Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Forelska?
Skrevet

Foretrekker å være anonym i dag jeg...=)

Jeg er altså en jente på 20, som har greid å falle for en mann på 35. Om det faktisk blir noe av meg og han vet jeg ikke ennå, men det kan se sånn ut. Og sånn sett er det ingen problemer mellom oss, jeg bryr meg ikke om aldersforskjellen, om det skulle bli noe seriøst mellom oss to.

Men så var det resten av samfunnet da. Spesielt min familie. Er det noen som har vært i samme situasjon, eller hvem som helst andre som har råd å komme med? Jeg kan se for meg at foreldrene mine hadde flippet litt om de fikk vite om dette.

De vet jo at jeg er ansvarlig og seriøs, men jeg har aldri latt de vite noe om mine tidligere flammer heller, så de ville jo fått et lite sjokk når den yngste, søte lille dattera deres drasser med seg en mye eldre mann. Hva skal jeg si? Hva hvis det blir dårlig stemning? Jeg har alltid vært "snill pike", og dette er jo det siste de kunne forventet av meg, og jeg ser for meg at både søsken (de er forøvrig på hans alder, siden jeg er attpåklatt) og alle andre vil ha problemer med å ta meg seriøst, og tro at jeg bare er villedet av en eldre mann som vil ha seg en yngre jente.

Jeg tar vel sorgene på forskudd nå, kanskje problemstillingen aldri blir reel, men jeg får likevel aldri tankene ut av hodet. Og jeg kan trygt si at jeg er betatt, og det er han også... Sukk... Så noen erfaringer eller tanker ville hjelpe=)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har selv en jente på din alder, og skulle hun kommet hjem med en mann på 35 altså få år yngre enn meg hadde jeg sikert reagert litt, men jeg tror nok du tar de store sorgene på forskudd alikevel jeg. Det kan høres ut som om forholdet deres er veldig nytt så jeg tror du i første omgang skal prøve å finne ut av det. Bli kjent med mannen osv. Når det eventuelt er blitt et seriøst forhold kan du jo først fiske litt hjemme for å høre hva de tenker om slike forhold osv. 35 er jo ikke det verste heller da, hadde vert verre liksom om han var 45...

Lykke til med forholdet. Jeg tror nok dette går bra jeg :=)

Skrevet

Kusinen min var 15 da hun ble sammen med en som var 12 år eldre. Det var et lite drama i familien en stund, men det gikk seg til etterhvert og de er fremdeles sammen og har to barn.

Litt drama må du regne med, tror jeg, men 15 år er jo ikke så altfor ille. Er mange på din alder som finner seg en som glatt kunne vært faren aldersmessig.

Skrevet

tror det hadde blitt både buksevann og knehøner om min fremtidige datter på 18-20 år kom hjem med en på over 30 år....

Skrevet (endret)

Litt rabalder til å begynne med må du vel kanskej regne med. Men hvis dette er en staut kar, kommer det til å bli akseptert etter hvert vil jeg tro.

Bedre at du er sammen med en seriøs mann som er 15 år eldre, enn en slabbedask på din egen alder! :) Det viktigste er jo at han er snill og behandler deg med respekt.

Endret av trønderrock
Gjest Lissy
Skrevet
Foretrekker å være anonym i dag jeg...=)

Jeg er altså en jente på 20, som har greid å falle for en mann på 35. Om det faktisk blir noe av meg og han vet jeg ikke ennå, men det kan se sånn ut. Og sånn sett er det ingen problemer mellom oss, jeg bryr meg ikke om aldersforskjellen, om det skulle bli noe seriøst mellom oss to.

Men så var det resten av samfunnet da. Spesielt min familie. Er det noen som har vært i samme situasjon, eller hvem som helst andre som har råd å komme med? Jeg kan se for meg at foreldrene mine hadde flippet litt om de fikk vite om dette.

De vet jo at jeg er ansvarlig og seriøs, men jeg har aldri latt de vite noe om mine tidligere flammer heller, så de ville jo fått et lite sjokk når den yngste, søte lille dattera deres drasser med seg en mye eldre mann. Hva skal jeg si? Hva hvis det blir dårlig stemning? Jeg har alltid vært "snill pike", og dette er jo det siste de kunne forventet av meg, og jeg ser for meg at både søsken (de er forøvrig på hans alder, siden jeg er attpåklatt) og alle andre vil ha problemer med å ta meg seriøst, og tro at jeg bare er villedet av en eldre mann som vil ha seg en yngre jente.

Jeg tar vel sorgene på forskudd nå, kanskje problemstillingen aldri blir reel, men jeg får likevel aldri tankene ut av hodet. Og jeg kan trygt si at jeg er betatt, og det er han også... Sukk... Så noen erfaringer eller tanker ville hjelpe=)

Jeg har en venninne som ble sammen med en mann på 33 år når hun selv var 20. Dette gikk kjempefint.. Som andre skriver her så er det nok godt mulig det blir litt oppstyr i starten, men hvorfor bry seg med det? Folk finner jo ALLTID på noe å snakke om. Om det er kjærlighet så synes jeg du skal gjøre alt for å få det til. Det er jo bare flott. Lykke til :)

Gjest forelska?
Skrevet

Wææh, jeg vet, ting vil vel ordne seg etter hvert. Det er bare litt skummelt å tenke på... Har ikke så lyst til å begynne å måtte rettferdiggjøre mitt valg overfor familie (og ikke minst venner). Men jeg skal slutte å klage, og ta det som det kommer.

Takk for oppmuntrende ord hvertfall=)

Skrevet

Jeg er sammen med en mann som er 11 år eldre enn meg. Det går kjempe fint. Mamma reagerte jo først, men ikke noe voldsomt, bare redd for jenta si vil jeg tro. Men etter å ha møtt han var alt bare bra. Vi har nå kjøpt hus sammen. Jeg var "bare" 20 når jeg møtte han. (er ikke så gammel nå heller, men klart å bli 22 ;) ) Liker du han, så syns jeg det er noe å ta sjansen på. Det var noen få som reagerte med å si "han er jo en gammel mann" men når de har truffet han ser dem kanskje at det ikke er så mye eldre. Men man tror noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...