Gå til innhold

Alle 12-åringer blir forsøkskaniner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om myndighetene aksepterer at vi som forelde kan si nei til at våre barn skal være forsøkskaniner for de store amerikanske medisinprodusentene.

Jeg kan ikke forstå annet enn at vi foreldre bør kunne si nei til en slik vaksine test på 12-åringer, men er klar over at mye foregår uten at vi får kjennskap til slike ting.

Er det noen som vet noe ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen vaksiner som er obligatoriske, i form av at man ikke har mulighet til å si nei? Dette beviser vel bare at det lønner seg å sette seg inn i dette med vaksiner, og ikke bare takke ja til alt man blir tilbudt.

Gjest Gjest
Skrevet

- Men det er fortsatt en rekke helt avgjørende spørsmål som er ubesvart. For å få svar på disse må det forskes videre, gjerne her i Norge. Men å tilby 12 år gamle jenter å delta i et forskningsprosjekt, er noe annet enn å gi dem en obligatorisk vaksine. Blant annet må det innhentes samtykke fra dem som deltar og fra foreldrene til 12-åringene, understreker Haug.

Så den er heldigvis ikke obligatorisk. Glad jeg ikke har barn i den alderen, det hadde blitt et vanskelig valg. Kanskje spesielt med tanke på at den ikke er tilgengelig for kvinner over 26 år (så vidt jeg har forstått er argumentet at det er manglende behov blandt hovedpopulasjonen, men for enkeltindivider kunne den vært nyttig), og at den er forholdsvis ny på markedet gjør at jeg blir i tvil.

Får håpe den er bedre undersøkt enn den vaksinen som ble testet ut for 10 år siden.

Gjest Tabby
Skrevet

Datteren min er 9 år nå. Jeg synes dette er skummelt, og tror ikke de har fått svar på evt langtidseffekter av denne innen hun skal ta den. Kommer til å takke klart nei til denne.

Gjest forsøkskanin
Skrevet

Jeg håper alle foreldre tenker seg SVÆRT godt om før de gir barna tillatelse til å være med i et slikt vaksineforsøk.

Hilsen en som var med på myndighetenes forrige vaksineforsøk på barn, og som nå er fullstendig sengeliggende og alvorlig syk på attende året.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg lurer på om myndighetene aksepterer at vi som forelde kan si nei til at våre barn skal være forsøkskaniner for de store amerikanske medisinprodusentene.

Det står spesifikt at vaksinen er frivillig i linken din. Ingen tvinger noen til å delta i legemiddelutprøving.

Vaksinen er prøvd ut og godkjent etter norske regler, og selges i Norge i dag til flere tusen kroner per vaksinasjonsserie.

Skrevet

Det er skremmende å se at penger faktisk KAN !!! påvirke "fagfolk" til å ta beslutninger utifra personlig økonomi, og prosjekter de trenger økonomiske støtteordninger til.

Skrevet

Mnja, skeptisk. Liker ikke at barn blir brukt til forsøkskaniner, hvis jeg hadde ei datter som var 12 år tror jeg ganske sikkert at jeg hadde satt foten ned for denne vaksinen.

Gjest Tabby
Skrevet

[qoute]Bivirkningene av vaksinen er heller ikke kartlagt, noe som har ført til store protester mot vaksinen i USA[/qoute]

Hentet fra abclinken.

Og dette er grunnen til at min datter ikke skal ha denne vaksinen. Hun skal ikke være forsøkskanin, er redd bivirkningene som kan komme om mange år.

Gjest CharlotteYork
Skrevet

Hvis dette kan være med på å minisere risikoen for min datter får kreft senere i livet vil jeg ikke nøle et sekund med å la henne få en stakkars sprøyte!

Jeg sjanser ikke med mine barn liv og jeg er villig til å prøve alt som kan sørge for en så god helse som mulig

Gjest Gjest
Skrevet

Merkelig hvordan alle vil ha nye medisiner og legemidler som skal være utprøvd på, og dermed tilpasset, barn. Men ingen vil stille som forsøkspersoner.

Da blir det vel de fattige barna rundt om i verden som må ta drittjobben igjen....fordi de ikke har råd til å la være...så de rike kan holde seg friske

Gjest =tentacle=
Skrevet
Merkelig hvordan alle vil ha nye medisiner og legemidler som skal være utprøvd på, og dermed tilpasset, barn. Men ingen vil stille som forsøkspersoner.

Da blir det vel de fattige barna rundt om i verden som må ta drittjobben igjen....fordi de ikke har råd til å la være...så de rike kan holde seg friske

Jeg foreslår at vi slutter å utvikle vaksiner og medisiner som kan brukes på barn. Det er sikkert for farlig for dem.

Skrevet

Så du mener i det minste at denne medisineringen er en "drittjobb".

Jeg mener ikke at vi i vesten skal kjøpe oss fri fra medansvaret. Men jeg er skeptisk til utgangspunktet hvor "alle" jenter på 12 år skal vaksineres. Jeg blir ikke mindre skeptisk når jeg hører om hvordan de som har gått inn for denne vaksineringen er betalt av det aktuelle legefirmaet. Dermed setter jeg ikke bare spørsmål ved det medisinske eksperimentet, men også den moralske siden av at de som har fått penger også går inn for undersøkelsen. Ingen av innleggene jeg har lest har nevnt muligheten for å skyve eksperimentet over på de fattige barna.

Gjest Tabby
Skrevet
Hvis dette kan være med på å minisere risikoen for min datter får kreft senere i livet vil jeg ikke nøle et sekund med å la henne få en stakkars sprøyte!

Jeg sjanser ikke med mine barn liv og jeg er villig til å prøve alt som kan sørge for en så god helse som mulig

Det er jo nettopp det du gjør med en vaksine man ikke kjenner bivirkningene av...

Vil du være forsøksperson for noe helt ukjent? Det er da ikke lenge siden det var store oppslag om noen voksne som meldte seg som forsøkspersoner. Flere fikk store problemer, var jo en som fikk elefanthode og greier...

Jeg foreslår at vi slutter å utvikle vaksiner og medisiner som kan brukes på barn. Det er sikkert for farlig for dem.

Jeg synes det blir feil å si at alle skal testes på i hvert fall, en 12 åring kan ikke ta en slik avgjørelse på egenhånd, og man vet ikke om de langsiktige konsekvensene her. Jeg sjanser ikke med helsa til datteren min i hvert fall.

Skrevet

For meg er det store problemet egentlig ikke om en skal la barna sine være prøvekanin eller ikke, men at et forsøksprosjekt blir fremstilt som et nasjonalt helseengasjement, og en "obligatorisk vaksinasjon". Selv om det begynner å bli tynnslitt har vel mange et slags tillitsforhold til helsevesenet/staten, og så klart vil de få større deltagelsesandel hvis det framstilles slik. Skikkelig umoralsk og lite profesjonelt gjort!

Jeg er jammen glad for at minien i magen min, som jo kan være jente, har lang tid igjen før h*n blir 12 år... Kanskje jeg vil ha litt bedre grunnlag da for å bestemme om h*n evt skal ta sprøyta.

Gjest Gjest
Skrevet

Grøss, og jeg som faktisk vurderte å ta denne vaksinen selv før jeg blir for gammel (det er en øvre grense på 26 år). Tror jeg lar det vær, er uansett ikke i noen nevneverdig fare for å bli utsatt for smitte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...