Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe ny Peugeot 307. Noen som har erfaring?

Alternativer er Opel Astra eller vw Golf.

Skal ha dieselmotor.

Hadde en 306 for noen år siden som jeg var veldig glad i, og liker designet på nye 307 personbil. Noe jeg bør passe på/tenke på før kjøp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville helt klart valgt Mazda 3 eller en du ikke hadde med på listen; Ford Focus. Bedre biler, du får det du betaler for og absolutt mindre feil enn konkurentene.

VW kan gå under tvil, men vær observant på at det er dyrt å ha på service, og det er mye skjulte feil. Opel Astra er en klump med møkk.

Jeg kan gi deg en hel del gode grunner til å ikke vurdere Peugeot (fransk generelt) pr. pm, har en liten serie flotte verkstedsbilder jeg selv har tatt fra diverse motorarbeid på disse bilene.

Skrevet

Har hatt Peugeot før, var fornøyd med den, spesielt med servicen. Du kan vel være uheldig med alle biler? Har hatt ford focus før også - aldri Ford igjen, maken til dårlig behandling på verksted har jeg aldri fått.

Uansett - Peugeoten jeg ville se på var solgt før jeg fikk prøvd. Jeg satser på Golf, den faller i allefall ikke så fort i pris som enkelte andre modeller.

Vet ikke om du har sendt pm. Jeg får beskjed om at jeg har en ny pm, men inne i pm-boksen er det helt tomt. Antar det er feil pga det nye forumet. Takk for svar.

Skrevet
Opel Astra er en klump med møkk.

Hvorfor dette forresten? Og mener du det om alle Opeler eller bare Astraen? Kjenner noen som har kjøpt en ny en nå, det er pene biler etter siste designoppdatering, men jeg vet ikke noe om selve bilen, for det er ikke lenge siden de kjøpte den...

Skrevet
Hvorfor dette forresten? Og mener du det om alle Opeler eller bare Astraen? Kjenner noen som har kjøpt en ny en nå, det er pene biler etter siste designoppdatering, men jeg vet ikke noe om selve bilen, for det er ikke lenge siden de kjøpte den...

Jeg skal innrømme at de har fått designet med seg, men det hjelper ikke på kvaliteten på bilene. Pent innpakket dritt er fortsatt dritt.

Det er en genuin GM-bil, de har fortsatt ingen planer om å produsere en Opel som ikke er superplaget av rust, tydeligvis. Det mest snodige er nye Vectra hvor de rett og slett har laget en bil som er så ufattelig understyrt at man skulle tro den var laget i et U-land. De har mye tull med svette fra toppene, ventiler som ikke helt har dagsform, og ikke minst virker det som de sparer en del kroner her og der med å lage paneler, fester o.l. innvendig som ikke tåler spesielt mye. Bare noe så enkelt som en liten plastdings festet til dørhåndtaket på innsiden, som er connected til armen som drar i selve låsen. Denne er av elendig kvalitet, et skikkelig sjarmtroll av utskiftningsobjekt. På slike plasser som har mye påkjenninger, der er det mye rart i en Opel fremdeles.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi valgte også Golf, pga andrehåndsverdien (lettere å selge).

Vi har en Golf Plus - som er litt høyere enn andre golfer. Fantastisk bil i grunnen..

Skrevet

Jeg tror det blir litt smak og behag for deg egentlig. Prøv ut bilene og se hva du liker. Vi har kjøpt en brukt opel astra fra 95, den er det ikke noe rust på, og den går kjempe fint, god å kjøre og bruker lite bensin. Det er ikke disel det da, men da vil jeg innbille meg at opel sine biler kan være gode. Personlig liker jeg ikke ford så det vil jeg ikke være med å anbefale. Min mor har en mazda fra 1991 og den har det aldri vært noe problem med. Og jeg kjenner ingen som har mazda som har klaget noe bilen hverfall. Og de jeg kjenner som har VW har jeg heller aldri hørt klage. Og vi har noen biler selv som er VW som bare går og går ;)

Skrevet

hm. Jeg kjenner flere som har Vectra og er kjempefornøyd, men det er vel ulikt hva man krever da. Noen highclass følelse gir den jo ikke akkurat men den er sinnsykt stor da.

Ellers har jeg alltid ønsket meg corolla, men det går jo ikke an å kjøpe nå som modellen er utgått. Siden jeg kjøper 2 år gamle biler, må jeg vente til den nye arvtakeren har gått ett år til. Gleder meg - de ser pene ut.

Skrevet

Vi kjøpte ny Peugeot 307 i fjor, og er veldig fornøyde! Eneste minuset er at motoren er litt liten. For oss som har campingvogn er det et problem å pakke lett nok, så neste gang blir det 407... Bortsett fra det er bilen perfekt til vårt bruk, og den er behagelig å kjøre.

Vi er svært tilfreds med det lokale merkeverkstedet og har egentlig ikke noe negativt å si om Peugeot i det hele tatt.

Gjest *Magica*
Skrevet

Jeg hadde valgt en Golf. Driftssikker og god andrehåndsverdi.

Er enig i at Opel ikke er no særlig... Plastbiler.

Skrevet

Sjekk nye Kia Cee'd. Den er virkelig godt skrudd sammen, får god omtale, og har 7 års garanti.

Jeg tenkte i samme baner (Golf, Focus etc) men endte opp med en nyere brukt BMW 1-serie. Utenom at motoren er litt liten (og bruker bensin) er alt helt topp. :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Sjekk nye Kia Cee'd. Den er virkelig godt skrudd sammen, får god omtale, og har 7 års garanti.

Jeg tenkte i samme baner (Golf, Focus etc) men endte opp med en nyere brukt BMW 1-serie. Utenom at motoren er litt liten (og bruker bensin) er alt helt topp. :)

vi prøvekjørte Kia Cee'd og var veldig postive til den. Grunnen til at vi valgte Golf allikevel var andrehåndsverdien. Cee'd kan være så bra den bare vil - men realiteten er at folk som søker på finn etter bruktbil - de leter ikke etter Kia..

Hvis andrehåndsverdien ikke betyr noe - ja, da er nok Kia Dee'd et kjempekjøp. Den er snerten, har utstyr og ser flott ut. Man får kvalitetsfølelse av å kjøre den. Minuset er at folk flest ikke vet hvor bra denne bilen er.. (ennå iallefall).

Skrevet

Har selv hatt en Opel (fra den gang Kadett eksisterte), og den gikk og gikk og gikk..... Sjelden trøbbel med den annet enn at den var tung å starte når det var kaldt ute (gammel diesel).

Familiemedlemmer har hatt Peugeot 203 og 306 og såvidt jeg husker hadde de aldri noen store problemer med bilene sine.

Gjest Gjest
Skrevet

Du bør jo sjekke ut kvaliteten på den bile du skal kjøpe. Lese tester, snakke med folk som har peiling.En måte å sjekke om en bil er verdt å kjøpe er å se hva som går som drosjer, kanskje spørre de når anledningen byr seg?

Ellers har jeg alltid hørt mye dårlig om franske,britiske,amerkanske og italienske biler. Og seff slike som kia,hyundai daihatzu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...