) bekvem med formen.

Skrevet
Jeg var med på en kul lek på et julebord en gang. går som følger:

Del opp i flere stafettlag.

Alle tar av seg skoene og legger de i en haug på motsatt side av rommet. (bland de godt)

Så skal de løpe og finne sine sko og ta dem på, før de løper til bake og veksler med nestemann...

Så er det bare å se hvem sitt lag som blir først ferdig...

Ugh, HAT! Jeg hadde ikke giddi å fly rundt i strømpelesten med lang kjole og lanskje oppsatt hår på et -ofte- glatt gulv i et bryllup. Sikkert kjempegøy for de under 15.

Skrevet

Men så skal sikkert ikke du i dette bryllupet det er snakk om heller da...så slapp av!!

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Dersom du ikke synes det er naturlig å avslutte tidligere så har vel folk det koselig uten at dere trenger å gjøre dem flaue med leker da??

Endret av vimse
Skrevet (endret)
Dersom du ikke synes det er naturlig å avslutte tidligere så har vel folk det koselig uten at dere trenger å gjøre dem flaue med leker da??

Men Dimmine: Jeg håper du fikk noe hjelp midt oppi all den overraskende kritikken. Kjæresten min fikk helt sjokk når han leste alle de rare tilbakemeldingene. Jeg synes ikke du skal avslutte tidlig. Du og mannen din skal selvfølgelig få kose dere i selskap med alle gjestene. Og å ha alkohol i et bryllup er ikke et "must". Siden ingen drikker er det jo rett og slett unødvendig i deres tilfelle. Jeg har vært i alkoholfritt bryllup, og koste meg. Kan anbefale nypressa eplejuice. Friskt, og en god erstatter til hvitvin synes jeg.

Jeg er veldig reservert i sosiale lag, og ikke den første som melder meg på leker. Derfor er det flott at dere finner på leker som alle kan bli med på. Pass på å variere slik at de fleste liker hvertfall én lek.

Det kjedeligste jeg har vært på er bryllup der det hverken er dans eller lek. Kjedet meg så det gjorde fysisk vondt. Så finn på masse sprell. Du vet hva din familie trives med. Og vær den første til å bli med på en selskapslek. Det hever stemningen, og er en fin "ice-breaker". Gjør gjerne noe som får gjestene til å le godt. "Drit dere ut" så det holder! :0)

(Hvor er det blitt av alle smilefjesene? Finner dem ikke, jeg.)

Endret av vimse
Skrevet

Ja det er du som kjenner familien deres best, og hvis dere vil ha leker skal dere selvfølgelig ha det!

Men det er jo ikke til å komme utenom at ikke alle liker leker hvor de må være veldig aktive, og som kanskje fører til at noen "dummer" seg ut litt.

Jeg synes derfor at en skikkelig morsom quiz er en god løsning.

Del gjestene inn i lag på forhånd, det gjør også at noen kanskje blir ekstra godt kjent med noen de ikke kjente på forhånd.

Ha enkle spørsmål som barna kan svare på, litt vanskeligere spørsmål, "teite spørsmål" (kanskje til og med noen lurespørsmål/gåter..) og ikke minst masse morsomme spørsmål om brudeparet.

Bruk masse tid til å lage den og få noen som liker å showe litt til å være "qiuz-master".

Det tror jeg er moro for de fleste!

Bare pass på at ikke den blir aaaaaltfor lang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...