Gjest nalalaika Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 Jeg synes min kjære oppfører seg litt rart når det gjelder sin ex og sin ex sine foreldre. Jeg og han har vært sammen i 5 år, og har en liten datter sammen. Han var sammen med exen i 4 år 1 år før vi traff hverandre, men likevel er det som han ikke er helt over henne. Hvis han treffer på henne, så snakker han vel og lenge med henne, men dette skal da gjøres i skjul for meg. I går traff vi på foreldrene hennes, og da stoppet han og snakket lenge med dem også, fikk til og med klem av eks svigermor. Synes dette var litt rart jeg da, han klemmer aldri min mor, dvs sin nåværende svigermor. Er det vanlig å være så nær og "intim" med svigerforeldre han hadde for 6 år siden? Og som han hevder han ikke har kontakt med ellers? Synes det var litt ufint overfor meg som stod der og følte meg dum, han sa aldri noe om hvem de var de han snakket med heller, men jeg visste det fra før da. Pleier folk å ha så gode forhold til sine ex svigers? For meg ble det helt feil. Jeg hadde jo hilst på mine ex svigers jeg også, men ikke stoppet og klemt og snakket, hvertfall ikke med min nye stående i bakgrunnen for og føle seg dum.
Gjest Pjusk Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Jeg kan godt klemme og snakke med mine ex-svigers - selv med ny kjæreste på slep. Jeg har da ingen grunn til å være uhøflig mot dem selv om jeg har fått ny kjæreste? Man har jo kjent personene i mange år og jeg synes det er flott om man kan videreføre et event. godt forhold ved å slå av en hyggelig prat når man tilfeldigvis treffes. Men han burde ha presentert deg, synes jeg. Iallfell prøvd å dra deg med inn i samtalen på en eller annen måte.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Jeg hadde veldig godt forhold til ex svigermoren min mens jeg var sammen med eksen. Og selv om det ble slutt mellom oss så ser jeg ingen grunn til å slutte å snakke med henne. Nå er jeg gift og har fått barn, så eksen er en lukket kapittel, men når jeg ser eks svigermoren min så klemmer vi og snakker vel og lenge hvis vi har tid. Pga min mann og eksens kone så har vi ikke kontakt ellers, men mannen min vet godt hvem hun er og har hilst på henne. Og han reagerer overhodet ikke på at jeg snakker med henne når vi møtes. Sammen med søsteren til eksen. Så jeg syns at du overreagerer litt jeg da
Gjest ~Alwa~ Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Så jeg syns at du overreagerer litt jeg da ← Jeg synes også du overreagerer, og hvis dette er en reaksjon du viser din kjære så finner du kanskje svaret på hvorfor han føler han må skjule denne kontakten med både eksen sin og hennes foreldre? Det er ikke noe galt i å ha et godt forhold til hverken sin eks eller eksens foreldre. Som allerede påpekt, man slutter ikke å bry seg om eller kjenne folk for den del selv om et forhold tar slutt.
Gjest beekeeper Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Synes kanskje du overreagerer i fohold til ex-svigers, men at han skal treffe eksen i skjul for deg? Det høres rart ut synes jeg..
Liskat Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Min far og stemor har vært på overnattingsbesøk hos min mormor og morfar uten at det var noe problem, og mormor/morfar har vært på dagsbesøk hos min far/stemor. Men å treffe ekser i hemmelighet burde han skjønne er å gå litt langt, synes jeg.
Gjest nalalaika Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 For å klargjøre litt så er det ikke kontakten i seg jeg reagerer på, men det at jeg blir utelatt, og at han til og med skjuler det for meg noenganger. For meg ville det vært naturlig å presentere min kjæreste om jeg stoppet og pratet med noen, iallefall involvere kjæresten i samtalen og si hvem det var jeg snakket med etterpå. I hans tilfelle så går han på en måte unna meg, blir helt borte i samtale med folk jeg ikke kjenner, så jeg må stå og titte i jorden til han er ferdig og kommer tilbake til meg. Og da får jeg ikke et ord om hvem han snakket med (nå visste jeg det tilfeldigvis fra før da). Det er det med at det skal holdes utenom meg som gjør det så vanskelig, for det blir litt respektløst ovenfor meg, og samtidig vondt fordi jeg da lurer på hvorfor han skal utelate meg. Selv så presenterte jeg eksen min til min nye så de fikk hilst når jeg traff på ham en gang, det er da vel mest naturlig eller? Jeg antar han ikke har presentert meg til sin ex fordi hun ville jo ha ham tilbake, og var plaget veldig lenge etter at vi ble sammen. Han gjør det vel av hensyn til henne, og det er litt snodig for meg at hensynet til henne går foran meg... Jeg blir såret når han ikke involverer meg, hun slipper og forholde seg til nydama, og blir ikke såret...?!?
Buster Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 Kan jo på sett og vis forstå at du reagerer litt, men samtidig som jeg føler meg "lit" enig med deg så er jeg også av den oppfattning at det ikke er din eks sine foreldre du har vært sammen med/gått fra. Om du/dere hadde et godt forhold tilbake i tid og dere pleier dette ved tilfeldige treff så kan jeg ikke se noe galt i dette. Hadde jeg truffet min eks sine foreldre hadde jeg da ikke oppført meg som en tosk av den grunn, men hadde selvfølgelig presentert min kjære for dem og motsatt.
Noodle Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 Din kjæreste har da ingenting uoppgjort med sine ex-svigerforeldre, så hvorfor i alle dager skulle han gå i en stor ring rundt dem, hastet forbi og oppført seg som en tulling ? Det går an å oppføre seg som folk og både klemme, stoppe og prate med mennesker man ikke lenger har samme forhold til som før, de har tross alt vært en stor del av hans liv tidligere. At han burde presentert deg er en annen sak, men jeg må si jeg forstår hvorfor han ikke ønsker å fortelle deg om kontakten, når du tydeligvis reagerer slik du gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå