Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann blir to år snart samt at han skal slutte på småbarnsavdelingen i barnehagen

Tenkte at jeg skulle bake "alle barns drømmekake"

Men trenger hjelp til oppskrifter - kanskje noen som er litt morsomt pyntet

Noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hørt med barnehagen om det er greit med kake? Flere og flere barnehager har gått bort fra bursdagskakene og over til f.eks. fruktsalat. 20 2-åringer høye på sukker er ikke spesielt lett å holde orden på!

Gjest Elastica
Skrevet

I "vår" barnehage er det ikke ønskelig at man tar med kake. Det var mange skuffede mødre som protesterte på dette i begynnelsen, men det er akseptert nå.

• 2 uker senere...
Skrevet

I vår bhg får de ikke lov til å ha med kake.

Det er veldig populært med fruktsalat og smoothie feks.

Skrevet

jeg har foreslått ved flere foreldremøter om ikke sukkerfri, eller så godt som, barnehage hadde vært noe. Men får ikke gehør for det hos andre foreldre...vel..noen er vel enige, men ser ut som om flertallet syns kaker, kos m kjeks, boller ,is og vafler ganske ofte er greit..men det var jo ikke det dette skulle handle om.

Jeg laget en sjørøverkake til min lillegutt når han var tre. Vanlig sjokoladekake skåret ut litt uvjevn rund, det var da en øy! la kaken oppå stekebrett som var dekket med hakket grønn/ blå gele. Pyntet med sjørøverfigurer, liten båt, skattekiste med sølvkuler. Og i gelen svømte noen godterikrokodiller og fisker.. stooor suksess. også lagde eg smoothie.

Skrevet

en hadde med pizasnurrer en gang, pølse og mos, gryterett osv.

vil du ha med kake er det sikkert greit, men tenk hvor utrolig glade barna ville blitt av og få noe de ikke fikk hver bursdag i bhg.

Gjest Miss Cutie
Skrevet

Til skolen pleier jeg å bake muffins med litt forskjellig farge på glassur og en Nonstop eller Smarties på toppen. Veldig populært. I barneparken er det mange som tar med is feks.

Skrevet

Det er morsomt å stelle i stand bursdag med kaker og pølser osv, men jeg har registert at maten er ikke det viktigste, det er mer stas å være på bursdag og leke sammen. Siste lagde jeg fantastisk prinsessekake, og kun 1/3 ble spist. Sto på hodet i et døgn for å få klart geletog og risboller og altmulig, stas å se på, men oppspist ble det ikke. Men det er morsomt og gjøre noe spesielt utav det.

Sjekke denne siden, her finner du oppskrift og veiledning på kaker som ser morsomme ut, Bursdagsekspressen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...